PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie

  • 91. Data: 2005-01-17 13:46:56
    Temat: Re: Pytanie
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 17 Jan 2005 14:23:09 +0100, Immona
    <c...@W...com.pl> napisał:

    > Jesli ktos jest czlowiekiem z wyszym wyksztalceniem mieszkajacym lub
    > zamierzajacym mieszkac w miescie >400 tys., to on nie funkcjonuje w
    > warunkach 20% bezrobocia, tylko najwyzej 10%, a czesto znacznie
    > mniejszego.(*)

    Mieszkam w Szczecinie.
    Do bezrobocia w miescie doklada sie jeszcze bezrobocie okoliczne -
    pracownicy dojezdzajacy ze wsi i miasteczek pod Szczecinem, stanowiacy
    czesto 50 i wiecej % pracownikow roznych firm.
    Znam i z autopsji i sposrod znajomych przypadki, gdy po wypadnieciu z
    rynku pracy bardzo ciezko na niego powrocic. Fakt, ze miasto sie wyludnia
    i mamy juz od kilku lat ponizej 400 tys mieszkancow - to ta wypoeiedz
    pewno nie dotyczy Szczecina.

  • 92. Data: 2005-01-17 13:49:05
    Temat: Re: Beata - super opis...
    Od: Jan Kowalski <j...@k...pl>

    > Moze ty sie zastanow o co ci wlasciwie chodzi, skoro wiesz lepiej od nas jak
    > sie tutaj zyje to po co pytasz
    Dam dodatkowy argument - osobisty:
    dziecko w szpitalu - już ponad 3 tygodnie. Spędzam z nim 6-8 godzin
    dziennie, prowadzę na badania itd... Przychodzi pani doktor dyżurna i
    mówi: "tym dzieckiem nikt się nie interesuje".........
    Mówię, że nie rozumiem - jak to - spędzam tu tyle czasu ile mogę...
    "Ale ordynator nie zauważył zainteresowania i badamy, ale leczenia
    nie możemy zacząć..."
    Domyślcie się o co chodziło?
    (...
    "Nie ma pan się czym krępować...")

  • 93. Data: 2005-01-18 07:53:14
    Od: "someone_else" <n...@n...com>

    "'madzik'" <m...@t...beztego.com> wrote in message
    > Someone_else:

    > BTW, a co Twoja zona mysli o powrocie do Polski?...

    Bez problemu nie, nie moze sie doczekac.

    > A co, oferujesz jakies kursy Podwyższania Samooceny Urzędników Innymi
    > Metodami Niz Branie Łapówek? ;-)
    > To sie moze sprawdzic. O ile bez łapówki dostaniesz kontrakt na
    szkolenia...

    Oferuje uczciwosc

    > Zaraz, przeciez wg Ciebie w Polsce jest dokładnie tak samo jak na
    > zachodzie, coś zaczynasz ściemniać ;-)

    Powiedzialem ze zycie w Polsce jest takie same jak na zachodzie. Bo to jest
    prawda. Tutaj nie ma pieniedzy na ulicy ze tylko sie schylasz i je zbierasz.

  • 94. Data: 2005-01-18 08:07:12
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 18 Jan 2005 18:53:14 +1100, someone_else <n...@n...com> napisał:

    > Powiedzialem ze zycie w Polsce jest takie same jak na zachodzie. Bo to
    > jest
    > prawda. Tutaj nie ma pieniedzy na ulicy ze tylko sie schylasz i je
    > zbierasz.

    Tu masz b. podobny watek

    83&v=2&s=0

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 95. Data: 2005-01-18 08:08:17
    Od: "someone_else" <n...@n...com>

    Dziekuje bardzo wszystkim za pomoc. Odpowiedzi byly bardzo interesujace
    chociasz z niekturymi sie nie zgadzalem. Ale dobrze bylo uslyszec opinie
    innych i wezme je pod uwage.
    Z zono jedziemy pod koniec lutego to sie odezwe jak bede w Polsce i dam wam
    relacje.

    "Mir" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Witaj
    > A ja w odróżnieniu od większości osób polecam przyjazd tutaj, jeśli
    oczywiście
    > masz na to ochotę. Nie przejmuj się tym, że nie ma pracy i jest takie duże
    > bezrobocie. Magia papierka w Polsce nadal jest duża i jako osoba z wyższym
    > wykształceniem zdobytym w Australii masz duże szanse.

    Na ta magie wlasnie licze.

    > Na tym forum znajdują się
    > w większości bezrobotni, sfrustrowani (bez urazy), bo od dłuższego czasu
    > próbują zmienić pracę. Ale skoro 20% mamy bezrobocia tzn, że 80% pracę ma,
    więc
    > dlaczego wszyscy zakładają, że automatycznie dołączysz do mniejszości?
    Owszem
    > jest kwestia pracy i odpowiedniej płacy, ale skoro znasz język, papiery
    masz,
    > doświadczenie też i popracujesz nad autoprezentacją masz duże szanse na
    godziwą
    > płacę.

    To samo co ja mysle. To jest ten moj 'advantage' w Polsce ze jezyl jest
    perfekt i papiery i doswiadczenie za granica.