PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o pracę a kod źródłowy programu

  • 1. Data: 2004-09-28 19:32:56
    Temat: Umowa o pracę a kod źródłowy programu
    Od: "Dimitre" <d...@w...pl>

    Pracuję w firmie X, zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas
    określony.Stanowisko informatyk.Pracę wykonuję we własnym domu.Z firmą łączy
    mnie najzwyklejsza umowa o pracę, bez żadnych niuansow odnosnie praw
    dotyczacych własności tworzonego oprogramowania.
    Stworzyłem program na polecenie przełożonych- jednak pracuje w domu, na
    wlasnym komputerze, korzystam z wlasnego oprogramowania,a takze sam reguluje
    rachunki za energie elektryczna.
    Pytanie czyją wlasnoscia sa kody zrodlowe ?? moją czy też mam obowiazek
    przekazac je firmie.

    Pozdrawiam
    DM

  • 2. Data: 2004-09-28 19:59:52
    Temat: Re: Umowa o pracę a kod źródłowy programu
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Dimitre" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    reguluje
    > rachunki za energie elektryczna.
    > Pytanie czyją wlasnoscia sa kody zrodlowe ?? moją czy też mam obowiazek

    w umowie powinien byc zapis kto pozostaje w posiadaniu praw autorskich.
    jesli nie takeigo zapisu - ty posiadasz takie prawa = twoj pomsyl i
    narzedzia , lecz dobrze zapytac prawnika z zakresu prawa pracy

    rafal

  • 3. Data: 2004-09-28 20:04:12
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Dimitre <d...@w...pl> zapodał(a):
> [...]
    > rachunki za energie elektryczna.
    > Pytanie czyją wlasnoscia sa kody zrodlowe ?? moją czy też mam obowiazek

    Jeżeli w umowie nie ma zapisu, że przekazujesz kody źródłowe, to przekazujesz
    tylko gotowy produkt, czyli skompilowany program.
    Tym samym możesz uzależnić zleceniodawcę od swoich usług.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 4. Data: 2004-09-28 20:30:56
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-09-28, Dimitre <d...@w...pl> wrote:
    > Pracuję w firmie X, zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas
    > określony.Stanowisko informatyk.Pracę wykonuję we własnym domu.Z firmą łączy
    > mnie najzwyklejsza umowa o pracę, bez żadnych niuansow odnosnie praw
    W przypadku zatrudnienia na umowę o pracę prawa autorskie do wszelkich dzieł
    stworzonych w ramach stosunku pracy należą do pracodawcy.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    http://42.pl/url/813 - uaktualniane: 2004.09.21

  • 5. Data: 2004-09-29 00:07:49
    Od: "fot" <n...@w...pl>

    > w umowie powinien byc zapis kto pozostaje w posiadaniu praw autorskich.
    > jesli nie takeigo zapisu - ty posiadasz takie prawa = twoj pomsyl i
    > narzedzia , lecz dobrze zapytac prawnika z zakresu prawa pracy

    bzdury gadacie

    jesli jest umowa o prace, to kody i wszystko co zrobisz w ramach tej umowy o
    prace nalezy do firmy!

    za to ze robisz na wlasnym kompie za wlasny prad to co najwyzej moglbys
    teoretycznie wykazac przez urzedem skarbowym wyzsze koszty uzyskania dochodu
    badz druga mozliwosc pracodawca powinien zapewnic komputer, prad,
    biurkoitp. - w zasadzie ta druga jest bardziej zgodna z kodeksem pracy
    (firma ma obowiazek zapewnic srodki niezbedne do wykonywania pracy), ale
    nasze prawo tak do konca nie rozwiazuje ok sprawy telepracy wiec jest to
    pewien problem

    co innego w przypadku innych typow umow

  • 6. Data: 2004-09-29 15:43:35
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    Podaj podstawe prawna twojego stwierdzenia.
    Po co wiec zawiera sie dodatkowe umowy dotyczace praw autorskich do uwtorow
    wykonanych przez pracownikow za trudnionych w ramach umowy o prace.
    --
    Jackare
    Bytom

  • 7. Data: 2004-09-29 15:44:41
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    > bzdury gadacie
    >
    > jesli jest umowa o prace, to kody i wszystko co zrobisz w ramach tej umowy
    > prace nalezy do firmy!

    Podaj podstwe prawna z ktorej to wprost wynika.
    --
    Jackare
    Bytom

  • 8. Data: 2004-09-29 18:51:24
    Od: Mateusz Wójcik <d...@b...at.poczta.dot.onet.dot.pl>

    Jackare napisał(a):
    > Podaj podstawe prawna twojego stwierdzenia.
    > Po co wiec zawiera sie dodatkowe umowy dotyczace praw autorskich do uwtorow
    > wykonanych przez pracownikow za trudnionych w ramach umowy o prace.

    Hej

    Prawo autorskie, rozdział 7 (Przepisy szczególne dotyczące programów
    komputerowych) art. 74 ust. 3:

    3. Prawa majątkowe do programu komputerowego stworzonego przez
    pracownika w wyniku wykonywania obowiązków ze stosunku pracy przysługują
    pracodawcy, o ile umowa nie stanowi inaczej.

    Dodatkowe umowy trzeba podpisywać przy umowach o dzieło, ew. zlecenie (w
    ich przypadku nie ma "stosunku pracy").

    Matt

  • 9. Data: 2004-09-29 19:48:28
    Od: "fot" <n...@w...pl>

> [...]
    > pracodawcy, o ile umowa nie stanowi inaczej.
    >

    > Dodatkowe umowy trzeba podpisywać przy umowach o dzieło, ew. zlecenie (w

    dokladnie, a to ze pracodawcy czasem zawieraja z pracownikami umowy, ktore
    sa niepotrzebne, badz nawet niezgodne z prawem to wynika

    a) albo z braku swiadomosci prawnej pracodawcow,
    b) albo z checi zastraszenia pracownika, ktory nie wie np. ze jesli jakies
    postanowienie jest niezgodne z prawem to nieobowiazuje, nawet jesli
    pracownik je podpisal
    c) albo tez z checi przypomnienia pracownikowi o przepisach, ktore sa, ale
    pracownik moze ich nie znac - tak na wszelki wypadek, by pozniej uniknac
    problemow - i jesli podpisywales z pracodawca umowe dotyczaca praw
    autorskich, a jestes zatrudniony na umowe o prace to pewnie wlasnie tu ma
    zastosowanie pkt c

  • 10. Data: 2004-09-30 06:26:55
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    dzieki i o to chodzilo...