PracaGrupypl.praca.dyskusje › 2 mln na zorganizowanie 90 miejsc pracy

  • 1. Data: 2002-01-08 18:47:30
    Temat: 2 mln na zorganizowanie 90 miejsc pracy
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

    Dzisiaj caly dzien powtarzaja w wiadomosciach, ze w Zielonej Gorze wydano 2
    mln na zorganizowanie 90 miejsc pracy dla bezrobotnych. I zglosilo sie 4
    ........... .
    Chyba czegos nie rozumiem....
    Jak to jest z ta praca?

    Ewa

  • 2. Data: 2002-01-08 18:53:39
    Temat: Re: 2 mln na zorganizowanie 90 miejsc pracy
    Od: "Agnieszka Lorek" <a...@g...pl>

    Z tego co udało mi się zobaczyć w tv. są to prace typu: odśnieżanie.
    Wojewoda twierdził że sytuacja zmienia się z godziny na godzinę i czasami
    jest 20 a czasami 30 pracujących. Nie wiem czy o taką pracę do końca
    chodziło ludziom którzy rejestrują się w Urzędzie. Przecież to mi wygląda na
    pracę silnie czasową!!!!!!

  • 3. Data: 2002-01-08 19:09:22
    Od: "Francesco Sforza" <p...@p...com>

    Zauwazmy, ze 2mln podzielone na 90 daje okolo 22 tysiecy na osobe. Czyli
    zorganizowano prace w okresie zimowym dla 90 osob za koszmarna sume
    pieniedzy. Ktos za to powinien beknac.

    FS

  • 4. Data: 2002-01-08 19:12:41
    Od: Michal Jeczalik <s...@s...eu.org>

    "Agnieszka Lorek" <a...@g...pl> writes:

> [...]
    > jest 20 a czasami 30 pracujących. Nie wiem czy o taką pracę do końca
    > chodziło ludziom którzy rejestrują się w Urzędzie. Przecież to mi wygląda na

    Dlatego lepiej wisieć na zasiłku i nic nie robić, prawda? Bo się takiemu
    księciu bąbelki na rękach zrobią?
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 5. Data: 2002-01-08 19:17:53
    Od: "Agnieszka Lorek" <a...@g...pl>

    Nie zgadzam się z tobą. Ludzie doskonale sobie zdają sprawę że po dwukrotnej
    odmowie oferty pracy tracą prawo do zasiłku i statusu bezrobotnego. Nie
    wykluczam, że może nie chce im się brudzić rąk, ale może to też jest kwestia
    tej jednej oferty - chcą poprostu znaleźć coś bardziej na stałe. Cos co
    zapewni im pracę na dłużej niż na jeden tydzień

  • 6. Data: 2002-01-08 20:49:11
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Francesco Sforza" <p...@p...com> napisał w wiadomości
    > Zauwazmy, ze 2mln podzielone na 90 daje okolo 22 tysiecy na osobe. Czyli
    > zorganizowano prace w okresie zimowym dla 90 osob za koszmarna sume
    > pieniedzy. Ktos za to powinien beknac.

    To wlasnie chodzilo mi po glowie. Przeciez to z naszych - podatnikow -
    pieniedzy tak beztrosko wydaja pieniadze. Oczywiscie je marnuja i oczywiscie
    nikt za to nie beknie.
    Ale pomyslmy - jak oni zorganizowali te miejsca? Chyba musieli wliczyc w to
    zus, ktory i tak ktos za bezrobotnych placi. No bo lopaty chyba tyle nie
    kosztuja ..... Ale zus to najwyzej 500 tys. Nastepne 500 tys. na
    wynagrodzenie (ale to chyba zostanie ... bo nikt nie pracuje). No to na co
    poszly pieniadze? Na biurokracje!

    I to nie jest budujaca informacja ...

    Ewa

  • 7. Data: 2002-01-08 20:50:06
    Od: g_r_o_z_n_y_@_w_i_z_j_a_._n_e_t (Limfo)

    On Tue, 8 Jan 2002 20:09:22 +0100, "Francesco Sforza"

    >Zauwazmy, ze 2mln podzielone na 90 daje okolo 22 tysiecy na osobe. Czyli
    >zorganizowano prace w okresie zimowym dla 90 osob za koszmarna sume
    >pieniedzy. Ktos za to powinien beknac.

    bez przesady ludzie podobno ugrzezli w przychodniach zdrowia bo
    musieli zrobic badania czy sa zdatni do pracy.

    Tu mozna przyciac przepisy - jak czlowiek z padaczka chce prowadzic
    auto to zawsze znajdzie lekarza co mu zdolnosc wystawi i zreszta i tak
    on bedzie za to odpowiadal. Natomiast jedyny interes przedsiebiorcy
    aby sie pracownik przebadal jest w tym zeby go pozniej nie oskarzyl o
    spowodowanie uszczerbku na zdrowiu ze wzgl. na zle warunki pracy.

    pzdr
    Limfo
    ps. wylaczam oczywiscie szczegolne grupy zawodowe np kierowcow TIRow,
    pilotow (szybowcowych ofkorz ;P )

  • 8. Data: 2002-01-08 22:06:10
    Od: "gryjas" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Limfo" <g_r_o_z_n_y_@_w_i_z_j_a_._n_e_t> napisał

    :
[...]

