PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie

  • 11. Data: 2005-01-14 11:36:42
    Temat: Re: Pytanie
    Od: "someone_else" <n...@n...com>

    To jest ogulnie do wszytkich.................. dlaczego Polacy zawsze
    wieszaja psy na Polske??? Przepraszam wasz bardzo ale Polska to jest bardzo
    dobrym krajem.............. owiele lepszym niz wiekszosc zachodnich. Czy
    ktorys z was kiedys wyjechal na zachod i mieszkal tam przez pare lat???
    Domyslam sie ze nie i dlatego nie wiecie jak jest na zachodzie.

    JEST TAK SAMO JAK W POLSCE.

    Jak chcesz pracowac to znajdziesz prace................ nie jako dyrektor na
    poczatku ale jak sie nie boisz pracy to zawsze tam dojdziesz. Nie wszytko na
    raz. I duzej kasy tez sie nie zbije. Tutaj pieniadze na ulicy nie
    leza................. trzeba na nie zapracowac.......... i to bardzo
    pracowac.
    W Australii sa takie same problemy jak w Polsce................ fakt
    bezrobocie jest tylko 5.2% ale trzeba wiecej w to czytac. Duzo prac jest
    albo na pol etatu albo kontrakt na pare miesiecy. Nie jest latwo tez zyc.

    Ktos mowil o podatkach.................. kochani tutaj tez sa podatki i to
    bardzo duze. Naprzyklad jak zarabiam ponad $70,000 rocznie to panstwo
    zabiera mi 49.5%............... a wiekszasc ludzi zarabia o wiele mniej.

    Tutaj tez sluzba zdrowia jest do dupy. Szpitale maja za mala pieniedzy i tez
    trzeba doplacac. A emerytura to sa grosze. Jak idziesz na emeryture to
    automatycznie jej nie dostaniesz. Najpierw sprawdzaja ile maz w funduszu
    emerytalnym i jak masz troszeczke za duzo to nie ma emerytury. Musisz zyc z
    funduszu do pewnego poziomu i wtedy co moze cos dadz................ a jak
    masz zone/meja to osobno emeryture nie dostajesz. Dostajesz jedna stawke na
    2 osoby ktora jest troszeczke wieksza od tej jak bys nie mial meza/zony.

    "Shady" <s...@p...nospam.fm> wrote in message
> [...]
    > do natsępnej wypłaty.
    > Warunki ogólnie życiowe nie są złe. Zła jest na pewno służba zdrowia, tego
    > to nie polecam!!!!!! Polecam jedynie płatne, prywatne przychodnie, ale
    żeby
    > tam móc sobie opłacić leczenie też musisz, normalnie zarabiać... A i nie
    > licz na jakąś normalna emeryture w przyszłości.
    > Poza tym miesiecznie Państwo z tym byle jakich pensji zabiera nam prawie
    > połowe, nic nie dając w zamian.
    > Jak masz więcej pytań, to pytaj:)
    >

    > Kurcze ja marze o wyjeździe do Australii a Ty chcesz wracać do Polski...
    po

  • 12. Data: 2005-01-14 11:40:53
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 14 Jan 2005 22:20:53 +1100, someone_else <n...@n...com> napisał:

    > Przez ostatnie 6 lat bylem w polsce 3 razy, za kazdym razem po 2-3
    > miesiace. Prawda ze bylem na holiday i to nie to samo ale za kazdym razem
    > Polska sie zmienila.................. i w mojej opini na lepsze.
    > Utrzymuje tez kontakt ze znajomymi to wiem co sie dzieje.

    Podeslij znajomym swoje dokumenty z prosba, zeby zorientowali sie w
    zaprzyjaznionych firmach,czy bylbys przydatny. Polecam rowniez jobpilot.

    > Ja bym szukal pracy tylko w duzyzh miastach ktore sie bardzo szybko
    > rozwijaja......... Wroclaw, Warszawa i Poznan. Pelno zagranicznych firm
    > ktore szybko rosna.

    Wytypowales dobrze.

    Mozesz tez sprobowac najpierw przeniesc sie do Wielkiej Brytanii. Tam
    Tobie latwo byloby znalezc prace zgodna z kwalifikacjami, a jednoczesnei
    mialbys blisko do Polski (godzina lotu tanimi liniami) na wypady wykendowe
    i urlopowe, lub na rozmowy o prace w odpowiadajacych ci firmach.
    Jednoczesnie nabywalbys staz pracy w zawodzie, ktory jak sie domyslam masz
    narazie niewielki.

  • 13. Data: 2005-01-14 11:55:51
    Od: "someone_else" <n...@n...com>

    Kuz znajomym powiedzialem co planuje i rozgladaja sie. Tak jak od nich
    slysze to mowia ze nie powinno byc duzo problemow z praca. Na jobpilot to
    sie patrze ale mnie chodzi jak juz bede w Polsce............ czy sa miejsca
    gdzie mozna pojsc gdzie maja oferty prac np: agencje pracy.

