PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobocie - rotacyjny system pracy › Re: Bezrobocie - rotacyjny system pracy
    From: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bezrobocie - rotacyjny system pracy
    Date: Thu, 30 Sep 2004 08:56:23 +0200

    In article <cjg6k8$1h40$1@news2.ipartners.pl>, abb wrote:
    > Jak się problemu nie rozwiąże to burżuazje nie ja zlikwiduje ale Ci
    > bezrobotni a wtedy będzie duzo gorzej.

    Niewykluczone (serio mówię). Najpierw rewolucja, a potem? Jak u Orwella:
    "wszystkie świnie są równe, ale...". To już było przerabiane w historii
    dziesiątki razy (i gdzieniegdzie ciągle jest).

    > Na tym zgniłym Zachodzie też jest ogromne bezroboce i prace jest dostać
    > naprawdę trudno. Takze z tym uciekaniem też nie radziłbym.

    Dziękuję za radę, ale w moim przypadku już za późno. I im więcej słyszę
    takich lepperopodobnych pomysłów, tym mniejszą mam ochotę w ogóle
    przyjeżdżać do kraju (o powrocie na stałe nie wspomnę). A nuż na granicy
    capnie mnie pan w czarnym garniturze i stwierdzi "Pan nigdzie nie jedzie
    - będzie Pan pomagał budować nowy dobrobyt tu, w kraju".

    Wzorców daleko nie trzeba szukać - Białoruś.

    > W USA np nie ma juz ogromnych firm. Tylko tworzy się małe firmy które
    > zatrudniają po 100 osób i zajmuja się produkcją detali na potrzeby wielkich
    > koncernów.

    A nie odwrotnie? AFAIK w USA sporym problemem jest teraz outsourcing. Takie
    Indie stawiają np. wieżowiec, wrzucają do niego 10.000 programistów i
    wynajmują po korzystnych (burżuazyjnych) cenach. I opłaca się to wszystkim
    z wyjątkiem rozpieszczonych Amerykanów. Wiem, bo sam pracowałem w takiej
    firmie w Polsce (no, może nie w wieżowcu z 10k ludzi :)

    > Tylko co wtedy z problemami społecznymi i komu będzie sprzedawana produkcja
    > kiedy większośc nie bedzie miala pracy ????????????

    Zgadza się. To jest w _dłuższej_ perspektywie (tak +50lat) problem. I niestety
    niespecjalnie widać _sensowny_ sposób jego rozwiązania.

    (..)

    Czy coś nie tak z moim delimiterem, czy to problem Twojego czytnika, który
    nie wycina sygnaturek?

    Daniel

    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH