PracaGrupypl.praca.dyskusje › wezwanie na komende..

  • 1. Data: 2007-05-17 18:53:05
    Temat: wezwanie na komende..
    Od: "Jas" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dostalem wezwanie na przesluchanie na komende policji w sprawie wypadku.
    Spotkanie ma sie odbyc w srodku dnia, czy pracodawca moze mi odmowic
    zwolnienia na czas przesluchania? Czy godziny podczas ktorych nie bedzie mnie
    w pracy bede musial odpracowac? bede wdzieczny za info i ew. jakies linki do
    kodeksu pracy?

  • 2. Data: 2007-05-22 10:16:13
    Temat: Re: wezwanie na komende..
    Od: Koniu <k...@p...onet.pl>

    Jas napisał(a):
> [...]
    > w pracy bede musial odpracowac? bede wdzieczny za info i ew. jakies linki do

    To sie nazywa uzasadniona nieobecnosc w pracy. Musisz tylko pokazac kwit
    z komendy, a wczesniej powiadomic swojego przelozonego.
    I chyba nawet platne to jaest jak za chorobowe.
    Niestety nie znam podstawy prawnej.

  • 3. Data: 2007-05-22 10:30:50
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Koniu wrote:

    > To sie nazywa uzasadniona nieobecnosc w pracy. Musisz tylko pokazac kwit
    > z komendy, a wczesniej powiadomic swojego przelozonego.
    > I chyba nawet platne to jaest jak za chorobowe.
    > Niestety nie znam podstawy prawnej.

    A ja właśnie to przerabiałem:

    Masz wezwanie, jak wychodzisz z komendy prosisz o podbicie tego wezwania, że
    się stawiłeś(gdzie i kiedy), po czym zanosisz go do kadr. Natomiast jak się
    to liczy w wynagrodzeniu nie wiem.

  • 4. Data: 2007-05-22 15:27:51
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Koniu nabazgrolił na ekranie:
    > To sie nazywa uzasadniona nieobecnosc w pracy. Musisz tylko pokazac kwit
    > z komendy, a wczesniej powiadomic swojego przelozonego.
    > I chyba nawet platne to jaest jak za chorobowe.
    > Niestety nie znam podstawy prawnej.

    Jest to niepłatne.

    Podstawa prawna: http://www.abc.com.pl/serwis/du/1996/0281.htm
    "ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ z dnia 15 maja 1996 r.w
    sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania
    pracownikom zwolnień od pracy."

    "§ 3. Dowodami usprawiedliwiającymi nieobecność w pracy są:
    [...]
    4) imienne wezwanie pracownika do osobistego stawienia się wystosowane
    przez organ właściwy w sprawach powszechnego obowiązku obrony, organ
    administracji rządowej lub samorządu terytorialnego, sąd, prokuraturę,
    policję lub organ prowadzący postępowanie w sprawach o wykroczenia - w
    charakterze strony lub świadka w postępowaniu prowadzonym przed tymi
    organami, zawierające adnotację potwierdzającą stawienie się pracownika na
    to wezwanie,
    [...]"

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]