PracaGrupypl.praca.dyskusje › BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU

  • 71. Data: 2007-05-20 18:00:15
    Temat: Re: BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > A co jak kierownik projektu ma ~30 lat i nie bardzo czułby się dobrze, wydając
    > rozkazy osobie starszej od siebie?

    Ja tam mam większość podwładnych starszych od siebie i jakoś czuję się z
    tym bardzo dobrze...

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 72. Data: 2007-05-20 18:23:53
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Any User napisał(a):

    > Ja tam mam większość podwładnych starszych od siebie i jakoś czuję się z
    > tym bardzo dobrze...

    Nie wątpię. Ciebie nigdy nie podejrzewałem o szacunek względem jakiejś innej
    osoby. Czy to młodszej, czy starszej.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 73. Data: 2007-05-20 18:47:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrnf514e0.1a2.proteus@ender.elsat.net.pl Wojciech
    Bańcer <p...@p...pl> pisze:

    > Nie wątpię. Ciebie nigdy nie podejrzewałem o szacunek względem jakiejś
    > innej osoby. Czy to młodszej, czy starszej.
    A ja coraz bardziej jestem przekonany, że Bylejaki opisuje (właśc.
    projektuje, dokonuje projekcji) własne fantasmagorie, nie mające wiele
    wspólnego z rzeczywistością.
    Tak mi się jakoś układa obraz chorego na nadambicję gościa wykopanego ze
    stanowiska (a może i z roboty) z powodu braku umiejętności kierowania
    kierowania zespołem, inwalidztwa w zakresie budowania autorytetu i ogólnej
    niezdolności do pracy w zespole.
    To tylko moje wrażenie, ale - kurdę - IMO nie do końca bezpodstawne.

    --
    Jotte

  • 74. Data: 2007-05-20 19:33:36
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Jacek5 wrote:

    > Zgoda. Tylko gdzie taki 50-latek mógłby znaleźć w końcu swoje miejsce?
    > Na pewno nie w tzw. 'młodym, dynamicznym zespole'.
    > Jeśli przyjmiemy Twoje założenia, to taki 50-latek na rynku pracy, (jeśli
    > nie ma znajomości), nie ma czego szukać. Okrutne.

    Sa zespoly starsze, i zespoly zroznicowane. 50-latek nie jest przeciez
    jedynym 50-latkiem na rynku.

    > Na świecie tak, ale nie w Polsce.

    W Polsce nie ma jak zrobic zroznicowania, bo wszyscy sa tacy sami :D

    > Takiemu człowiekowi pozostaje jedynie praca zdalna, próba założenia własnego
    > biznesu, nieprzyznawanie się do wieku, płci, kalectwa, rasy, wyznania...bo
    > inaczej nie ma szans, mimo kwalifikacji.
    > Zostanie 'zadziobany'.

    Wciaz uparcie glosisz obraz swiata, w ktorym 98% ludzi to mlodzi biali
    sprawni mezczyzni albo cos w tym stylu. Obudz sie, sa firmy w 100%
    kobiece, gdzie nie zatrudnia faceta, bo by zepsul "babska" atmosfere
    pozwalajaca swobodnie plotkowac o facetach. Sa firmy/zespoly zlozone z
    ludzi w wieku starszym niz "mlody dynamiczny.". Wszystko sie sprowadza
    do "odnalezienia swoich". Oni gdzies sa.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 75. Data: 2007-05-20 19:38:28
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Wojciech Bańcer wrote:
    > Immona napisał(a):
    >
    > [...]
    >

    > Ale to też nie jest zdrowa sytuacja, tylko to jest rynek pracownika.
    > I to też jest nierównowaga, i też ma ona swoje minusy.

    Tak i nie jestem fanem takiej sytuacji ogolnie, ale jesli chodzi o
    pozbywanie sie stereotypow, to taki okres bardzo dobrze robi - efekt
    pozbycia sie stereotypow jest bowiem trwaly.

    I.

