PracaGrupypl.praca.dyskusje › 1276 brutto w UP w Warszawie...

  • 181. Data: 2009-05-22 14:20:48
    Temat: Re: 1276 brutto w UP w Warszawie...
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baloo pisze:
> [...]
    >
    > Ale to przejaskrawienie sytuacji i dlatego nie ma takiego zapisu.
    > Natomiast w przypadku braku jakiegokolwiek prawa pracy, pracownik nie
    > miałby w ogóle możliwości wzięcia urlopu, jeśli tak by sobie wymyślił
    > pracodawca. Nie miałby prawa chorować. Mógłby zostać zwolniony bez
    > powodu z dnia na dzień. Mógłby być zmuszany do pracy w nocy, w weekendy
    > i świeta bez żadnego wynagrodzenia. Pracodawca nie musiałby mu wypłacać
    > wynagrodzenia na czas. I wiele innych rzeczy. A pracownik nie miałby
    > możliwości zaskarżenia takich sytuacji, bo na jakiej podstawie? Uważasz,

    Generlanie każdy miałby taką umowę, jakby wynegocjował. Obecnie jak
    ktoś pracuje na umowę zlecenie to też nie ma praw pracowniczych, ale nie
    mówi się, że jest to chore.

    > Że przepraszam co?

    Czego nie rozumiesz? Podałem przykład: półroczny urlop uniemożliwi
    większości znalezienie pracy. Miesięczny urlop uniemożliwi znalezienie
    pracy mniejszości. To takie stopniowanie. Inaczej redukcja do absurdu:
    jeśli zakładasz, że miesięczny urlop nie wpływa na łatwość znalezienia
    pracy, to również i 5-tygodniowy urlop. I tak dalej, i tak dalej.
    Przechodząc przez półroczny urlop aż do 11-miesięcznego urlopu
    należałoby założyć, że żadne zwiększanie urlopu nie zmniejsza szans
    znalezienia pracy. Gdzieś tu jest błąd. Jest on na samym początku, przy
    twierdzeniu że urlop nie wpływa na szanse zatrudnienia pracownika.

    > Wiele osób ucieka w umowy zlecenia, żeby nie brać urlopu?
    > Nie ukrywam, że zaintrygował mnie Twój tok myślenia ;-)

    Wiele osób ucieka w umowy zlecenia, ponieważ nikt inny nie
    zatrudniłby ich na umowę o pracę z urlopem i innymi przywilejami,

    > No to nie kupi. Chińczyk będzie musiał zwiększyć konkurencyjność w
    > bardziej cywilizowany sposób. Bolesne? Jasne, że bolesne. Tak samo
    > bolesne jest dla pracowników Chińczyka ich obecne życie.

    Obecne życie Chińczyka i tak jest lepsze niż w przeszłości, póki nie
    zaczęli być wyzyskiwani - wedle europejskich reguł patrząc.

    > Kpisz teraz?

    Argumenty poproszę. Nawet w Polsce dzieci na wsiach pracują przy roli
    i nieraz dochodzi do ich śmierci przy tym.

    > KP nie reguluje pracy na zlecenie, więc tu wymiar pracy jest dowolny.
    > Z kolei pracę na zlecenie mającą znamiona pracy na etat można zaskarżyć
    > w sądzie i wygrać.

    > Nie ma żadnej różnicy.

    Raczysz żartować.

    > Idź zatem do okulisty :)
    > Acha - nie mówię o obecnej sytuacji, tylko o całokształcie.

    Czerpiesz wiedzę o świecie z podręczników napisanych 20 lat temu
    biorących pod uwagę sytuację sprzed 50 lat?

    --
    Liwiusz

  • 182. Data: 2009-05-22 16:23:48
    Od: mihau <m...@g...com>

    On May 22, 3:06 pm, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:

    > Nie słyszałeś o przypadkach, że stały dostawca się "rąbnął" i wysłał paczkę
    > za pobraniem?

    Słyszałem. Ale to albo jego problem albo wymyśla się rozwiązanie na
    poczekaniu.
    Jeśli chcesz trzymać pieniądze na wypadek gdy ktoś "przez pomyłkę"
    wyśle coś za pobraniem, to może też trzymasz łopaty i 40 ton piasku na
    wypadek powodzi?

    > Niemniej jednak w przeciętnej firmie znaczki kupuje się po prostu na
    > poczcie lub u listonosza, a tu nie ma możliwości zapłaty kartą.

    Na poczcie często nie ma nawet możliwości zakupu znaczka (za to
    kalendarz z papieżem i żarówki zawsze są). No i do tego kolejka na 2h
    stania - w sam raz, żeby iść tam z gotówką kupić 5 znaczków.

    > BTW - czy kupno i przyklejanie znaczków na kopertę to dla Ciebie jakaś
    > ujma, wstyd i hańba, że w taki lekceważący sposób o tym piszesz?

    Ujmą, wstydem i hańbą byłoby zmuszanie sekretarki do ślinienia sterty
    znaczków każdego dnia. Po to są zbiorcze rozliczenia z pocztą, żeby
    tam w urzędzie ktoś przybił pieczątkę "opłacono na podstawie umowy z
    PP".

