PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie

  • 1. Data: 2005-01-14 07:53:19
    Temat: Pytanie
    Od: "someone_else" <n...@n...com>

    Jestem mlodym Polakiem co mieszka w Australii przez ostatnie 17 lat.
    Planuje aby pojechac do Polski i zamieszkac tam. Mam wyksztalcenie wyzsze
    (Biznes i Economia).

    Gdzie mial bym sie poruszyc aby znalesc prace?
    Jak trudno by bylo dla mnie znalesc prace?
    Jakie sa srednie stawki w Polsce?
    Jakie sa zyciowe warunki w Polsce?

    Jak ktos chce to podajcie internetowy email i sobie porozmawiamy.

  • 2. Data: 2005-01-14 08:22:38
    Temat: Re: Pytanie
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 14 Jan 2005 18:53:19 +1100, someone_else <n...@n...com> napisał:

> [...]
    > Jakie sa srednie stawki w Polsce?
    > Jakie sa zyciowe warunki w Polsce?
    >
    > Jak ktos chce to podajcie internetowy email i sobie porozmawiamy.

    Co Toba kieruje, ze chcesz na stale przeniesc sie do kraju, ktorego
    domyslam sie, nie znasz, za wyjatkiem opowiadan rodzicow?
    Masz na mysli jakies konkretne miasto, czy tak ogolnie - Polska?

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 3. Data: 2005-01-14 08:54:43
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    Chłopie nie wracaj tutaj!!! Jeśli wogule uda Ci się znależć pracę to na
    dzień dobry powiedzmy dostaniesz góra 2 000 zł netto i będziesz klepał
    biede! Tu nie ma po co wracac wierz mi..
    No chyba że masz naprawdę bardzo dobre kwalifikacje, BARDZO dobre, to fakt
    moze Ci się uda że dostaniesz od razu niezłe stanowisko, za w miare normalne
    pieniadze. Ale proponowałabym być pracy poszukał najpiejrw, a potem na stałe
    zjechał do Polski..
    Czy trudno byłoby znaleść prace? Myślę że tak, w Polsce stopa bezrobocia to
    powyżej 19%. No chyba, że tak jak mówię, masz naprawdę dobre wykształcenie i
    generalnie masz się czym pochwalić.
    Średnie stawki w Polsce??Zależy, ja mam wyższe wykształcenie, dość dobrze
    znam angielski a pracy powyżej 1 500 zł znaleść nie mogę...a za 1 500 zl to
    wiesz co mozesz.. nic. Opłacisz mieszkanie i pożyjesz sobie bardzo skromnie
    do natsępnej wypłaty.
    Warunki ogólnie życiowe nie są złe. Zła jest na pewno służba zdrowia, tego
    to nie polecam!!!!!! Polecam jedynie płatne, prywatne przychodnie, ale żeby
    tam móc sobie opłacić leczenie też musisz, normalnie zarabiać... A i nie
    licz na jakąś normalna emeryture w przyszłości.
    Poza tym miesiecznie Państwo z tym byle jakich pensji zabiera nam prawie
    połowe, nic nie dając w zamian.
    Jak masz więcej pytań, to pytaj:)

    Kurcze ja marze o wyjeździe do Australii a Ty chcesz wracać do Polski... po
    co??

    Shady

  • 4. Data: 2005-01-14 09:57:31
    Od: "jt" <j...@t...pl>

> [...]
    > (Biznes i Economia).
    >
    > Gdzie mial bym sie poruszyc aby znalesc prace?
    > Jak trudno by bylo dla mnie znalesc prace?

    A w AU nie możesz znaleźć pracy?

    Ja ci powiem tak:
    stary nie wracaj tu. Ten kraj to jedno wielki bagno.
    Korupcja na każdym kroku, bieda, niskie zarobki, bezrobocie, debilny system
    podatkowy, chory ZUS i do tego panoszący się wszędzie katabasowy Kościół
    który ma tu baaardzo duze wpływy.
    Ale jesli chcesz wracac to szukaj pracy w duzych miastach - Warszawa,
    Poznań. I to najlepiej w filiach firm zagranicznych

  • 5. Data: 2005-01-14 10:05:33
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    Wszytko ok, tylko ten kosciól nie potrzebnie... ale kolega ma swięta racje!
    Jeżeli koniecznie uprzesz sie zeby wracać to tylko praca do duzego miasta -
    Wawa, Wrocła, Kraków, Poznań. Zalezy w czym sie specjalizujesz, w czym
    jestes dobry.

