PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozpoczecie dzialalnosci gospodarczej.

  • 1. Data: 2004-09-29 06:47:31
    Temat: Rozpoczecie dzialalnosci gospodarczej.
    Od: "sauron27" <s...@o...pl>

    Witam!
    Pracuję na etacie w firmie, ale dodatkowo chciałbym otworzyć własną działalność
    gospodarczą(usługi). W związku z tym mam pytanka:

    1. Jakie składki będę musiał odprowadzać dodatkowo z tytułu prowadzenia
    działalności gospodarczej?

    2. Chciałbym się najpierw trochę poreklamować w gazetkach lokalnych,
    skrzynkowych, jakaś strona w Internecie, ale przed rozpoczęciem działalności,
    aby zobaczyć jaki będzie popyt na moje usługi. W związku z tym mam pytanie, czy
    jakiś urząd może się do tego przyczepić, wysuwając np. zarzut, że prowadzę nie
    zarejestrowaną działalność gospodarczą?

    Na pewno macie doświadczenie w tych tematach, więc proszę o radę.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-09-29 16:53:25
    Temat: Re: Rozpoczecie dzialalnosci gospodarczej.
    Od: "Rokson" <r...@o...pl>

    Użytkownik "sauron27" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Jakie składki będę musiał odprowadzać dodatkowo z tytułu prowadzenia
    > działalności gospodarczej?

    ok. 150 zl/mies do ZUS (zakladajac ze nie rozwiazesz umowy o prace).

    pozatym koszty:
    - konto bankowe (ja place 30 zl/mies i olewam banki internetowe)
    - program do ksiegowosci
    - pieczatki
    - oplaty rejestracyjne w urzedach

> [...]
    pytanie, czy
    > jakiś urząd może się do tego przyczepić, wysuwając np. zarzut, że prowadzę

    watpie zeby ktos wnikal az tak bardzo. ale jak juz bedziesz mial 1sze
    zlecenie to nie wyrobisz sie
    z rejestracja.

    pozdr,
    Rokson

  • 3. Data: 2004-09-29 17:41:44
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 29 wrz 2004 w liście [news:cjepac$28pj$1@mamut1.aster.pl]
    Rokson [r...@o...pl] napisał(a):

    > ok. 150 zl/mies do ZUS (zakladajac ze nie rozwiazesz umowy o
    > prace).

    Dodam, że te 150 zł to za ubezpieczenie zdrowotne - obowiązkowe.

    > pozatym koszty:
    > - konto bankowe (ja place 30 zl/mies i olewam banki internetowe)

    A ja na odwrót - i płacę 1 zł za przelewy ;)

    > - program do ksiegowosci

    Polecam Małą Księgowość Rzeczypospolitej - darmowy program.

    > watpie zeby ktos wnikal az tak bardzo. ale jak juz bedziesz mial
    > 1sze zlecenie to nie wyrobisz sie
    > z rejestracja.

    Dokładnie. A zrazić możesz do siebie potencjalnych klientów. Trzeba
    niestety pójść na żywioł i trochę zaryzykować. Zawsze można przecież
    zamknąć działalność zanim się długów narobi.

    --
    Pozdrawiam,

    Rafał Wawrzycki