    Jednakowoz pracodawca nie moze przyjac pracownika nawet do pracy biurowej
    bez badania przez lekarza ze specjalnoscia przemyslowa. Ot - kolejny cichy
    podatek na darmozjadow-cwaniaczkow.

    --
    gryjas

  • 9. Data: 2002-01-09 07:06:47
    Od: p...@f...lublin.pl (Paweł Paroń)

    On Tue, 8 Jan 2002 19:47:30 +0100, Ewa_W <e...@p...onet.pl> wrote:

    >Chyba czegos nie rozumiem....
    >Jak to jest z ta praca?

    Ja też tego nie rozumiem. Oficjalnie jest w Polsce bezrobocie. Ale idę do
    sklepu kupić jakąś śrubkę czy rurkę, przygłup robiący za sprzedawcę nie
    potrafi mi tej śrubki sprzedać, daje mi inną, co zauważam dopiero w domu i
    muszę jechać, żeby wymienić. Zamawiam drzwi do mieszkania, ciecie robiący za
    stolarzy tak mi te drzwi spartaczyli, że przykro było patrzeć, sam bym to
    zrobił lepiej. Wykańczam mieszkanie, były ostatnio święta - wszystko zamarło
    na całe dwa tygodnie, nie można się było nikogo doprosić, żeby w tym czasie
    kiwnął palcem. Chcemy kupić zmywarkę, żona chodziła po sklepach, gamonie
    udający sprzedawców potrafią tylko pokazać ulotkę od producenta, nie wiedzą
    nic o tym co sprzedają (pomijając już fakt, że w ogóle tego nie mają w
    sklepie, wszystko jest tylko na obrazku). Chcę kupić umywalkę, dość drogą
    (czyli sprzedawca zarobi dość dużo), a bałwan (robiący za tego sprzedawcę)
    nie chce nam tej umywalki sprzedać, "dostarcza" ją trzeci czy czwarty
    tydzień. Firma, w której pracuję, kupuje drogą rzecz za kilka milionów zł, a
    sprzedawca nie potrafi tego porządnie skompletować i dostarczyć w całości,
    ciągle czegoś brakuje, albo jakaś część nie działa. Chcę kupić za kilkaset
    zł ramę do roweru, a cwaniaczkowi ze sklepu nie chce się pójść i porządnie
    zmierzyć tej ramy (przyłożyć miarkę w trzech miejscach), ma mi wystarczyć
    informacja, że rama jest czerwona i kosztuje 400zł, on nie ma czasu, a w
    ogóle to przecież nie muszę u niego kupować. Idę z bolącym gardłem do
    lekarza (jednego, drugiego, trzeciego, w sumie dwa lata chodzenia z bolącym
    gardłem), dopiero w trzecim roku wędrówek po gabinetach trafiam na takiego,
    który poznaje, że to alergia na pyłki. Po przeczytaniu dwóch stron w książce
    sam rozpoznaję takich alergików z daleka na ulicy, objawy są tak
    charakterystyczne, że w pale mi się nie mieści jak tzw. lekarz może tego nie
    zauważyć. Itd. itd. długo mogę tak opowiadać.

    Osobiście uważam, że tzw. bezrobocie jeszcze długo będzie rosnąć, bo duża
    część tych ludzi, którzy teraz jeszcze mają pracę, do żadnej pracy się nie
    nadaje, a wręcz powierzenie im jakiejś pracy przynosi tylko szkody. Stan
    docelowy jest pewnie taki, jak w "Limes inferior" Zajdla - pracę mają tylko
    nieliczni, którzy naprawdę potrafią coś zrobić, a reszta dostaje tylko
    jakieś żetony na żarcie, klitkę w bloku, kablówkę, flaszkę i kasety
    disko-polo. Tym bardziej, że coraz mniej jest takiej pracy "dla każdego",
    jak bezmyślne łojenie kilofem na oślep, czy opieranie się o szpadel przez 8
    godzin. Nawet sprzątania nie powierzyłbym już pierwszemu z brzegu, bo
    jeszcze pogryzie rurę od odkurzacza.

    Paweł

    --
    Rowerem na Północ - Norwegia, Islandia, Szkocja
    http://members.fortunecity.de/pawelp/

  • 10. Data: 2002-01-09 08:16:21
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

> [...]
    wydano 2
    > mln na zorganizowanie 90 miejsc pracy dla bezrobotnych. I zglosilo sie

    a ja bardzo dobrze.

    Zwykłe propagandowa paplanina.
    Bezrobotnemu bardziej opłaca się zarobić na czarno przy pracach np.:
    budowlanych zwłaszcza, że w ten sposób staje się np. członkiem "ekipy",
    która "chodzi na fuchy" czyli ma w perspektywie dalsze zarobkowanie
    w podobny sposób, niż jednorazowa zabawa z łopatą na śniegu, zwłaszcza,
    kiedy okaże się, że następnego dnia śniegu nie ma i nie ma pracy, a w
    między
    czasie "fuchę złapał" ktoś inny.

    IMHO pretekst do tego, żeby zatkać "gęby pyskaczy" narzekających na
    bezrobocie. Problem leży w bezrobociu strukturalnym, nie w braku prac
    dorywczych.

    Czy za te 2mln złotych powstał nowy zakład pracy?

    Chester EM