PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dowcipnisie czy naciągacze ?!

  • 31. Data: 2002-04-28 15:23:04
    Temat: Re: Dowcipnisie czy naciągacze ?!
    Od: "Jag" <j...@w...pl>

    Użytkownik "taksoofka " <t...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w

    : >To jest praca - nie kłam! Znam ludzi którzy jeżdżą do Włoch, jest to
    : >normalna, chociaż kiepsko płatna, praca.
    :
    : Opierasz się wyłącznie na informacjach drugiej ręki

    Co mi tu opowiadzasz, skoro znam osobiście dwie różne kobiety, które tak
    pracowały we Włoszech? Jedna zrezygnowała, ale i tak musiała ukrywać przed
    "gospodrzami", że nie zamierza wracać do nich. Druga znalazła sobie uczciwą
    włoską rodzinę, bez pośrednictwa polskich oszustów Au-Pair i zarabia tyle,
    że opłaca jej się tam pracować.

    --
    Jag

  • 32. Data: 2002-04-28 17:10:34
    Od: "taksoofka" <t...@N...poczta.gazeta.pl>

    Jag <j...@w...pl> napisał(a):

    > To jeszcze naucz się zasady podstawowej - uczciwości. Bo tej tobie bardzo
    > brakuje.
    >
    > --
    > Jag

    Kolego, zabierz głos w innej dyskusji, bo w temacie Au-Pair to Ty się raczej
    gubisz.
    Co do uczciwości: zanim kogoś posądzisz o kłamstwo i oszustwo mocno się
    zastanów. W tej chwili to tylko Twoje pomówienia są nieuczciwe.
    No i do tego brakuje Ci kultury.

    pozdrawiam

    taksoofka

  • 33. Data: 2002-04-28 17:18:50
    Od: "taksoofka " <t...@N...poczta.gazeta.pl>

    Jag <j...@w...pl> napisał(a):

    > Nie mąć,

    Najwiecej to Ty tu mącisz!
    bo taki kit możesz wciskać oszukanym przez was kobietom.

    Au-Pair może zostać również mężczyzna. Wskaż choć jedną z tych jak twierdzisz
    oszukanych kobiet!

    Biuro
    > Au-Pair nielegalnie pobiera pieniądze od tych, którzy mają pracować jako
    > pomoc domowa/opieka nad dziećmi.

    Podaj link lub zacytuj gdzie pisze, że za pośrednictwo Au-Pair nie wolno
    pobierać opłat! W tedy przyznam Ci rację.
    Jeśli nie możesz, to znaczy, że Twoja gadanina nie jest nic warta.

    taksoofka

  • 34. Data: 2002-04-28 17:20:33
    Od: "taksoofka" <t...@N...poczta.gazeta.pl>

    Jag <j...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > włoską rodzinę, bez pośrednictwa polskich oszustów Au-Pair i zarabia tyle,

    Z drugiej ręki oznacza, że nie Ty sam czegoś doświadczyłeś, ale to, o czym
    mówisz usłyszałeś od innych. Jeśli takiej prostej rzeczy nie pojmujesz to nie
    dziwne, że nie rozumiesz, o czym się tu rozmawia.
    To, że znasz kogoś osobiście, a nie przez kolegę kolegi nie ma najmniejszego
    znaczenia.

    Jest różnica między wyjazdem Au-Pair a wyjazdem zarobkowym. Nie wiem, czemu,
    ale Ty w ogóle jej nie zauważasz.
    Twoje znajome nie pojechały do Włoch, aby uczyć się włoskiego, tylko po to,
    żeby się dorobić. Mało tego, przebywają na terenie Włoch nielegalnie.
    Szczerze mówiąc, nie obchodzi mnie to.
    Z tego, co mówisz, to tak naprawdę nie znasz nikogo z wizą Au-Pair! Nikogo,
    kto był, widział i wrócił.
    Jeśli nie jesteś zainteresowany, to OK. nikt Cię na siłę nie ciągnie. Zresztą
    program Au-Pair jest dla ludzi ambitnych, którzy chcą jeszcze się czegoś
    (języka obcego) nauczyć, a nie zaraz po podstawówce iść na plac budowy i
    podawać cegły.

    taksoofka

  • 35. Data: 2002-04-28 17:24:55
    Od: "taksoofka" <t...@N...poczta.gazeta.pl>

    Jag <j...@w...pl> napisał(a):

    > Tralalala.

    To było na Twoim poziomie. Gratulacje.

    Owo rzekome szkolenie
    > można przeprowadzić w Polsce, ale nie wiem po co?

    Tego szkolenia nie można przeprowadzić w Polsce, z co najmniej 2 przyczyn: w
    kursach uczestniczą ludzie z całego świata, po drugie z powodu organizatora,
    którym jest AIFS z USA.
    Nie wiesz, po co jest kurs pierwszej pomocy? Tragedia.

    > Za którą po prostu należy uczciwie zapłacić, a nie opowiadać andronów o
    > jakimś wyssanym z oszukańczego palca Au-Pair. Skoro zagraniczna rodzina
    > dostaje darmowego parobka, to firma pośrednicząca powinna od tej rodziny
    > brać pieniąde, a nie od parobka.
    >
    > --
    > Jag

    Zagraniczna rodzina nie dostaje darmowego parobka. Au-Pair otrzymuje od nich
    kieszonkowe, (które przewyższa niejedną polską pensję) wyżywienie,
    zakwaterowanie, ubezpieczenie itd. To dla Ciebie nic?
    Oczywiście można i na Twój sposób: na czarno, bez ubezpieczenia, zarobione
    pieniądze wydać na zapchloną kwaterę, żywić się w przydrożnym barze, resztę
    wydać na dentystę, tylko, po co?
    Wyobraź sobie, że oprócz Ciebie są jeszcze ludzie, którzy zamiast gonić za
    kasą, wolą poświęcić ten jeden rok na naukę języka.

    taksoofka

  • 36. Data: 2002-04-28 19:16:25
    Temat: Re: Au-Pair czyli Dowcipnisie czy naciągacze ?!
    Od: "Andrzej Bochniak" <b...@k...onet.pl>

> [...]
    > kieszonkowe, (które przewyższa niejedną polską pensję) wyżywienie,
    > zakwaterowanie, ubezpieczenie itd. To dla Ciebie nic?

    Jesli juz powolujemy sie na pojedyncze przypadki.

    Znajoma pracowala kiedys w Londynie jako Au-Pair.
    Byla to praca w lepszych sferach (swiadomie nie pisze wyzszych bo to nie
    bylo az tak wysoko), do obowiazkow nalezalo zajmowanie sie na poziomie
    dziecmi
    (jako osoba do towarzystwa powiedzmy a nie zadne tam gotowanie, pranie), na
    spacerach spotykala dzieci z podobnych domow z aupairkami z calego swiata.
    To bylo zarazem swiadectwo statusu tych domow, ze moga pozwolic sobie na
    au-pair i to takie wolne od pracy fizycznej.
    Miala czas na troche kursu jezykowego, ale glownie pochlanialo ja jakies
    doksztalcanie podyplomowe (zalatwione chyba zreszta poprzez kontakty
    "pracodawczyni").
    Pod tym wzgledem byl to high life, pieniadze tak jak tu podano -
    kieszonkowe.
    Jeszcze jedno, z wyksztalcenia jest logopeda, wiec jezyk i tak musiala miec
    opanowany, zeby moc u innych np. korygowac wady wymowy lub uczyc sie tego.

    To taka wypowiedz n.t. co to jest au-pair, co do metod rekrutacji to nie mam
    pojecia.

  • 37. Data: 2002-04-29 21:52:10
    Od: "Eratio" <e...@p...onet.pl>

    Przepraszam, że wcześniej nie włączyłam się do dyskusji ale nie było mnie w
    domu.

    Moi mili.
    Zgadzam się zarówno z opinią iż au-pari nie jest pracą zarobkową (ale jest
    pracą) jak i z tym, iż podstawą programu jest nauka języka i możliwość
    poznania kultury danego kraju.

    Pytam tylko :

    - jeżeli jest to sposobność do nauczenia się języka wię dlaczego muszę znać
    perfekt język ? ( uczyłam się anglika 3 lata i potrafię znależć się w innym
    kraju gdyż jestem żeglarką i kilkakrotnie np. w Danii czy Szwecji spokojnie
    porozumiewałam się na ulicy czy w sklepie przy pomocy anglika)

    - Jeżeli jest to jednak wyjazd z nastawieniem na pracę to czy nie jest
    oszustwem pobieranie odemnie opłaty przed wyjazdem ?

    i jeszcze jedno: otrzymałam od nich listownie informator. Okazało się, że to
    nie rodzina płaci za mój przelot tam i spowrotem ani za ubezpieczenie. Za te
    rzeczy płacę JA z własnych pieniędzy. Za wizę dodatkowo i jeszcze 900 zł dla
    tej firmy pośredniczącej. Ponadto muszę opłacić sobie kurs opieki nad
    dziecimi i zakwaterowanie na czas kursu w NY. Dla mnie to przekręt.

    dla zainteresowanych - mogę zrobić scan z tego informatora i przesłać na
    priv. Jeżeli ktoś jest zainteresowany to proszę o kontakt - może być na mój
    priv. Informator jest śliczny i kolorowy a na dodatkowej karteczce(taka
    zwykła kserówka) otrzymałam właściwe informacje o kosztach itp.
    "taksoofka fm" <t...@N...poczta.gazeta.pl> wrote in message

    > Ja również powtarzam z jeszcze większym naciskiem: au-pair to NIE PRACA!
    > Organizatorzy nie są również oszustami a ludzie, którzy tak twierdza są w
    > dużym błędzie.
    > Wyjazd do programu to nie wyjazd zarobkowy. Głównym celem jest nauka
    języka i
    > poznanie kultury innego kraju.
    > Au-Pair nie dostaje zwykłej pensji a jedynie kieszonkowe (ok.250 Euro
    > miesięcznie) na drobne wydatki.
    > Wyjazdy takie reguluje Konwencja Rady Europy &#8222;European Agrement on
    Au-Pair

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 38. Data: 2002-04-30 01:06:41
    Od: <g...@p...onet.pl>

    > Podaj link lub zacytuj gdzie pisze, że za pośrednictwo Au-Pair nie wolno
    > pobierać opłat! W tedy przyznam Ci rację.
    > Jeśli nie możesz, to znaczy, że Twoja gadanina nie jest nic warta.

    Matko, corko, babciu i ciociu!

    Poczytaj sobie txt pt "Ustawa o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu"
    (Dz.U.97.25.128 z pozn. zmian.) rozdz.9 ("Odpowiedzialność za wykroczenia
    przeciwko przepisom ustawy") art. 65 ust. 1 i 2:

    Art. 65. 1. Kto bez wymaganego upoważnienia prowadzi pośrednictwo pracy albo
    kieruje obywateli polskich do pracy za granicą u pracodawców zagranicznych,
    podlega karze grzywny.
    2. Tej samej karze podlega, kto prowadząc pośrednictwo pracy lub kierując
    obywateli polskich do pracy za granicą u pracodawców zagranicznych:
    1) pobiera od bezrobotnego lub innych osób poszukujących pracy dodatkowe
    opłaty nie wymienione w Art. 47 ust. 2 pkt 8, lub
    2) osiąga zysk.

    Jesli masz watpliwosci, czy Au-pair podpada pod posrednictwo pracy, zajrzyj
    sobie np. pod: http://www.kup.gov.pl/Npp/_po.htm i przyjrzyj sie, ktore
    posrednictwa z woj. wielkopolskiego (lub odpowiednio innych) stosowne
    zezwolenia posiadaja. Jesli nie znajdziesz tam tego, o ktorym mowa, mozesz
    poinformowac o tym odp. instytucje (zapewne Urzad Pracy, choc mozliwe, ze po
    prostu policje) i w/w biuro wkrotce zakonczy swoja dzialalnosc...

    pozdrawiam,

    glos

  • 39. Data: 2002-04-30 01:25:27
    Od: <g...@p...onet.pl>

    > Wyjazd jako Au-Pair to wyjazd zarobkowy. Uczestnicy są o tym informowani

    (...)

    > W zamian za to, Au-Pair pomaga rodzinie opiekując się jej dziećmi oraz
    > wykonując drobne prace domowe ( wiesza pranie, prasuje, opróżnia
    zmywarkę&#8230;) W
    > sumie &#8222;pracuje&#8221; ok. 35-45 godzin w tygodniu w zależności od

    (...)

    jesli wg Ciebie 35-45 godzin tyg., oplacanych przez pracodawce (rodzine) nie
    jest praca, to nie wiem, doprawdy, co nia jest... Dla przypomnienia w Pl
    ustawowy czas pracy = 42 godz/tydz (oprocz systemow pracy ciaglej).

    > 2) Organizatorzy wyjazdów Au-Pair nie pośredniczą w załatwianiu pracy!!!!

    w obliczu w/w to mocno naciagana interpretacja, raczej nie do obrony przed ew.
    sadem.

    > Pobieranie opłat za organizację takiego wyjazdu jest więc legalne i nie

    nieprawda.

    > powinno nikogo dziwić. W naszym kraju większość usług jest odpłatna (oprócz
    > pośrednictwa pracy)

    bo pobieranie za nie oplat jest nielegalne.

    (...)

    > Powinniście przed zabraniem głosu w tej sprawie poszukać więcej informacji na
    > ten temat, to żadna filozofia wpisać do wyszukiwarki &#8222;Au-Pair&#8221;.
    Stron na ten
    > temat jest mnóstwo.

    ano wlasnie. poszukaj tez pod haslem "ustawodawstwo pracy" itp.

    pozdrawiam,

    glos

  • 40. Data: 2002-04-30 07:22:16
    Od: "taksoofka " <t...@N...poczta.gazeta.pl>

    Eratio <e...@p...onet.pl> napisał(a):

    > dla zainteresowanych - mogę zrobić scan z tego informatora i przesłać na
    > priv.

    ja bym poprosił o ten scan, jeśli można

    i z góry dzięki

    taksoofka