PracaGrupypl.praca.dyskusje › przekwalifikowanie z programisty

  • 1. Data: 2009-05-18 18:09:47
    Temat: przekwalifikowanie z programisty
    Od: b...@g...pl

    Witam

    Pracuję od ponad 3 lat jako programista j2ee. Mam kilka certyfikatów.
    Jednak im dłużej pracuję tym bardziej widzę, ze to nie zawód dla mnie.
    Nie mogę znieśc totalnej stagnacji, ciągłego siedzenia w miejscu bez
    ruchu i braku rozwoju. Ogólnie lubię programowanie, jednak praca ta
    oznacza ciągłe rozczajanie czyjegos kodu, praca z kodem i tworami
    autorskimi utrzymywanymi przez wiele osób, z których rodzą się
    niesamowite gnioty. Dodatkowo trzeba rozumiec biznes - to jest w tym
    najgorsze. Kiedys pociągała mnie myśl bycia programistą - jednak teraz
    jestem bardzo rozczarowany i nie mam ogóle ochoty chodzic do pracy.
    Niestety ciężko mi usiedziec w jednym mijescu i mam charakter
    sportowca - uprawiam ciągle sport i uwielbiam się rozwijac. Myślę o
    przekwalifikowaniu się w kierunku całkowicie nie związanym z IT. Tylko
    nie wiem co ja tak naprawdę ze swoimi umiejętnościami mogę robic ?
    Najchetniej robiłbym cos zwiazanego ze sportam - niestety po pracy nie
    mam siły robic zadnego researchu. Zbyt męczy mnie to co robie.
    Pracowałem w kiku firmach i wszedzie to samo. W miarę życie
    zauważyłem, że lubię pracę z ludźmi a siedzenie przy komputerze bardzo
    mnie męczy.
    Mam nadzieję, że dyskusja nie rozwinie się w kierunku wyższosci
    jednego języka nad drugim i odezwie się ktoś kto zrezygnował z takiej
    pracy i zrobił coś ciekawego ze swoim życiem. A może za granicę?

  • 2. Data: 2009-05-18 21:14:46
    Temat: Re: przekwalifikowanie z programisty
    Od: mihau <m...@g...com>

    On May 18, 8:09 pm, b...@g...pl wrote:

> [...]
    > oznacza ciągłe rozczajanie czyjegos kodu, praca z kodem i tworami
    > autorskimi utrzymywanymi przez wiele osób, z których rodzą się

    Po pierwsze: Własna działalność i rozliczanie za zadania, nie za czas
    pracy. Sam sobie będziesz szefem i jak poczujesz wenę, to zakodujesz,
    a jak poczujesz że Cię roznosi, wyjdziesz z domu pobiegać/na rower/
    pokopać piłkę itp.

    Po drugie: Przestawienie na bardziej otwarte technologie - im więcej
    opensource będziesz używał, tym mniej gniotów znajdziesz (ale też bez
    hurraoptymizmu) a jak znajdziesz, to możesz poprawić i podnieść sobie
    motywację dobrym uczynkiem :)

    O ile zawsze dłubałem w otwartym sofcie i jest to dla mnie normą, o
    tyle własna DG sprawiła że odetchnąłem i znowu zaczęło mi się chcieć.
    Jak miałem dość, brałem rower i wracałem po 30km z nową ochotą.

    Teraz mam zlecenie, gdzie jestem znowu w codziennych ramach czasowych
    (nie sztywnych, ale ramach). I powoli przestaje mi się podobać, mimo
    że sama praca bardzo fajna i w przyjemnym miejscu.

    Ale w dłuższej perspektywie też myślę o zmianie zawodu na ocierający
    się o sport (lub chociaż dorabianie sezonowo :)

    --
    mihau

  • 3. Data: 2009-05-18 21:32:22
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    b...@g...pl pisze:
    > Tylko
    > nie wiem co ja tak naprawdę ze swoimi umiejętnościami mogę robic ?

    Zatrudnij się jak helpdesk lub administrator sieci w firmie państwowej
    będziesz miał kontakt z ludźmi np. z panią Krysią z księgowości, które nie
    umie zamieścić swojego zdjęcia na Naszej-Klasie.

    --
    http://kamikaze.mp.waw.pl/
    Gaz pieprzowy, obezwładniający, łzawiący, który wybrać?

  • 4. Data: 2009-05-18 22:17:05
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Mam nadzieję, że dyskusja nie rozwinie się w kierunku wyższosci
    jednego języka nad drugim i odezwie się ktoś kto zrezygnował z takiej
    pracy i zrobił coś ciekawego ze swoim życiem. A może za granicę?