    > Zawsze i wszędzie można płacić kartą będąc na delegacji czy jeżdżąc po
    > zakupy "na miasto"?
    > Dobrze wiesz, że nie.

    Dobrze wiem, do czego służy bankomat.

    > No to wybierz sobie ten drobny nominał z bankomatu na głuchej puszczy,
    > gdzie właśnie pojechałeś na serwis do fabryki. No tak, ale Ty pewnie nie
    > jeździsz na serwisy na głuchą puszczę ;-)

    Nie jeżdżę. Gdybym wybierał się do Mauretanii albo przynajmniej
    Ustrzyk Górnych, to oczywiście wziąłbym zapas gotówki. Prawdopodobnie
    z bankomatu po drodze.

    > No i co z tego, że TY nie pamiętasz takiego przypadku?
    > Niemniej jednak takie sytuacje są normą w wielu firmach.

    Ale ja nie przeczę. Ja tylko mówię, że ISTNIEJĄ firmy, w których to
    się nie zdarza. Nigdzie nie twierdzę, że WSZYSTKIE firmy potrafią
    zaplanować delegacje i powinny zrezygnować z obrotu gotówką.
    Na matematyce nie uczyli Cię różnic między kwantyfikatorami?

    > Jakim konkretnie obciążeniem jest trzymanie w szafie pancernej kasetki z
    > zawartością (strzelam) - 2000-4000 zł?

    Dokładnie takim, jak podałeś:
    1. kasa pancerna,
    2. kasetka,
    3. 2-4k PLN poza standardowym obrotem (czyli poprzez konto),
    do tego:
    4. ktoś odpowiedzialny za to.

    --
    mihau

  • 183. Data: 2009-05-22 16:47:39
    Od: Wuj Helmut <w...@i...pl>

    > Jakie zmuszanie? Sam się do tego _zobowiązuje_ decydując się być
    > pracodawcą, co - o ile wiem - nie jest obligatoryjne.

    Jotte sorki, tak cię czytam, czytam i dumam. Ty gdzieś pracujesz w
    ogóle? Ktoś cię zatrudnia? :-))) A jeżeli nie, bo jako mądrzejsza część
    ludzkości masz swój biz, to jak to robisz, że masz tyle czasu na grupy?
    Zdradzisz sekrecik? Plizzzz....
    Pozdrawiam,
    Wuj Helmut

  • 184. Data: 2009-05-22 17:01:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gv6k00$6e9$1@news.interia.pl Wuj Helmut
    <w...@i...pl> pisze:

    > Jotte sorki, tak cię czytam, czytam i dumam.
    To dozwolone.

    > Ty gdzieś pracujesz w ogóle? Ktoś cię zatrudnia? :-)))
    No, a jak u ciebie to wygląda?

    > A jeżeli nie, bo jako mądrzejsza część ludzkości masz swój biz, to jak to
    > robisz, że masz tyle czasu na grupy?
    Ile? Dużo? Nie więcej niż niejeden inny.
    Na 3 czy 4 grupach sobie popieprzyć to dużo czasu nie zabiera.
    Poza tym - czyste technikalia i organizacja czasu.
    Spróbuj też.

    > Zdradzisz sekrecik? Plizzzz....
    Sorry, jakoś nie mam nastroju na takie zwierzenia, weekend się zaczyna,
    kupiłem nową przerzutkę do roweru i sobie montuję, czasem na minitory zerknę
    jak z głośniczka zapipczy, wiesz jak to jest... ;)

    --
    Jotte

  • 185. Data: 2009-05-22 17:55:19
    Temat: [OT] Re: 1276 brutto w UP w Warszawie...
    Od: Wuj Helmut <w...@i...pl>

    Jotte pisze:
    > Sorry, jakoś nie mam nastroju na takie zwierzenia, weekend się zaczyna,
    > kupiłem nową przerzutkę do roweru i sobie montuję, czasem na minitory
    > zerknę jak z głośniczka zapipczy, wiesz jak to jest... ;)

    Stirlitz, wolnym krokiem przecinając Potstammerplatz zauważył
    człowieka, leżącego na trawniku i uważnie przyglądającego się niebu.
    - Pewnie to admin w państwowej firmie - pomyślał Stirlitz. - Dokręca w
    pracy przerzutkę od roweru i czeka, aż zapipczy....
    - Skąd on wie, co to jest przerzutka? - pomyślał Jotte.
    - Skąd ja wiem co to jest admin? - poważnie zastanowił się Stirlitz.

