PracaGrupypl.praca.dyskusje › 94,76% ogłoszeń o pracę to farsa !!

  • 21. Data: 2005-12-16 14:43:50
    Temat: Re: 94,76% ogłoszeń o pracę to farsa !!
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Analityk <i...@o...pl> napisał(a):

    > halo, halo, proszę siętak nie oburzać!! widać, że coś w tym musi być. z resztą
    > wystarczy zobaczyć na specyficzną treść tych ogłoszeń i od razu widać, które
    > są lipą!!!
    >
    > proszę środowisko headhanterów o nie oburzanie się na mój post. wiem, iż
    > prawda boli.

    Jeśli twoją intencją nie jest dyskutowanie a głoszenie prawdy, to chyba
    pomyliłeś fora.

  • 22. Data: 2005-12-16 18:29:04
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2005-12-16 13:25:19 +0100, Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> said:

> [...]
    > jednego właściciela (co, rzeczywiście, jest wg mnie lepsze), tylko
    > milion udziałowców lub akcjonariuszy, to zawsze każdy z nich może
    > powiedzieć: mam dość! Sprzedaję swoje udziały / akcje i od tej pory nie
    > mam zamiaru płacić (osiągać mniejszych zysków) tej firmie.
    >
    > Natomiast nie możesz tak postąpić w przypadku państwowej firmy -
    > choćbyś nie wiem jak się starał, to i tak emeryt, przy zakupie chleba
    > (płacąc 1,22zł, zamiast 1zł), wie, że część VATu pójdzie na
    > finansowanie wielkich państwowych firm... I nie może się z tego wycofać.

    Z punktu widzenia managementu walącego firmę w rogi, bo i tak "nie jest
    ich" - nie ma różnicy. I management o tym wie. Tak samo ten państwowy,
    jak i "kapitalistyczny". Częsta sytuacja: dyrekor handlowy dużej,
    prywatnej firmy proponuje aby napisać fakturę sporo zawyżoną, on ją
    akceptuje i przepycha w firmie, a jemu kontrahent wypłaca pod stołem
    nadwyżkę... Kapitalistyczna firma ma gorzej i drożej ale kogo to
    obchodzi? Jak mawia Pan Dyrektor Kapitalistycznej Firmy - "kto wie, jak
    długo jeszcze tym dyrektorem będę..." :)

    camel[OT]

  • 23. Data: 2005-12-16 21:14:46
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "camel" <g...@f...gotdns.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Kapitalistyczna firma ma gorzej i drożej ale kogo to obchodzi? Jak mawia
    > Pan Dyrektor Kapitalistycznej Firmy - "kto wie, jak długo jeszcze tym

    Uzaleznianie pensji/premii managementu od wynikow osiaganych przez firme/ich
    dzial plus dobry audyt potrafia to zjawisko zminimalizowac do malo
    niebezpiecznych rozmiarow. Ale w polskich firmach rzadko sie to stosuje.

    BTW, w krajach o lepszym rynku, gdzie dyrektor nie jest przypadkowy, ma
    poczucie bezpieczenstwa, ze nastepna prace znajdzie i waznym atutem jest
    jego opinia/mierzalne dokonania - opisany typ zachowania zdarza sie
    rzadziej. Polska cierpi na "syndrom afrykanski": jesli otoczenie i
    przyszlosc sa wysoce niepewne, radykalnie wzrasta sklonnosc do cenienia
    wyzej natychmiastowych i namacalnych zyskow, nawet kosztem znacznie
    wiekszych zyskow dlugofalowych, bo te drugie sa obarczone zbyt duza
    niepewnoscia. "Afrykanski", bo to zjawisko stanowi najwiekszy problem przy
    udzielaniu pomocy biednym i niestabilnym krajom afrykanskim - pomoc jest w
    duzej czesci rozkradana wlasnie z powodu tego, ze nikt nie jest dostatecznie
    pewien, czy skorzysta na wykorzystaniu ich w sposob wlasciwy (zdarzaja sie
    przewroty, morderstwo jako bron polityczna itd.) i dlatego "zysk" z tego
    jest w ich obliczeniach bliski zeru, a zysk z wziecia sobie - wymierny i
    realny, nie obarczony niepewnoscia.

    Polski nie da sie porownywac z Afryka, ale poczucie niepewnosci jest u nas
    wciaz bardzo duze, nawet wsrod dyrektorow :). Ale mozna liczyc na to, ze ta
    cecha managementu bedzie zanikac wraz ze wzrostem powszechnej obfitosci :)

    I.

    --
    www.immona.ownlog.com

  • 24. Data: 2005-12-18 14:26:01
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 16 Dec 2005 12:33:53 +0100, Maciek Sobczyk
    <m...@d...doPLer> wrote:

    >Po pierwsze: Twój podział ogłoszeń z pierwszego postu zamyka się do 106%.
    To swiadczy tylko o tym ze te 6% "prawdziwych" ogloszen... nie
    istnieje :)

    WAM
    --
    Sylwester 2005!