PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca naukowa + w biznesie?

  • 1. Data: 2005-12-14 22:53:29
    Temat: praca naukowa + w biznesie?
    Od: "apple" <j...@p...fm>

    Pracuje od niedawna jako asystent na uczelni. Zastanawiam sie, czy w mojej
    sytuacji jest sens odpowiadania na ogloszenia firm. Nie jestem w stanie
    pracowac na calym etatcie, chetnie jednak zwiazalbym sie z jakas firma - w
    gre wchodzilaby praca w niektore dni tygodnie i zdana.

    Masa nauczycieli akademickich "dorabia" na innych uczelniach, a ja
    zstanawiam sie, jak to jest z mozliwoscia zdobycia dodatkowej pracy w
    biznesie. Macie jakies doswiadczenia w tej kwestii?

    apple

  • 2. Data: 2005-12-14 23:22:18
    Temat: Re: praca naukowa + w biznesie?
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    nie piszesz nic o kierunku w jakim chcesz pracować. sprzataczka, pomoc
    biurowa, informatyka, księgowość, produkcja?
    W informatyce masz możliwość pracy jako programista, tę pracę można
    wykonywać i stacjonarnie i zdalnie. Sprzątać czy pomagać zdalnie raczej nie
    możesz, ale na nie pełny etat na pewno. Jakiś czas pracowałem na tzw.
    infolinii, i tam była kupa osób studiujących itp.
    życzę ci powodzenia, ale dopóki nie określisz się co konkretnie chcesz robić
    to będzie ci trudno znaleźć odpowiednie rozwiązanie

    i trochę nie na temat, ale..
    Zdarzyło mi się brać udział w pierwszym etapie rekrutacji i jedną z osób
    był, już nie pamiętam czy już z dyplomem czy w trakcie zdobywania pewien
    doktorek, jedno co mnie wtedy uderzyło - to zupełne oderwanie od
    rzeczywistości. Główny rekruter odrzucił jego kandydaturę nie ze względu na
    wiedzę, tylko ze względu na sposób zachowania.
    poczytaj trochę tę grupę, to znajdziesz kilka (lepszych czy gorszych)
    wskazówek jakie zachowania odstraszają. Podstawową wadą u osób
    "naukowych" (i nie wazne na jakim poziomie) przy przyjściu do firmy jest
    postawa "pozjadałem wszystkie rozumy, na świadectwie piątki od góry do dołu
    to nikt mi nie ma prawa podskoczyć". i jest to błąd, bo w teorii może i tak
    jest, ale w pracy liczy się przede wszystkim praktyka
    tak że przemyśl to jak będziesz szedł na rozmowę
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2005-12-14 23:34:53
    Od: "apple" <j...@p...fm>

    Moze nieprecyzyjnie sie wyrazilem, ale ja nie mam problemu z okresleniem
    pracy, ktora chcialbym wykonywac, zastanawiam sie jedynie, czy pracujac
    etatowo na uczelni mam szanse w otwartych postepowaniach rekrutacjnych, czy
    jest w moim przypadku sens wysylac aplikacje w odpowiedzi na ogloszenia
    firm. Innymi slowy, czy fakt, iz chce wykonywac szukana prace razem z ta,
    ktora juz mam, nie podziala przypadkiem odstraszajaco na na potencjalnego
    pracodawce.

    apple

  • 4. Data: 2005-12-14 23:51:24
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    jeżeli nawet u 99,9% pracodawców by wywołało, to jaką masz pewność że nie
    trafisz na ten 0,1% ?
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 5. Data: 2005-12-15 00:01:18
    Od: "apple" <j...@p...fm>

    Fakt, trzeba probowac, bo nie ma nic do stracenia. Myslalem tylko, ze moze
    ktos byl w podobnej sytuacji i moglby sie podzielic swoimi doswiadczeniami.

    apple

  • 6. Data: 2005-12-15 06:48:43
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "apple" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Fakt, trzeba probowac, bo nie ma nic do stracenia. Myslalem tylko, ze moze
    > ktos byl w podobnej sytuacji i moglby sie podzielic swoimi doswiadczeniami.

    Może na alt.pl.studia jakąś informacje uzyskasz.

    vertret

  • 7. Data: 2005-12-15 07:47:10
    Od: "Comasz" <c...@p...onet.pl>

    Ja zaczynałem od pracy na uczelni. Potem przerzuciłem się na przedsiębiorstwa i
    nie żałuję. Jedyne, czego mi żal to wakacje ;) Ale co po wakacjach, jak nie
    masz kasy aby gdzies pojechać, z drugiej strony co Ci po pieniądzach, jak nie
    masz czasu pojechać na wakacje.
    Rozumiem, że nie chcesz rezygnować z kariery naukowej - to indywidualny wybór i
    tu Ci nie pomogę. Ja osobiście, choć juz nie pracuję na uczelni od lat, to cały
    czas mam kontakt z różnymi uczelniami prowadząc na zlecenie zajęcia. Jest mi o
    tyle łatwiej, że pracuję i trochę wiem o czym mówię studentom, chociaż nie mam
    nawet doktoratu. W Twoim przypadku jeśli chcesz naprawdę kariery naukowej, to
    zacznij ją od rzeczywistości praktycznej (nie wiem jaka branża). Popracujesz
    trochę w działce, którą lubisz, to będziesz autentyczniejszy w tym co robisz, a
    z uczelnią zawsze można się związać. Materiałów do pracy naukowej dostarczy Ci
    codzienna praca, nie będziesz musiał nic na siłę wymyślać i tworzyć nowych
    teorii.

  • 8. Data: 2005-12-17 18:48:32
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Wed, 14 Dec 2005 23:53:29 +0100, "apple" wrote:

> [...]
    >zstanawiam sie, jak to jest z mozliwoscia zdobycia dodatkowej pracy w
    >biznesie. Macie jakies doswiadczenia w tej kwestii?

    Mogę tylko napisać to co zaobserwowałem na uczelniach i wśród
    znajomych.
    Generalnie większość prowadzących, z którymi mam zajęcia, ma
    doświadczenie w pracy w biznesie i bardzo mnie to cieszy.
    Zauważyłem że taką pracę można zorganizować na różne sposoby - ludzie
    pracują na część etatu lub biorą jakieś różniste zlecenia (czasem są
    to kontrakty na stworzenie jakiegoś systemu pomiarowego, sieci
    światłowodowej, systemu alarmowego itp.). Czasem się jakoś skrzykną i
    zakładają własne firmy (a potem na zajęciach marudzą: "Jest tu ktoś
    dobry w php?", "A może chociaż znacie kogoś?"). Najczęściej są wśród
    nich ludzie robiący doktoraty i ci z dr przed nazwiskiem. Na zachodzie
    spotkałem się też z profesorami, którzy również z biznesem utrzymywali
    zażyłe kontakty (ci dla odmiany coś tam wykładając przerywali: "w
    nawiązaniu do tego algorytmu [wyboru lidera], to wczoraj wydałem 1,5
    mln funtów... Ale nie patrzcie się tak na mnie, to nie były moje
    pieniądze! ;-)").
    Ja będąc na Twoim miejscu na pewno bym próbował coś sobie znaleźć -
    przynajmniej nabierzesz dystansu do tego co na uczelni i będziesz miał
    gdzieś te walki o stołki, dofinansowania itp.

    --
    pozdrawiam
    Bremse