PracaGrupypl.praca.dyskusjeDowcipnisie czy naciągacze ?! › Re: Dowcipnisie czy naciągacze ?!
    From: <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dowcipnisie czy naciągacze ?!
    Date: 30 Apr 2002 03:25:27 +0200

    > Wyjazd jako Au-Pair to wyjazd zarobkowy. Uczestnicy są o tym informowani

    (...)

    > W zamian za to, Au-Pair pomaga rodzinie opiekując się jej dziećmi oraz
    > wykonując drobne prace domowe ( wiesza pranie, prasuje, opróżnia
    zmywarkę&#8230;) W
    > sumie &#8222;pracuje&#8221; ok. 35-45 godzin w tygodniu w zależności od

    (...)

    jesli wg Ciebie 35-45 godzin tyg., oplacanych przez pracodawce (rodzine) nie
    jest praca, to nie wiem, doprawdy, co nia jest... Dla przypomnienia w Pl
    ustawowy czas pracy = 42 godz/tydz (oprocz systemow pracy ciaglej).

    > 2) Organizatorzy wyjazdów Au-Pair nie pośredniczą w załatwianiu pracy!!!!

    w obliczu w/w to mocno naciagana interpretacja, raczej nie do obrony przed ew.
    sadem.

    > Pobieranie opłat za organizację takiego wyjazdu jest więc legalne i nie

    nieprawda.

    > powinno nikogo dziwić. W naszym kraju większość usług jest odpłatna (oprócz
    > pośrednictwa pracy)

    bo pobieranie za nie oplat jest nielegalne.

    (...)

    > Powinniście przed zabraniem głosu w tej sprawie poszukać więcej informacji na
    > ten temat, to żadna filozofia wpisać do wyszukiwarki &#8222;Au-Pair&#8221;.
    Stron na ten
    > temat jest mnóstwo.

    ano wlasnie. poszukaj tez pod haslem "ustawodawstwo pracy" itp.

    pozdrawiam,

    glos