PracaGrupypl.praca.dyskusje › chorobowe a urlop

  • 1. Data: 2009-05-18 17:13:33
    Temat: chorobowe a urlop
    Od: "deeps" <d...@o...pl>

    Witam

    Mam takie pytanie.
    Czy bedac na chorobowym dwa miesiace, czy za ten okres nalezy mi sie urlop ?

    Pozdr

  • 2. Data: 2009-05-18 17:47:21
    Temat: Re: chorobowe a urlop
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Mon, 18 May 2009 19:13:33 +0200, "deeps" <d...@o...pl> wklepał(-a):

    >Witam
    >
    >Mam takie pytanie.
    >Czy bedac na chorobowym dwa miesiace, czy za ten okres nalezy mi sie urlop ?

    Co ma znaczyć "za ten okres"? Prawo do urlopu nabywasz (jeśli nie jest to
    pierwsza praca) na początku każdego roku kalendarzowego w pełnej przysługującej
    ci wysokości.

    Albo jesteś na zwolnieniu albo na urlopie.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 3. Data: 2009-05-18 18:48:53
    Od: "deeps" <d...@o...pl>

> [...]
    > przysługującej
    > ci wysokości.
    >
    > Albo jesteś na zwolnieniu albo na urlopie.

    Umowe zawarta mam na czas okreslony do konca 2010 roku, pracuje od poczatku
    2008 roku w tej firmie. Wczesniej pracowalem ponad 11 lat w innej firmie z
    umowa na czas nieokreslony.
    Planuje zwolnic sie z obecnej firmy, wiec w tym przypadku urlop bedzie mi
    przyslugiwal za okres przepracowany w tej firmie, a nie za caly rok. Okres
    wypowiedzenia umowy to dwa tygodnie, gdyby mi nie przyslugiwal urlop za
    okres chorobowego musialbym jeszcze wrocic do pracy ale chcialbym tego
    uniknac.

  • 4. Data: 2009-05-18 19:03:53
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Mon, 18 May 2009 20:48:53 +0200, "deeps" <d...@o...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >wypowiedzenia umowy to dwa tygodnie, gdyby mi nie przyslugiwal urlop za
    >okres chorobowego musialbym jeszcze wrocic do pracy ale chcialbym tego

    Chorobowe nie ma tu nic do rzeczy. To nie jest tak, że jak byłeś na zwolnieniu 2
    tyg. to dodatkowo należy ci się 2 tyg. urlopu. Urlopu będziesz miał
    proporcjonalnie do czasu przepracowanego w tej firmie w stosunku do całego roku.

    Jeśli złożysz wypowiedzenie, to nie od ciebie zależy, czy będziesz wysłany na
    urlop, czy też będziesz musiał pracować. Jeśli masz już "zarobione" te
    przynajmniej 10 dni, to możesz co najwyżej dogadać się, że do końca okresu
    wypowiedzenia będziesz na urlopie. Ale firma nie musi się na to zgodzić. Jeśli
    nie - to dostaniesz kasę za niewykorzystany urlop.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 5. Data: 2009-05-19 04:36:13
    Od: "Maruda" <n...@n...sp>

    Użytkownik "deeps" <d...@o...pl

    > Czy bedac na chorobowym dwa miesiace, czy za ten okres nalezy mi sie
    > urlop ?

    Tak

  • 6. Data: 2009-05-19 06:35:46
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> [...]
    > Jeśli
    > nie - to dostaniesz kasę za niewykorzystany urlop.

    Jeżeli bardzo by chciał, to może zależeć od niego, np może wrócić ze
    zwolnienia na 1 dzień do pracy. Złożyć wypowiedzenie i wrócić na zwolnienie
    do końca okresu wypowiedzenia. Po zakończeniu okresu wypowiedzenia otrzyma
    wynagrodzenie za niewykorzystany urlop.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2009-05-19 06:39:14
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    No nie do końca. Teoretycznie, jeżeli przebywałby cały rok na zwolnieniu
    lekarskim, to za cały ten rok należy mu się urlop. Urlop należy się z tytułu
    "posiadania umowy o pracę" i nie korzystania w tym czasie z innych świadczeń
    urlopowych, a nie z tytułu przychodzenia do pracy, czyli za okres
    przebywania na urlopie bezpłatnym urlop nie należy się, ale pobyt na
    zwolnieniu lekarskim jest z punktu widzenia świdczenia urlopowego traktowany
    tak jakby w tym czasie pracował.
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2009-05-19 07:22:51
    Od: "deeps" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Maruda" <n...@n...sp> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "deeps" <d...@o...pl

    > Tak

    O to mi chodzilo :)

    Dzieki wszystkim

  • 9. Data: 2009-05-19 07:40:48
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 19 Maj, 08:35, "Jackare" <j...@s...de.pl> wrote:

> [...]
    > do końca okresu wypowiedzenia. Po zakończeniu okresu wypowiedzenia otrzyma

    ztcw pracownik moze zlozyc wypowiedzenie nawet bedac na urlopie/
    zwolnieniu. Pracodawca nie.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 10. Data: 2009-05-19 08:27:56
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    ztcw pracownik moze zlozyc wypowiedzenie nawet bedac na urlopie/
    zwolnieniu. Pracodawca nie.

    Być może - nie pamiętam.