PracaGrupypl.praca.dyskusje › konto bankowe w umowie menedzerskiej

  • 1. Data: 2002-01-08 17:20:13
    Temat: konto bankowe w umowie menedzerskiej
    Od: "Władysław Farafonow" <w...@w...info.pl>

    Witam,
    Zmienilem relacje z pracodawca z umowy o prace na umowe miedzy firmami (dz
    ial. gosp.).
    Czy mozna przez jakis stosowac w rachunkach ROR jako konto bankowe firmy? I
    czy mozna wysylac ZUS i pdof ze zwyklego rora? Czym sie rozni konto firmowe
    od konta osobistego w rozliczeniach?

    wladyslaw farafonow

  • 2. Data: 2002-01-08 17:27:01
    Temat: Re: konto bankowe w umowie menedzerskiej
    Od: RZ <r...@g...pl>

    .
    > Czy mozna przez jakis stosowac w rachunkach ROR jako konto bankowe firmy? I
    > czy mozna wysylac ZUS i pdof ze zwyklego rora? Czym sie rozni konto firmowe
    > od konta osobistego w rozliczeniach?

    W żadnym razie nie można!
    Za to Urząd Skarbowy przysoli grzywnę!
    Zus również musi być wysyłany z konta firmowego.
    Wiem, bo o to samo pytałam w Urzedzie Skarb.

    Renata

  • 3. Data: 2002-01-08 18:35:53
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Władysław Farafonow" <w...@w...info.pl> napisał w
    wiadomości news:a1f9vj$80o$1@news.supermedia.pl...
> [...]
    > Czy mozna przez jakis stosowac w rachunkach ROR jako konto bankowe firmy?
    > czy mozna wysylac ZUS i pdof ze zwyklego rora? Czym sie rozni konto

    Podatek dochodowy jak najbardziej mozna z ROR-u, bo to jest od osoby
    fizycznej (!)
    Natomiast ZUS i VAT z konta firmowego.
    Jesli chodzi o regulowanie platnosci firmowych z ROR-u, to tutaj bank
    protestuje.
    Dlatego trzeba miec konto firmowe.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 4. Data: 2002-01-08 20:46:02
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    firmy?

    Nie.

    Można. Jeśli Twój ROR obsługuje format ZUS.

    Czym sie rozni konto firmowe

    W rozliczeniach? Głównie opłatami, jeśli o to Ci chodziło.

    > W żadnym razie nie można!
    > Za to Urząd Skarbowy przysoli grzywnę!

    Na jakiej podstawie? Sądząc z rozmiarów działalności (to tylko
    domysł),
    konto firmowe może być tu w ogóle niepotrzebne (choć wygodniej jest
    mieć)

    > Zus również musi być wysyłany z konta firmowego.
    > Wiem, bo o to samo pytałam w Urzedzie Skarb.

    Szkoda, że nie odpowiedzieli Ci na piśmie :-)

    > Renata

    PS. Wiem, bom to czytał w uczonym tostacie, że po ciemnej nocy dzień
    jasny wstaje...

    Pozdrawiam
    CEZ

  • 5. Data: 2002-01-09 08:20:17
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    Użytkownik "Cezary Farynowski" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Można. Jeśli Twój ROR obsługuje format ZUS.

    IMO nie można.
    Zmieniły się przepisy w sierpniu 2001

    Pozdrowienia

    Chester EM

  • 6. Data: 2002-01-09 08:24:01
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    Użytkownik "Władysław Farafonow" <w...@w...info.pl> napisał w
    wiadomości news:a1f9vj$80o$1@news.supermedia.pl...

    > Witam,

    Witam :-)
    Ten Władysław Farafonow?
    :-))

    > Zmienilem relacje z pracodawca z umowy o prace na umowe miedzy firmami
    (dz
    > ial. gosp.).

    Zmiany, zmiany ;-)

    > Czy mozna przez jakis stosowac w rachunkach ROR jako konto bankowe
    firmy?

    Nie.
    Musisz mieć konto firmowe, zgłoszone w urzędzie skarbowym.

    > I czy mozna wysylac ZUS i pdof ze zwyklego rora?

    J.w.
    Z konta firmowego.

    > Czym sie rozni konto firmowe
    > od konta osobistego w rozliczeniach?

    1. Nazwą
    2. Wyższymi opłatami
    3. Trudniejszym dostępem do usług finansowych (kredytu)

    Pozdrawiam

    Chester EM

  • 7. Data: 2002-01-09 08:27:26
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl> wrote:

    > Użytkownik "Cezary Farynowski" <c...@i...pl> napisał w
> [...]

    Pozdrawiam również.
    W tym zakresie akurat się nie zmieniły :-)
    (dotyczy własnych składek, a o takie było chyba pytanie)

    CEZ

  • 8. Data: 2002-01-09 08:34:39
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    > W tym zakresie akurat się nie zmieniły :-)
    > (dotyczy własnych składek, a o takie było chyba pytanie)

    Hmmm...
    Sprawdzę.

    Chester EM

  • 9. Data: 2002-01-12 11:27:35
    Od: "maryan" <m...@b...pl>

    > Nie.
    > Musisz mieć konto firmowe, zgłoszone w urzędzie skarbowym.

    Wcale nie musi ;-)) I w ZUS`ie nikt Ci tego nie da na piśmie, że musi!
    Fakt, faktem, że jeśli działalność masz zarejestrowaną inaczej niż
    tylko IMIĘ i NAZWISKO, to było by to wskazane...

    Natomiast jeśli chodzi o różnice pomiędzy rach. firmowycm a osobistym,
    to chodzi tu głównie o opłaty. Prowadzenie ROR`u kosztuje średnio 2-3 zł,
    a firmowego 10-30 ;-((
    Oprócz tego prowizja za wpłatę gotówkową na rachunek firmowy...
    nawet do 0,5% (ale jak będziesz dostawał kasę przelewem, to akurat
    ten punkt Cię nie zmartwi ;-))

    Pozdrawiam
    Marcin