PracaGrupypl.praca.dyskusje › 94,76% ogłoszeń o pracę to farsa !!

  • 1. Data: 2005-12-15 09:41:44
    Temat: 94,76% ogłoszeń o pracę to farsa !!
    Od: "Analityk" <i...@o...pl>

    65% z tego to przykrywki dla zatrudnienia znajomych. Wśród setek ofert
    przychodzi i zostaje wybrana oferta znajomego.
    24% to oferty tzw. "reklamy" lub "straszaki" dla konkurencji, pt."zobaczcie, a
    my się rozwijamy bo zatrudniamy nowe osoby"
    11% ofert służy do zebrania danych osobowych celem odsprzedaży firmom
    marketingowym.

    ok. 6% ofert to oferty dot. powążnego zapotrzebowania firmy na pracownika

  • 2. Data: 2005-12-15 10:10:03
    Temat: Re: 94,76% ogłoszeń o pracę to farsa !!
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Analityk <i...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > marketingowym.
    >
    > ok. 6% ofert to oferty dot. powążnego zapotrzebowania firmy na pracownika

    A jakie jest źródło tych danych i jaką metodą to ustalono ?

  • 3. Data: 2005-12-15 10:12:47
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Analityk napisał(a):
    > 65% z tego to przykrywki dla zatrudnienia znajomych. Wśród setek ofert
    > przychodzi i zostaje wybrana oferta znajomego.
    Powiadasz? Koszt 1 modułu ogłoszeniowego w GW Praca Śląsk, to o ile
    pamiętam 395 pln netto. Najwięcej jest czteromodułowych. Czyli, że
    rekrutacja znajomego kosztuje grubo ponad tysiąc + czas rekruterów.
    Ma to sens?

    > 24% to oferty tzw. "reklamy" lub "straszaki" dla konkurencji, pt."zobaczcie, a
    > my się rozwijamy bo zatrudniamy nowe osoby"
    Rozumiem, że tu chodzi o przedstawienie konkurencji danych do
    benchmarkingu i wyprodukowanie kosztów na kiepską reklamę. Bo ten
    wzmiankowany tysiąc można wydać np. na reklamę w prasie branżowej, którą
    czyta konkurencja albo mailing, którego konkurencja może nie czyta
    (podobnie jak oferty pracy) albo na banery w portalach branżowych, które
    konkurencja czyta.

    > 11% ofert służy do zebrania danych osobowych celem odsprzedaży firmom
    > marketingowym.
    Co jest w pełni zgodne z KP. I pewnie każda firma, nawet produkująca
    pustaki, rejestrując działalność, pamięta by wpisać odpowiednie
    klasyfikatory w polu "wykonywana działalność".

    > ok. 6% ofert to oferty dot. powążnego zapotrzebowania firmy na pracownika
    A po czym poznać te 6%? Pracodawca zamieszcza jakieś tajne kody w
    ogłoszeniu?

    Reasumując: spiskowa teoria dziejów czasami sprzyja produkcji bzdetów w
    usenecie.

    pozdr.
    m.

  • 4. Data: 2005-12-15 10:39:18
    Od: G.Urbański <d...@S...pl>

    Analityk <i...@o...pl> napisał(a):

    > 24% to oferty tzw. "reklamy" lub "straszaki" dla konkurencji,
    > pt."zobaczcie, a my się rozwijamy bo zatrudniamy nowe osoby"

    Co im przychodzi z takiego wystraszenia konkurencji?
    Może taka konkurencja to zaraz zwija interes? :)
    A może to właśnie motywuje konkurencję do działania?

    --
    gregus
    d...@S...pl

  • 5. Data: 2005-12-15 11:08:23
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > marketingowym.
    >
    > ok. 6% ofert to oferty dot. powążnego zapotrzebowania firmy na pracownika

    A mozesz masz kiepskie kwalifikacje i nie chca Cie zartudnic ? I narzekasz
    na rynek ? Ja osobiscie nie zauwazylem, zeby oferty byly tylko dla
    znajomych. Wytlumacz mi jedna rzecz... mam firme chce zarabiac kase, moj
    znajomy sie nie nadaje na stanowisko ktore mam sadzisz , ze go zatrudnie
    zeby robic sobie koszty i straty ? Jakos nie moge sie w tym doszukac sensu.
    Poza tym, od znajomego zawsze mozna wziac CV przeczytac przyjac go do pracy
    i ogloszenia nie publikowac...
    Jarod

  • 6. Data: 2005-12-15 11:17:37
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Jarod napisał(a):
    > Wytlumacz mi jedna rzecz...

    wszystkie rude i pracodawcy som wredne. Razem tworzom europejskom
    pedałomasońską żydokomunę. Nie wiesz o tem? ;-)

    pozdr.
    m.

  • 7. Data: 2005-12-15 13:21:13
    Od: ".:|" <j...@g...pl>

> [...]
    > zeby robic sobie koszty i straty ? Jakos nie moge sie w tym doszukac
    > sensu. Poza tym, od znajomego zawsze mozna wziac CV przeczytac przyjac go

    Naprawdę nie znasz nikogo, kto miał 'plecy' na rozmowach kwalifikacyjnych?
    Gdzie ty żyjesz?

    pozdr

  • 8. Data: 2005-12-15 13:30:44
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    > Naprawdę nie znasz nikogo, kto miał 'plecy' na rozmowach kwalifikacyjnych?
    > Gdzie ty żyjesz?

    Sa tacy ludzie... ale zeby to byla wiekszosc to nie powiem. Dla mnie to jest
    znikomy procent ktory wole przemilczec.
    Jarod

  • 9. Data: 2005-12-15 15:29:19
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2005-12-15 14:30:44 +0100, "Jarod" <b...@N...gazeta.pl> said:

    > Sa tacy ludzie... ale zeby to byla wiekszosc to nie powiem. Dla mnie to
    > jest znikomy procent ktory wole przemilczec.
    > Jarod

    Masz rację w przypadku stanowisk wymagających kwalifikacji.
    Przytłaczająca większość stanowisk w Polsce da się obsadzić
    przyuczonymi szympansami - i tutaj faktycznie: znajomość ma decydujące
    znaczenie.

    I jeszcze o nieopłacalności takiego postępowania z wcześniejszego postu:
[...]

    Nie zwracasz uwagi na jedno (jak wielu krajan oszołomionych
    "kapitalizmem" :) - to nie ich firma ani pieniądze. Co ich to obchodzi?
    Taki anons to dupochron.

    Przy tej okazji: zastanawia mnie ta śpiewka "prywatyzować, bo państwowe
    jest be, a prywatne działa świetnie" - czym różni się firma "prywatna"
    należąca do funduszy, które należą do innych firm, których udziałowcami
    są tysiące posiadaczy akcji skądś tam? Pokażcie mi palcem właściciela
    osobowego takiej firmy? Nie ma - to własność zbiorowa i nikt się z nią
    nie identyfikuje. Management łupie te firmy nawet bardziej niż
    "dyrektorzy z klucza" łupali państwowe. A z reguły lepiej od polskich
    państwowych działają, bo kultura i cywilizacja tam o wiele większa. Ale
    rozumiem sens "prywatyzacji za złotówkę" - skąd mielibyśmy nową
    arystokrację? Komuś trzeba było dać pieniądze i padło na sekretarzy
    PZPRu i kler (dla równowagi) :)

    camel[OT]

  • 10. Data: 2005-12-15 15:58:07
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    Analityk wrote:

> [...]
    > marketingowym.
    >
    > ok. 6% ofert to oferty dot. powążnego zapotrzebowania firmy na pracownika

    Bzdura