PracaGrupypl.praca.dyskusje › BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU

  • 61. Data: 2007-05-20 14:22:01
    Temat: Re: BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU
    Od: Kira <k...@o...pl>

    Re to: Jacek5 [Sun, 20 May 2007 15:37:00 +0200]:

    > Takiemu człowiekowi pozostaje jedynie praca zdalna, próba założenia własnego
    > biznesu, nieprzyznawanie się do wieku, płci, kalectwa, rasy, wyznania...bo
    > inaczej nie ma szans, mimo kwalifikacji.
    > Zostanie 'zadziobany'.

    A nie może po prostu poszukać zespołu bardziej zróżnicowanego?
    Bez przesady, nie tylko "młode i dynamiczne" istnieją przecież.

    > Jeśli wiemy, że ów 50-latek to osoba wybitna, wysoko wykwalifikowana, to co
    > jest korzystniejsze dla firmy?
    > Poszukać kogoś, kto bardziej 'pasuje' do zespołu, czy zaryzykować i
    > popracować nad integracją 'odmieńca'?

    Poszukać kogoś, kto bardziej pasuje do zespołu. Primo, sam to
    określasz jako ryzyko - po co zbędne ryzyko podejmować? Secundo,
    zespół zgrany jest bardziej efektywny, spięcia w zespole natomiast
    tą efektywność drastycznie obniżają. Nawet jeśli w końcu po jakimś
    czasie uda się ją odzyskać, to poniesione w tym czasie straty mogą
    okazać się
    --
    _ _ ____ _______________________________________
    | ' /| |_ http://www.Cyber-Girl.NET ~ GG 1565217 |

  • 62. Data: 2007-05-20 14:22:38
    Od: Kira <k...@o...pl>

> [...]

    tą efektywność drastycznie obniżają. Nawet jeśli w końcu po jakimś
    czasie uda się ją odzyskać, to poniesione w tym czasie straty mogą
    okazać się dużym obciążeniem dla firmy.

    Kira

    --
    _ _ ____ _______________________________________

  • 63. Data: 2007-05-20 14:29:25
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    leszek napisał(a):

    > Wymyśl coś mądrzejszego. Jeśli szukasz murarzy, to nie dlatego, że
    > dyskryminujesz stolarzy. Analogicznie jeśli na studia doktoranckie szukają
    > magistrów, to nie dlatego że dyskryminują maturzystów.

    > Załapał ?

    Ziew. Kryterium ze względu na wiek, jest również kryterium merytorycznym.
    Chyba, że wg Ciebie zdolność do szybkiego uczenia się nie spada wraz
    z wiekiem i brakiem wytrenowania.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 64. Data: 2007-05-20 14:33:11
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Jacek5 napisał(a):

    [...]

    > Albo... ogłoszenie:

    > "Poszukujemy programisty Java: mile widziany biały młody mężczyzna w wieku
    > do 35 lat."

    > To już nie byłoby takie miłe, prawda?

    A co jak kierownik projektu ma ~30 lat i nie bardzo czułby się dobrze, wydając
    rozkazy osobie starszej od siebie?

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 65. Data: 2007-05-20 14:34:58
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Immona napisał(a):

    [...]

    > w zaawansowanym wieku. Dlaczego? Otoz straty niektorych branz
    > spowodowane tym, ze niemozliwe jest zaspokojenie popytu i nadchodzacych
    > zamowien z powodu braku sily roboczej siegaja setek milionow dolarow.

    Ale to też nie jest zdrowa sytuacja, tylko to jest rynek pracownika.
    I to też jest nierównowaga, i też ma ona swoje minusy.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 66. Data: 2007-05-20 16:06:40
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Jotte napisał(a):
    > W wiadomości news:f2k339$p24$1@inews.gazeta.pl Maciek Sobczyk

    > Nieprawda.
    Z dlaczego?

    Pozdrawiam
    Maciek

    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 67. Data: 2007-05-20 16:52:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2prmg$3s8$1@inews.gazeta.pl Maciek Sobczyk
    <m...@d...doPLer> pisze:

    > Z dlaczego?
    Jest to bowiem niepisany zwyczaj, czysto umowny. Ja się nie umawiałem, a ty?
    ;)
    Bardziej serio - duże litery mają w założeniu być wyrazem szacunku, atencji.
    Szacunku nie otrzymuje się za nic ani ot tak sobie, za samo istnienie.
    Na szacunek trzeba sobie zasłużyć, a to trwa i wymaga poznania człowieka,
    aby szacunku do niego nabrać. Aby się przekonać, że jest on szacunku wart.
    Z dużej litery tak bez powodu, do kompletnie nieznanego, anonimowego
    newsusera?
    IMO to bez sensu i osobiście nie stosuję - przymusu wszak nie ma.

    --
    Jotte

  • 68. Data: 2007-05-20 17:31:36
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Jotte napisał(a):
> [...]
    > Na szacunek trzeba sobie zasłużyć, a to trwa i wymaga poznania
    > człowieka, aby szacunku do niego nabrać. Aby się przekonać, że jest on
    IMO jest to kwestia kultury a ta nic nie kosztuje.

    Pozdrawiam Cię
    Maciek

  • 69. Data: 2007-05-20 17:36:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2q0ln$nbr$1@inews.gazeta.pl Maciek Sobczyk
    <m...@d...doPLer> pisze:

    > IMO jest to kwestia kultury a ta nic nie kosztuje.
    Powiedz to ministrowi kultury...
    Co do meritum - z pełnym szacunkiem dla twego zdania, pozostanę przy swoim.

    --
    Jotte

  • 70. Data: 2007-05-20 17:57:27
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > Najczestszym powodem niemerytorycznych preferencji w takich sytuacjach
    > jest towarzyskie dopasowanie pracownika do reszty zespolu. Ludzie sie
    > generalnie lepiej czuja wsrod podobnych sobie - we wlasnej grupie
    > wiekowej, grupie zainteresowan itp. Jesli caly zespol jest w latach
    > dwudziestych, pieciedziesiolatek mosze miec problemy ze zintegrowaniem sie.

    I z tego samego powodu, niedopasowanie może być zaletą - wszelkie
    nieformalne więzi w zespole prowadzą w mniejszym lub większym stopniu do
    obniżenia wydajności i różnego rodzaju patologii, za które dodatkowo
    płaci pracodawca...

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com