  • 76. Data: 2007-05-20 20:29:50
    Od: "Jacek5" <j...@i...pl>

    >W wiadomości news:f2prmg$3s8$1@inews.gazeta.pl Maciek Sobczyk

    > Jest to bowiem niepisany zwyczaj, czysto umowny. Ja się nie umawiałem, a
    > ty? ;)
    > Bardziej serio - duże litery mają w założeniu być wyrazem szacunku,
    > atencji.
    > Szacunku nie otrzymuje się za nic ani ot tak sobie, za samo istnienie.
    > Na szacunek trzeba sobie zasłużyć, a to trwa i wymaga poznania człowieka,
    > aby szacunku do niego nabrać. Aby się przekonać, że jest on szacunku wart.
    > Z dużej litery tak bez powodu, do kompletnie nieznanego, anonimowego
> [...]

    Można sąsiadom, których bliżej nie znamy, nie mówić 'Dzień Dobry'.... ;-)
    Wszak nie zasłużyli na szacunek, nie wiadomo kto to właściwie jest...

  • 77. Data: 2007-05-20 20:33:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2qbc2$clg$1@nemesis.news.tpi.pl Jacek5
    <j...@i...pl> pisze:

    > Można sąsiadom, których bliżej nie znamy, nie mówić 'Dzień Dobry'.... ;-)
    No i co?
    Nie chcesz - nie mów.
    --
    Jotte

  • 78. Data: 2007-05-20 20:50:54
    Od: "Jacek5" <j...@i...pl>

    > W Polsce nie ma jak zrobic zroznicowania, bo wszyscy sa tacy sami :D

    No właśnie...tacy sami szarzy, bez wyrazu...

    > Wciaz uparcie glosisz obraz swiata, w ktorym 98% ludzi to mlodzi biali
    > sprawni mezczyzni albo cos w tym stylu. Obudz sie, sa firmy w 100%
    > kobiece, gdzie nie zatrudnia faceta, bo by zepsul "babska" atmosfere

    Stąd ogłoszenia typu: "zatrudnimy księgową..."
    I co ma począć księgowy?

    1. Plotkować o facetach to można sobie po pracy, wieczorem w pubie, albo po
    prostu wyjść z facetem.
    2. Rodzynek w cieście zawsze może ożywić atmosfere w firmie.

    > pozwalajaca swobodnie plotkowac o facetach. Sa firmy/zespoly zlozone z
    > ludzi w wieku starszym niz "mlody dynamiczny.". Wszystko sie sprowadza do
    > "odnalezienia swoich". Oni gdzies sa.

    Może nie doczekać...stary już jest i nie taki dynamiczny....hihi
    No chyba, że znajdzie swoich...w Uniwersytecie Trzeciego Wieku :-D

  • 79. Data: 2007-05-20 21:35:14
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2007-05-20 16:29:25 +0200, Wojciech Bańcer <p...@p...pl> said:

    > Ziew. Kryterium ze względu na wiek, jest również kryterium merytorycznym.
    > Chyba, że wg Ciebie zdolność do szybkiego uczenia się nie spada wraz z
    > wiekiem i brakiem wytrenowania.

    U mnie osobiście wraz z wiekiem zdolność do opanowania następnej
    technologii znacznie przyspieszyła. Efekt długości treningu, wielości
    doświadczeń etc. Młody jest z reguły produktywny jak pół mnie, bo
    często widzi na oczy problem po raz pierwszy i wyłamuje dawno otwarte
    drzwi, podczas gdy ja rozwiązuję go z biegu. Tak więc: kulą w płot,
    Panie Kolego :)

    camel[OT]

    --
    -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result.

  • 80. Data: 2007-05-20 21:45:15
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    camel napisał(a):

> [...]
    > często widzi na oczy problem po raz pierwszy i wyłamuje dawno otwarte
    > drzwi, podczas gdy ja rozwiązuję go z biegu. Tak więc: kulą w płot,

    Ty opisujesz doświadczenie, a ja zdolność do szybkiego uczenia się,
    czyli piszesz o czymś zupełnie innym.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl