PracaGrupypl.praca.dyskusjeDowcipnisie czy naciągacze ?! › Re: Dowcipnisie czy naciągacze ?!
    From: "Eratio" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dowcipnisie czy naciągacze ?!
    Date: Mon, 29 Apr 2002 23:52:10 +0200

    Przepraszam, że wcześniej nie włączyłam się do dyskusji ale nie było mnie w
    domu.

    Moi mili.
    Zgadzam się zarówno z opinią iż au-pari nie jest pracą zarobkową (ale jest
    pracą) jak i z tym, iż podstawą programu jest nauka języka i możliwość
    poznania kultury danego kraju.

    Pytam tylko :

    - jeżeli jest to sposobność do nauczenia się języka wię dlaczego muszę znać
    perfekt język ? ( uczyłam się anglika 3 lata i potrafię znależć się w innym
    kraju gdyż jestem żeglarką i kilkakrotnie np. w Danii czy Szwecji spokojnie
    porozumiewałam się na ulicy czy w sklepie przy pomocy anglika)

    - Jeżeli jest to jednak wyjazd z nastawieniem na pracę to czy nie jest
    oszustwem pobieranie odemnie opłaty przed wyjazdem ?

    i jeszcze jedno: otrzymałam od nich listownie informator. Okazało się, że to
    nie rodzina płaci za mój przelot tam i spowrotem ani za ubezpieczenie. Za te
    rzeczy płacę JA z własnych pieniędzy. Za wizę dodatkowo i jeszcze 900 zł dla
    tej firmy pośredniczącej. Ponadto muszę opłacić sobie kurs opieki nad
    dziecimi i zakwaterowanie na czas kursu w NY. Dla mnie to przekręt.

    dla zainteresowanych - mogę zrobić scan z tego informatora i przesłać na
    priv. Jeżeli ktoś jest zainteresowany to proszę o kontakt - może być na mój
    priv. Informator jest śliczny i kolorowy a na dodatkowej karteczce(taka
    zwykła kserówka) otrzymałam właściwe informacje o kosztach itp.
    "taksoofka fm" <t...@N...poczta.gazeta.pl> wrote in message

    > Ja również powtarzam z jeszcze większym naciskiem: au-pair to NIE PRACA!
    > Organizatorzy nie są również oszustami a ludzie, którzy tak twierdza są w
    > dużym błędzie.
    > Wyjazd do programu to nie wyjazd zarobkowy. Głównym celem jest nauka
    języka i
    > poznanie kultury innego kraju.
    > Au-Pair nie dostaje zwykłej pensji a jedynie kieszonkowe (ok.250 Euro
    > miesięcznie) na drobne wydatki.
    > Wyjazdy takie reguluje Konwencja Rady Europy &#8222;European Agrement on
    Au-Pair

    http://www.gazeta.pl/usenet/