    Pozdrówka :-)))
    Wuj Helmut

  • 186. Data: 2009-05-22 18:15:48
    Temat: Re: [OT] Re: 1276 brutto w UP w Warszawie...
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4A16E707.8080107@interia.pl Wuj Helmut
    <w...@i...pl> pisze:

> [...]
    > - Skąd on wie, co to jest przerzutka? - pomyślał Jotte.
    > - Skąd ja wiem co to jest admin? - poważnie zastanowił się Stirlitz.
    Obok przechodził, śledząc Stirlitza i maskując się chwiejnym krokiem,
    niechlujnym ubiorem oraz dwutygodniowym zarostem obergefreiter Stoletz, w
    okolicznych tanich piwiarniach bardziej znany jako Wuj Helmut. Tajemnicą
    poliszynela było, iż Wuj Helmut jest konfidentem.
    Przystanął i długo przyglądał sie przerzutce.
    - Co to może być? - pomyślał Wuj Helmut, zaaferowany.
    W tym czasie zgubił Stirlitza.
    :))))

    --
    Jotte

  • 187. Data: 2009-05-23 06:54:28
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Fri, 22 May 2009 14:43:50 +0200, Baloo napisał(a):
    > Co z tego, że Chiny czy Indie mają wysoki poziom technologii? Byłeś tam
    > kiedyś? Widziałeś jak się tam pracuje, w jakich warunkach i na jakich
    > "prawach"? Tego właśnie chcesz w Polsce?

    Ja byłem. Co prawda, nie na długo.
    Chiny - pod warunkiem, że nie podpadniesz "politycznie" - są
    znacznie bardziej wolnorynkowe i rozwinięte od Polski, i nie tylko
    technologicznie.
    W mieście, w którym byłem, trafiłem na butiki i salony samochodowe
    marek, których w Polsce chyba w ogóle nie uświadczysz
    (choćby Porsche i paryscy projektanci odzieży).
    Oczywiście, mają też masę patologii, najbardziej narzekają
    na biurokrację i łapówkarstwo.
    I oczywiście, na prowincji jest inaczej niż w miastach...

    Pozdrawiam,
    Waldek

  • 188. Data: 2009-05-23 07:00:39
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Thu, 21 May 2009 13:52:59 +0200, Emka napisał(a):

    > Nie ma czegoś takiego, jak typowość sposobu wypłacania wynagrodzenia.
    > Nigdzie nie jest to w żaden sposób określone i nie ma żadnych wytycznych w
    > tej kwestii.

    Jak to nie ma?
    Wymaganie pisemnej zgody pracownika na bezgotówkową formę wypłaty
    wynagrodzenia za pracę (art. 86 § 3 KP) ma ściśle bezwzględnie obowiązujący
    charakter, a postanowienie regulaminu pracy dopuszczające ustną zgodę jest
    nieważne (art. 9 § 2 KP).
    Wyrok SN z 24.9.2003 r., I PK 324/02

    Kolejne:
    Wynagrodzenie za pracę powinno być wypłacone w formie pieniężnej.
    Spełnienie świadczenia w innej formie jest dopuszczalne tylko w dwóch
    przypadkach - gdy taką możliwość przewidują przepisy ustawowe bądź
    postanowienia układu zbiorowego pracy.
    http://egp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=
    article&id=80751

    Albo:
    Wynagrodzenie wypłaca się w gotówce, do ręki pracownika. Regulamin pracy
    lub inne przepisy prawa pracy określają miejsce, termin i czas wypłaty
    wynagrodzenia.

    Obowiązek wypłacenia wynagrodzenia może być spełniony w inny sposób niż do
    rąk pracownika (np. przelewem na konto), jeżeli:

    * tak stanowi układ zbiorowy pracy lub
    * pracownik uprzednio wyrazi na to zgodę na piśmie - nie można
    pracownika zmuszać do innej formy wypłaty, jeżeli brak układu zbiorowego
    pracy. Postanowienie regulaminu pracy dopuszczające ustną zgodę jest
    nieważne. Pracownik może w każdej chwili cofnąć zgodę.

    http://www.vat.pl/termin_i_forma_wyplaty_wynagrodzen
    ia_2341.php

    Temat powinien być jasny już obecnie nawet dla mihau-a i cefa ;)

    --
    AMD Phenom II X4 940 Black Edition 3000@3650MHz || Gigabyte GA-MA790GP-DS4H
    ATI Radeon HD3300 (DirectX10) 128MB DDR3 1333MHz || Zalman ZM600-HP (600W)

  • 189. Data: 2009-05-23 07:03:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Waldek M. wrote:

    > W mieście, w którym byłem, trafiłem na butiki i salony samochodowe
    > marek, których w Polsce chyba w ogóle nie uświadczysz
    > (choćby Porsche i paryscy projektanci odzieży).

    Oooo, te chińskie butiki paryskich projektantów to te, które
    mają przedstawicielstwa u nas w Polsce na targowiskach?

  • 190. Data: 2009-05-23 07:17:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Artur wrote:

    > Wynagrodzenie wypłaca się w gotówce, do ręki pracownika.

    > Temat powinien być jasny już obecnie nawet dla mihau-a i cefa ;)

    Jest jasny od samego początku.
    Nie ma jednak nakazu zatrudniania osób konfliktowych, nie potrafiących
    w prostych sprawach uzgodnić wspólnego, korzystnego dla obu stron stanowiska
    :-)