    Ależ to stosunkowo proste, musisz tylko całkowicie porzucić "stare" życie i
    zrobić to stanowczo i bez sentymentów. Porzucić można na kilka sposobów, np
    pozwolić u siebie specjaliście stwierdzić depresję i wypalenie zawodowe i
    pójść na długie zwolnienie. Zasiłek chorobowy dostaniesz więc masz z czego
    żyć, i jednocześnie masz stosunkowo dużo czasu aby zacząć robić coś nowego.
    Niestety life is brutal i dość szybko okazuje się że praktycznie każda forma
    działalności opiera się na rutynie i dużej dozie szarej codzienności,
    zreszztą znasz już to ze swojej działki.
    Przeanalizuj kim mógłbyś być i co robić w związku ze swoimi
    zainteresowaniami sportowymi. Jeżeli nie uprawiałeś bądź nie uprawiasz
    sportu wyczynowo trudno będzie ci robić coś naprawdę związanego ze sportem
    na wysokim poziomie, zwłaszcza jeżeli nie masz jakichś konretnych kontaktów
    w tym środowisku. Bycie handlowcem w branży sportowej dla jednego będzie
    wyzwaniem dla innego nudą. Podajesz zbyt mało informacji.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2009-05-18 22:29:57
    Od: "freak" <f...@e...pl>

    ja od razu po pracy chodzę biegać inaczej bym zwariował :-)

    >ruchu i braku rozwoju. Ogólnie lubię programowanie, jednak praca ta
    >oznacza ciągłe rozczajanie czyjegos kodu, praca z kodem i tworami
    >autorskimi utrzymywanymi przez wiele osób, z których rodzą się

    Widzisz to jest chyba problem naszego małego IT, zazwyczaj nic
    ciekawego. Ile mamy R&D z prawdziwego zdarzenia ? takiego
    gdziem pisze się coś ciekawego i tworzy nowe projekty ? Ba ze świecą szukać,
    bo żadna firma nie uraczy w ofercie napisać co robią (czyt.
    najprawdopowodniej
    fixują jakis system napisany dawno temu w głównej siedzibie, w której nie ma
    chętnych frajerów)

    Lepsza mała firma i mniejsze innowacyjne projekty niż wielkie
    potworki. Ja mam w projekcie swoją samodzielną część, którą piszę sam
    i bardzo mi się to podoba. Anyway wolał bym byc rozliczany za zadania
    jak pisał kolega, bym miał z 10x więcej motywacji i satysfakcji ale to
    jeszcze nie
    czas dla mnie na to.

  • 6. Data: 2009-05-19 09:19:11
    Od: belgrano <a...@g...net.pl>

    Zastanów się czy warto bo zaczniesz z kasa od początku, czyli od
    najniższej.

  • 7. Data: 2009-05-20 09:05:44
    Od: Kola_Sz <s...@g...com>

    On 19 Maj, 11:19, belgrano <a...@g...net.pl> wrote:
    > Zastanów się czy warto bo zaczniesz z kasa od początku, czyli od
    > najniższej.

    Jestem w identycznej sytuacji. Czasami myślę, że chyba lepiej by było
    rowy kopać, bo zawsze to trochę ruchu i brak kompa przed oczami :) -
    Desperacja postępuje a wraz z nim reduktor szczęścia :)

  • 8. Data: 2009-05-20 19:56:13
    Od: "B.Z." <bolivar@bleble.....autograf.pl>

    Witam,

    wiem o co ci chodzi... Przez parę latek byłem poza IT (na prawie, bo zawsze coś
    zrobiłem kilka razy w miesiącu). Jednak brakowało mi tego - to już chyba
    uzależnienie ;-).

    Jeżeli lubisz ciągłe zmiany to może zaryzykuj pracę przy jakiś wdrożeniach?
    Lecisz na kilka-kilkanaście miesięcy do jakiegoś kraju i pracujesz tam. System
    działa wracasz do PL i ponownie dalej w świat.

    Inna sprawa to atmosfera w firmie (ludzie o podobnych zainteresowaniach) - muszę
    przyznać, że teraz trafiłem i jestem zadowolony. Moja żona śmieję się, że po raz
    pierwszy rano nie narzekam ;-).

    Powodzenia w szukaniu swego miejsca w świecie.

    B.Z.

    --
    http://bolivar.cal.pl

  • 9. Data: 2009-05-21 01:07:22
    Od: sz <s...@b...no>

    b...@g...pl wrote:
    > zauważyłem, że lubię pracę z ludźmi a siedzenie przy komputerze bardzo
    > mnie męczy.

    tu jest o tym piosenka :-)
    http://www.martinlechowicz.com/?p=song&song=1&cat=2

  • 10. Data: 2009-05-25 08:35:00
    Od: venioo <v...@p...fm>

    Po przeczytaniu watku podniesliscie mnie na duchu - do tej pory
    myslalem, ze to ja jestem marudny, mam nudna prace i mam dosyc ogladania
    tych samych marudzacych ludzi w pracy :)

    Pozdrowienia dla wszystkich, co sie mecza w pracy tak jak ja ;)

    --
    venioo