PracaGrupypl.praca.dyskusje › 1276 brutto w UP w Warszawie...

  • 91. Data: 2009-05-21 11:28:24
    Temat: Re: 1276 brutto w UP w Warszawie...
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    news:7c6a26d0-9ccc-4a43-9e44-659c20f78af3@p4g2000vba
    .googlegroups.com mihau
    <m...@g...com> pisze:

    > I spytał jakiego koloru papier toaletowy preferują w zakładowej
    > toalecie, a następnie pognał do sklepu osobiście, by taki nabyć?
    Byłoby bardzo elegancko.

    --
    Jotte

  • 92. Data: 2009-05-21 11:32:39
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    .googlegroups.com mihau
    <m...@g...com> pisze:

    > A czy bezczelnością nie jest zmuszanie pracodawcy do noszenia gotówki
    > do zakładu pracy? Do odliczania pensji co do grosza, wypłacania jej w
    > nietypowy sposób i wypełniania pokwitowań?
    W żadnym razie.
    Jakie zmuszanie? Sam się do tego _zobowiązuje_ decydując się być pracodawcą,
    co - o ile wiem - nie jest obligatoryjne.
    Pracodawca funkcjonuje w określonych realiach prawnych. Decydując się na
    takie funkcjonowanie dla własnego dobra powinien je znać, przestrzegać, a
    także wiedzieć, iż mogą się one zmieniać.

    --
    Jotte

  • 93. Data: 2009-05-21 11:38:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gv38a7$iek$1@nemesis.news.neostrada.pl cef
    <c...@i...pl> pisze:

    > Oj Emka. Oczywiście, że mógłby tak zrobić.
    > Ale wiesz jak się to skończy.
    A czy ty wiesz?

    --
    Jotte

  • 94. Data: 2009-05-21 11:52:59
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "mihau" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > A czy bezczelnością nie jest zmuszanie pracodawcy do noszenia gotówki
    > do zakładu pracy? Do odliczania pensji co do grosza, wypłacania jej w
    > nietypowy sposób i wypełniania pokwitowań?

    Nie ma czegoś takiego, jak typowość sposobu wypłacania wynagrodzenia.
    Nigdzie nie jest to w żaden sposób określone i nie ma żadnych wytycznych w
    tej kwestii.
    Owszem, przyjęło się, że większość ludzi w tym kraju posiada konta bankowe,
    ale to mimo wszystko nie jest to żadnym wyznacznikiem. Normalny pracodawca
    powinien być przygotowany na to, że pracownik zażyczy sobie pensję do ręki i
    powinien to uszanować.

    E.

  • 95. Data: 2009-05-21 11:54:56
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "mihau" <m...@g...com> napisał

    > Ale czego tu się bać? Ktoś przymusowo dla niego pracuje? Nie podoba
    > się system premiowania, to wypad. Niech poszuka firmy gdzie mu
    > bardziej odpowiada albo założy własną.

    Ty piszesz o prawie dżungli, a ja o prawie pracy.
    Myślę, że dlatego nie jesteś w stanie zrozumieć niektórych kwestii.

    E.

  • 96. Data: 2009-05-21 11:58:19
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    cef pisze:

    > A to jest w zgodzie z KP?
    > Potrafisz krótko udowodnić, że jest to "w formie pieniężnej"?

    A który artykuł KP mówi o formie pieniężnej?

    --
    Kaczus

  • 97. Data: 2009-05-21 12:08:25
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "cef" <c...@i...pl> napisał

    > Nie moge postawić takiego warunku formalnie.

    Ano właśnie. Jeśli piszesz, że nie możesz zrobić tego formalnie, to sam
    pięknie udowadniasz, że jest to dyskryminacja. Bo gdyby nie była, to
    spokojnie mógłbyś umieścić w ogłoszeniu taki wymóg jako oficjalne kryterium
    wyboru kandydata.

    > dlatego mogę tylko sugerować, że takie rozwiązanie jest dla mnie
    > wygodniejsze.

    Ale to nonsens, bo nie wolno Ci (z formalnego i prawnego punktu widzenia)
    dobierać ludzi kierując się własnym widzimisię. Podkreślam - widzimisię, a
    nie właściwymi kryteriami doboru.

    > Oj Emka. Oczywiście, że mógłby tak zrobić.
    > Ale wiesz jak się to skończy.

    Owszem - prawdopodobnie próbą zwolnienia pracownika za wszelką cenę, co w
    tej sytuacji jest dość karkołomne, ponieważ jedynym jego "minusem" jest brak
    konta. Niestety, dla sądu to marny argument.

    E.

  • 98. Data: 2009-05-21 12:11:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > A który artykuł KP mówi o formie pieniężnej?

    Art 86 par 2

  • 99. Data: 2009-05-21 12:13:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gv3fkq$bnb$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> pisze:

    > A który artykuł KP mówi o formie pieniężnej?
    Przecież łatwo sprawdzić, a w tym wątku podawałem - 86 §2.

    Korzystając z okazji wyrażę pogląd nieco odmienny niż ogólnie prezentowany.
    Zapis nakazujący wypłatę wynagrodzenia w formie pieniężnej nie musi IMO
    oznaczać obligatoryjnie formy gotówkowej.
    Można go rozumieć jako zabezpieczający pracownika przed wynagrodzeniem
    wypłacanym np. w formie towarowej. Przykładowo 16 ton ziemniaków za miesiąc
    pracy.
    Natomiast _pieniądze_ mogą być przekazane w różnej formie, także przelewem.
    Niemniej zarówno KP, jak i rozporządzenie w sprawie prowadzenia dokumentacji
    pracowniczej nie uprawnia pracodawcy do wymuszania od pracownika "(lub osoby
    ubiegającej sie o pracę) podania numeru konta bankowego ani jego posiadania.
    Jeśli pracownik takiej informacji nie poda pracodawca jest zmuszony do
    wypłaty w gotówce.
    I w sumie na jedno wychodzi.

    --
    Jotte

  • 100. Data: 2009-05-21 12:19:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jotte wrote:

    > A czy ty wiesz?

    Tak wiem. To podstawowy powód zmiany pracy:
    przestało Ci się podobać w tym zakładzie.