PracaGrupypl.praca.dyskusje1276 brutto w UP w Warszawie... › Re: 1276 brutto w UP w Warszawie...
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: 1276 brutto w UP w Warszawie...
    Date: Fri, 22 May 2009 16:20:48 +0200
    <gv1u55$ppv$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gv32h6$2ds$1@news.onet.pl>
    <0...@2...googlegroups.com>
    <gv3feg$b6e$1@news.onet.pl>
    <5...@m...googlegroups.com>
    <gv3k27$1bu$1@news.dialog.net.pl>
    <f...@x...googlegroups.com>
    <1hf6bw9ysabub$.iv0279kd7ez3$.dlg@40tude.net>
    <b...@t...googlegroups.com>
    <gv66md$a78$1@news.onet.pl> <gv672m$al5$2@news.onet.pl>
    <gv6863$eh7$1@news.onet.pl> <gv68o1$g3h$1@news.onet.pl>
    <gv69bs$hmu$1@news.onet.pl> <gv69nf$ith$1@news.onet.pl>
    <gv6b90$n4f$1@news.onet.pl>

    Baloo pisze:
> [...]
    >
    > Ale to przejaskrawienie sytuacji i dlatego nie ma takiego zapisu.
    > Natomiast w przypadku braku jakiegokolwiek prawa pracy, pracownik nie
    > miałby w ogóle możliwości wzięcia urlopu, jeśli tak by sobie wymyślił
    > pracodawca. Nie miałby prawa chorować. Mógłby zostać zwolniony bez
    > powodu z dnia na dzień. Mógłby być zmuszany do pracy w nocy, w weekendy
    > i świeta bez żadnego wynagrodzenia. Pracodawca nie musiałby mu wypłacać
    > wynagrodzenia na czas. I wiele innych rzeczy. A pracownik nie miałby
    > możliwości zaskarżenia takich sytuacji, bo na jakiej podstawie? Uważasz,

    Generlanie każdy miałby taką umowę, jakby wynegocjował. Obecnie jak
    ktoś pracuje na umowę zlecenie to też nie ma praw pracowniczych, ale nie
    mówi się, że jest to chore.

    > Że przepraszam co?

    Czego nie rozumiesz? Podałem przykład: półroczny urlop uniemożliwi
    większości znalezienie pracy. Miesięczny urlop uniemożliwi znalezienie
    pracy mniejszości. To takie stopniowanie. Inaczej redukcja do absurdu:
    jeśli zakładasz, że miesięczny urlop nie wpływa na łatwość znalezienia
    pracy, to również i 5-tygodniowy urlop. I tak dalej, i tak dalej.
    Przechodząc przez półroczny urlop aż do 11-miesięcznego urlopu
    należałoby założyć, że żadne zwiększanie urlopu nie zmniejsza szans
    znalezienia pracy. Gdzieś tu jest błąd. Jest on na samym początku, przy
    twierdzeniu że urlop nie wpływa na szanse zatrudnienia pracownika.

    > Wiele osób ucieka w umowy zlecenia, żeby nie brać urlopu?
    > Nie ukrywam, że zaintrygował mnie Twój tok myślenia ;-)

    Wiele osób ucieka w umowy zlecenia, ponieważ nikt inny nie
    zatrudniłby ich na umowę o pracę z urlopem i innymi przywilejami,

    > No to nie kupi. Chińczyk będzie musiał zwiększyć konkurencyjność w
    > bardziej cywilizowany sposób. Bolesne? Jasne, że bolesne. Tak samo
    > bolesne jest dla pracowników Chińczyka ich obecne życie.

    Obecne życie Chińczyka i tak jest lepsze niż w przeszłości, póki nie
    zaczęli być wyzyskiwani - wedle europejskich reguł patrząc.

    > Kpisz teraz?

    Argumenty poproszę. Nawet w Polsce dzieci na wsiach pracują przy roli
    i nieraz dochodzi do ich śmierci przy tym.

    > KP nie reguluje pracy na zlecenie, więc tu wymiar pracy jest dowolny.
    > Z kolei pracę na zlecenie mającą znamiona pracy na etat można zaskarżyć
    > w sądzie i wygrać.

    > Nie ma żadnej różnicy.

    Raczysz żartować.

    > Idź zatem do okulisty :)
    > Acha - nie mówię o obecnej sytuacji, tylko o całokształcie.

    Czerpiesz wiedzę o świecie z podręczników napisanych 20 lat temu
    biorących pod uwagę sytuację sprzed 50 lat?

    --
    Liwiusz