  • 6. Data: 2005-01-14 10:13:41
    Od: "jt" <j...@t...pl>

    Użytkownik "Shady" <s...@p...nospam.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > miasta - Wawa, Wrocła, Kraków, Poznań. Zalezy w czym sie specjalizujesz, w

    Własnie że potrzebne. Bo KRK przez swoje działalnie kształtuje w pewien
    sposób warunki życia w Polsce.
    A że politycy u nas nie mają jaj są podatni na ich wpływy i tak np dotacje z
    budżetu na Kler, świątynie opatrzności bożej i tym podobne bzdury. A to
    wszystko z twoich i moich podatków, a także tych ludzi którzy mają głęboko w
    d... kosciół kat.
    Jeśli koledze z Australii nie przeszkadaza to, to nie ma problemu ale może
    jest akurat tak nastawiony do krk tak jak i ja a nie wie za bardzo jak to u
    nas wygląda więc chciałem mu uświadomić co się tu dzieje.
    To są fakty.

    Jaro

  • 7. Data: 2005-01-14 10:24:05
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    Nie no, wtracanie spraw koscioła w to jest zupełnie zbędne. Dużo wazniejsze
    dla chłopaka jest to że w Polsce się g... zarabia, że ZUS niszczy wszystkich
    pracodawców, że koszty pracy są tak chorrendalnie wysokie ze nie opłaca
    zatrudniać się nikogo nowego, że wspieranie przedsiębiorczości w pojęciu
    polskich polityków to jak najbardziej utrudnić im działanie.
    Ja tam do Koscioła nic nie mam, nie chodze do niego i juz. I nie widze zeby
    miał jakis wiekszy wpływ na np. podniesienie podatku do 50% czy podnoszenie
    stawet ZUS. Denerwuje mnie gdy ktoś przepraszam, ale bezsensownie wstawia
    teksty o klerze kiedy dyskutuje sie o polityce i ogolnie życiu w Polsce. Są
    naprawde dużo poważniejsze argumenty.
    Ok, jesteście wkurzeni na kler, ale nie o to chłopak chciał pytać w swoim
    poście.

    Pozdr.,

    Shady

  • 8. Data: 2005-01-14 10:45:48
    Od: "jt" <j...@t...pl>

> [...]
    > bezsensownie wstawia teksty o klerze kiedy dyskutuje sie o polityce i
    > ogolnie życiu w Polsce. Są naprawde dużo poważniejsze argumenty.

    To wszytko co napisałes na temat zarobków, zusu, przedsiębiorczości to
    prawda. Chciałem zwrócić uwagę na to dlaczego tak jest. Ale bierze się to
    głownie z mentalności władzy, która ma przecież stwarzać warunki dla
    lepszego życia obywateli, a nie co chwila zajmować się dupą maryny i
    przytakiwać sprawom którymi nie powinii się zajmować. Jest to strata czasu i
    energii które powinny być konstruktywnie wykorzystane. I dopóki nie zmieni
    się wtrącanie Krk do polityki i życia lub tak jak w Hiszpanii rząd nie
    wypnie się na kler to nic się w tym kraju nie zmieni. I przez kolejne lata
    my i nasze dzieci będą słuchac w TV ze kolejna afera, ze ten się obraził na
    drugiego, ze papież przyjedzie, ze w sejmie debatują nad sprawami typu
    preambuła do konstytucji UE podczas gdy cała gospodarka leży, ludzie na
    wsiach i w małych miejscowościach dziadują bo bezrobocie 50%. Ja cię bardzo
    przepraszam ale to nie są bezsensowne wstawki ale rzeczywistość w której
    zyjemy.

    > Ok, jesteście wkurzeni na kler, ale nie o to chłopak chciał pytać w swoim
    > poście.

    jedno z pytań kolegi z AU:

    To mu odpisałem, niech się nie łudzi że przyjedzie do ziemi ojców mlekiem i
    miodem płynącej.
    Niech ma pełny obraz życia w Polsce.

  • 9. Data: 2005-01-14 10:48:53
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    s...@p...nospam.fm news:NPMFd.5784$9c5.2320@news.chello.at

    > Jeżeli koniecznie uprzesz sie zeby wracać to tylko praca do duzego
    > miasta - Wawa, Wrocła, Kraków, Poznań.

    w Krakowie raczej ciezko mamy z praca.

    --
    ~~~~=~~~~l_;~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 10. Data: 2005-01-14 11:20:53
    Od: "someone_else" <n...@n...com>

    Przez ostatnie 6 lat bylem w polsce 3 razy, za kazdym razem po 2-3
    miesiace. Prawda ze bylem na holiday i to nie to samo ale za kazdym razem
    Polska sie zmienila.................. i w mojej opini na lepsze.
    Utrzymuje tez kontakt ze znajomymi to wiem co sie dzieje.

    Ja bym szukal pracy tylko w duzyzh miastach ktore sie bardzo szybko
    rozwijaja......... Wroclaw, Warszawa i Poznan. Pelno zagranicznych firm
    ktore szybko rosna.