PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bezrobocie - rotacyjny system pracy

  • 21. Data: 2004-09-30 06:56:23
    Temat: Re: Bezrobocie - rotacyjny system pracy
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <cjg6k8$1h40$1@news2.ipartners.pl>, abb wrote:
    > Jak się problemu nie rozwiąże to burżuazje nie ja zlikwiduje ale Ci
    > bezrobotni a wtedy będzie duzo gorzej.

    Niewykluczone (serio mówię). Najpierw rewolucja, a potem? Jak u Orwella:
    "wszystkie świnie są równe, ale...". To już było przerabiane w historii
    dziesiątki razy (i gdzieniegdzie ciągle jest).

    > Na tym zgniłym Zachodzie też jest ogromne bezroboce i prace jest dostać
    > naprawdę trudno. Takze z tym uciekaniem też nie radziłbym.

    Dziękuję za radę, ale w moim przypadku już za późno. I im więcej słyszę
    takich lepperopodobnych pomysłów, tym mniejszą mam ochotę w ogóle
    przyjeżdżać do kraju (o powrocie na stałe nie wspomnę). A nuż na granicy
    capnie mnie pan w czarnym garniturze i stwierdzi "Pan nigdzie nie jedzie
    - będzie Pan pomagał budować nowy dobrobyt tu, w kraju".

    Wzorców daleko nie trzeba szukać - Białoruś.

    > W USA np nie ma juz ogromnych firm. Tylko tworzy się małe firmy które
    > zatrudniają po 100 osób i zajmuja się produkcją detali na potrzeby wielkich
    > koncernów.

    A nie odwrotnie? AFAIK w USA sporym problemem jest teraz outsourcing. Takie
    Indie stawiają np. wieżowiec, wrzucają do niego 10.000 programistów i
    wynajmują po korzystnych (burżuazyjnych) cenach. I opłaca się to wszystkim
    z wyjątkiem rozpieszczonych Amerykanów. Wiem, bo sam pracowałem w takiej
    firmie w Polsce (no, może nie w wieżowcu z 10k ludzi :)

    > Tylko co wtedy z problemami społecznymi i komu będzie sprzedawana produkcja
    > kiedy większośc nie bedzie miala pracy ????????????

    Zgadza się. To jest w _dłuższej_ perspektywie (tak +50lat) problem. I niestety
    niespecjalnie widać _sensowny_ sposób jego rozwiązania.

    (..)

    Czy coś nie tak z moim delimiterem, czy to problem Twojego czytnika, który
    nie wycina sygnaturek?

    Daniel

    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 22. Data: 2004-09-30 07:36:19
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <cjg6pl$1h5t$1@news2.ipartners.pl> "abb" <g...@g...pl> writes:
    >From: "abb" <g...@g...pl>
    >Subject: Re: Bezrobocie - rotacyjny system pracy
    >Date: Thu, 30 Sep 2004 07:47:46 +0200

    >obslugi
    >>

    >Jest na to wytłumaczenie , prawdopodobnie oprogramowanie które działa
    >na tych komputerach jest twojego autorstwa.

    To co napisal przedmowca jest niestety prawda natomiast nie sadze zeby
    autor (rzy) tego oprogramowania czytywali jakiekolwiek merytoryczne
    grupy :-(((

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name

  • 23. Data: 2004-09-30 16:22:19
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > szomiz; <cjf4ts$n0a$1@atlantis.news.tpi.pl> :

    > Na ladzie może i tak, ale przypatrz się całemu procesowi -
    > archiwizowania dokumentów księgowych, wymiany pomiędzy bankami,
    > księgowania itd. - kupa luda, a teraz kilku inforów. ;)

    Ja nie mowilem o usprawnieniu procesow biznesowych, ktore dosc czesto ma
    miejsce. Ja mowilem o tym ze komputeryzacja ma sie nijak do zmniejszania
    poziomu zatrudnienia.

    szomiz
    --
    pl.comp.www ?
    Powinni tego zabronic :-P

  • 24. Data: 2004-09-30 16:35:17
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > obslugi
    > >

    > Jest na to wytłumaczenie , prawdopodobnie oprogramowanie które działa
    > na tych komputerach jest twojego autorstwa.

    Sprowadziles termin "komputeryzacja" do komputera pani baby i oprogramowania
    na nim dzialajacego. Gratuluje znajomosci terminologii i zazdroszcze
    niskomplikowanego sposobu pojmowania swiata.

    Zwlaszcza ze tylko informatyczny kiep na administracyjnej (najczesciej
    budzetowej) posadce jest w stanie wymyslec ze predkosc dzialania interface'u
    uzytkownika ma jakiekolwiek znaczenie w systemie, w ktorym najwazniejsze z
    biznesowego punktu widzenia transakcje wykonywane:
    a) poza systemem
    b) trzy razy dziennie.

    A dla bankow nic nie pisalem. I nie napisze - mam zboczenie w kierunku
    rozwiazan realizujacych nieco odmienna funkcjonalnosc.

    > Cudzymi tzn jakimi ?

    Tamtego nie zrozumiales to to chcesz zrozumiec?

    EOT, NTG, plonk warming

    szomiz
    --
    pl.comp.www ?
    Powinni tego zabronic :-P

  • 25. Data: 2004-09-30 20:53:47
    Od: Robert Drózd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Wed, 29 Sep 2004 06:02:57 +0000 (UTC), gdy "Bronek"
    <a...@W...gazeta.pl> napisał:

    >Przypuszczam, że osoby pracujące skomentują, że pomysł jest szalony,
    >to jest utopia itd. Jeśli tak to niech spróbują się wczuć w sytuacje
    >osób, które straciły pracę i pomimo aktywnych poszukiwań nie moga znaleźć
    >zatrudnienia przez rok...dawa lata, pomimo, że mają odpowiednie
    >kwalifikacje.

    To co piszesz, nie jest utopią. Na zachodzie i w USA, podobnie działa
    cała branża pracy tymczasowej. Pracę czasami masz, czasami nie masz,
    składka zdrowotna płacona prywatnie. W Holandii takie firmy jak Adecco
    czy Randstad są równie popularne jak firmy ubezpieczeniowe, a reklamy na
    billboardach przy szosach i w telewizji.

    r.

  • 26. Data: 2004-10-01 04:39:40
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "Robert Drózd" <r...@y...iq.wytnijto.pl> napisał w wiadomości
    > To co piszesz, nie jest utopią.

    Jest.

    >Na zachodzie i w USA, podobnie działa cała branża pracy tymczasowej

    Wcale nie podobnie. Agencje pracy tymczasowej wynajmują swojego pracownika
    na jakis okres czasu, bo taką potrzebę ma akurat ich klient (zakład pracy)
    a nie dlatego, żeby się dzilić robotą w ramach jakiegoś chorego pomysłu.

    >a reklamy na billboardach przy szosach i w telewizji.

    I co tym chcesz udowodnić?

    vertret

  • 27. Data: 2004-10-02 21:37:33
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>