    Z praca to prawda. Studia skonczylem dopiero 3 lata temu ale duzo rzeczy
    zrobilem w pracy w tych latach. Mialem druzyne pod soba, organizowalem prace
    itp.
    Wielka Brytania to nie bo jest bardzo droga................ a po drugie to
    jak nie masz nazwiska angielskiego to nawet o tym zapomnij. Australia ma to
    samo.............. kolonia Angli.

    pl...

  • 14. Data: 2005-01-14 12:10:28
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    Dlatego wieszają psy na Polsce bo żyje się nam źle. Szczególnie nam, młodym
    ludziom. Nie ma pracy, a jeśli już jest to przewaznie za jakies smieszne
    pieniądze. Ja nie chce od razu na dzien dobry dostawac 5 tysiecy złotych, bo
    wiem ze to nie realne i na to trzeba zapracować, ale za te 1000 zl jakie mi
    czasem oferuja zwyczajnie NIE DA się zyć. Poza tym praca za pensje minimalną
    jaką w polsce jest 560 zl netto to poniżanie człowieka (chociazby mieszkanie
    jednopokojowe z oplatami kosztuje wlasnie te 500 zl).
    Oczywisce punkt widzenia lezy od punktu siedzenia. Ja akurat widze co sie
    dzieje w moim otoczeniu, moj brat po studiach dziennych, studnia podyplomowe
    zrobione, 2 jezyki ( w tym jeden komunikatywnie), pracuje 8 lat i ile
    zarabia? 560 zl! A dlaczego?? Bo mieszka w małym miescie na południu Polski,
    miescie z którego wszysty uciekaja, jednak on przez pewne perypetie nie moze
    stamtad wyjechać. To jest fer traktowaine przez Państwo swoich
    wykształconych obywateli?? 560 zl???
    Znajomy, po SGH, 2 kierunki skonczone w systemie dziennym, perfekcyjnie 2
    języki - angielski i francuski, i co? Pracuje za 1200 zl netto juz 4 rok.
    Ja przez 4 lata zapier.. po 10 godzinn dziennie za 1100 zl, oczywiscie zero
    płącenia nadgodzin - w Polsce to nie mile widziane choc to ewidentne łamanie
    prawa pracy. I co sie dorobilam po 4 latach ? WIELKIE NIC. Bo z 1100 zl nie
    da sie nic odłożyc. Samemu nie da się utrzymać.
    Moja mama, 45 przepracowanych lat, fakt wykształcenie zawodowe bo to dziecko
    komunizmu, ale po tylu latach pracy dostaje 900 zl emerytury!! Przy czym
    same opłaty za mieszkanie wychodzą ją 850!! Ja tez jej nie jestem w stanie
    pomóc bo i za co? Wstyd, az sie płakać chce.
    Dlatego wlasnie mam takie zdanie o Polsce (choc masz racje, bardzo bardzo
    powoli syt. w Polsce sie zmienia). Dlatego chcialabym wyjechać gdzies, gdzie
    mozna godnie życ.

  • 15. Data: 2005-01-14 12:13:41
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 14 Jan 2005 22:55:51 +1100, someone_else <n...@n...com> napisał:

> [...]
    > miejsca
    > gdzie mozna pojsc gdzie maja oferty prac np: agencje pracy.

    Miejsca sa, ale z praca gorzej.
    Tu NAPRAWDE jest po kilkaset ofert na jedno normalne miejsce pracy.
    Jesli znajomi twierdza, ze nie ma problemu - zbierz oferty (sprobuj
    ewentualnie wczesniej pokorespondowac z pracodawcami mail) i porozmawiaj z
    pracodawcami o konkretach przy okazji pobytu w Polsce - dopiero wtedy
    bedziesz w stanie ocenic stan faktyczny, co bylo sciemnianiem a co realna
    mozliwoscia pracy.
    Pamietaj, ze Polska jest tansza od GB, ale nei za minimalna krajowa. Tam
    mozesz w okresie wyszukiwania (byc moze nawet kilkuletniego) pracy w
    Polsce zyc nawet za wynagrodzenie bialego murzyna (ale wykwalifikowaego w
    twoim przypadku) na zupelnie innym standardzie niz tu za 1000 czy 1500 - a
    mozesz sie liczyc z takim wynagrodzeniem, jesli znajdziesz przecietna
    prace.
    Mozesz jeszcze aplikowac na urzednika z ramienia unii europejskiej - ale
    to raczej do brukseli, nie wiem jaj jest z zatrudnianiem w Polsce.

    Jeszcze najlepszym wyjsciem byloby wypatzrenie w Australii firmy chcacej
    otwierac, badz majacej juz przedstawicielstwo w Polsce - i zajac sie juz
    tutaj otwieraniem czy rozkrecaniem czegos takiego.

  • 16. Data: 2005-01-14 13:32:46
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

> [...]
    > ktorys z was kiedys wyjechal na zachod i mieszkal tam przez pare lat???
    > Domyslam sie ze nie i dlatego nie wiecie jak jest na zachodzie.

    Masz wiele racji. Ja bylam na Zachodzie i dlatego nie mam takiego
    krytycznego podejscia do PL. Wielkim plusem sa tu ludzie. Polska mentalnosc,
    choc ma swoje wady, ma w sobie tez mnostwo rzeczy dobrych, ktore w innych
    krajach ciezko znalezc.

    Co do Ciebie - uwazam, ze powinienes aplikowac do oddzialow miedzynarodowych
    koncernow. Jezyk angielski znany perfect i doswiadczenie w miedzynarodowym
    srodowisku to cechy, ktore takie firmy bardzo cenia - szczegolnie
    doswiadczenie za granica, w krajach bardziej wielokulturowych niz PL.

    I.

  • 17. Data: 2005-01-14 13:51:31
    Od: Jonasz <j...@p...onet.pl>

    someone_else wrote:
    > To jest ogulnie do wszytkich.................. dlaczego Polacy zawsze
    > wieszaja psy na Polske??? Przepraszam wasz bardzo ale Polska to jest bardzo
    > dobrym krajem.............. owiele lepszym niz wiekszosc zachodnich.
    Nie zawsze możemy zaakceptować, co się tu dzieje,
    a zazwyczaj nie mamy wpływu na nic. Tu "władza daje"
    mieszkańcom mostek na strumieniu, a jak ktoś położy
    5-metrową kładkę, to przyjdzie urzędnik i ją zniszczy,
    bo "nie daliśmy pozwolenia na inwestycję".

    Założenie własnej firmy to jest w Polsce droga przez mękę.
    Nawet jak masz same straty, to i tak płacisz opłaty.
    Żeby zatrudnić pracownika za 1000 złotych musisz wycisnąć
    z niego 4000.

    > Ktos mowil o podatkach.................. kochani tutaj tez sa podatki i to
    > bardzo duze. Naprzyklad jak zarabiam ponad $70,000 rocznie to panstwo
    > zabiera mi 49.5%............... a wiekszasc ludzi zarabia o wiele mniej.

    Pracuję 12 lat po studiach. Mam cały etat i zarabiam
    poniżej 6000$ USA, na rękę. Cieszę się z tego, bo wielu
    pracuje za pół tego, też po studiach. Wystarcza aby
    przeżyć. Jeśli chcesz mieć dzieci albo domek, to musisz
    mieć więcej szczęścia. Komputery, samochody, żywność
    są tu droższe niż w USA, a nieraz i w krajach Europy.

    J.

  • 18. Data: 2005-01-14 14:36:50
    Od: "Greg_20" <e...@w...pl>

    "Krzysztofsf" wrote in message ...
    > Jeszcze najlepszym wyjsciem byloby wypatzrenie w Australii firmy
    > chcacej otwierac, badz majacej juz przedstawicielstwo w Polsce - i
    > zajac sie juz tutaj otwieraniem czy rozkrecaniem czegos takiego.

    Wg mnie strzal w dziesiatke.

    Pozdrawiam Grzegorz

  • 19. Data: 2005-01-14 17:13:43
    Od: "tiras" <t...@o...pl>

> [...]
    > (Biznes i Economia).
    >
    > Gdzie mial bym sie poruszyc aby znalesc prace?
    > Jak trudno by bylo dla mnie znalesc prace?

    Najpierw to sie zorientuj dobrze czy będziesz miał tu robote. Bo to że masz
    wykształcenie wyższe to wcale nie gwarantuje że dostaniesz dobrą pracę.
    "menagerów" i ekonomistów to jest w polsce jak psów i tylko nieliczni z
    nich pracują za prawdziwe pieniądze. Rekrutacja w Polsce to jest licytacja -
    kto chce mniej tego przyjmują. Oczywiście nie wszędzie tak się dzieje ale
    takie jest przeważnie podejście "pracodawców" - wymagać jak najwięcej -
    zapłacić jak najmniej. Mam troche znajomków po kierunkach "biznesowych"
    informatycznych itp. i wcale z pracą nie mają tak łatwo.
    Oprócz tego wszechobecna korupcja i "kolesiostwo". Większość rzaeczy
    załatwianych po znajomości.
    Nie chce Cie zrażać i życzę Ci powodzenia, ale tak mniej więcej to wygląda w
    tym skorumpowanym kraju.
    Twoim ogromnym atutem jest język i "obycie" w świecie i tak jak Ci napisała
    koleżanka Immona powinieneś raczej szukać wśród poważnych międzynarodowych
    firm. Obmacaj dobrze temat, może przez znajomych w polsce, internet itp.
    A jeśli nie uda Ci sie zostac "menagerem" to zawsze mozesz zostac truckerem
    ;-)
    Ale mi sie zrymowało...
    Często zarobisz więcej niż tzw. "kadra kierownicza".
    Powodzonka.
    TIRas (Scania R 580)

  • 20. Data: 2005-01-14 17:22:41
    Od: "Beata" <bkand@(nie dla spamu ) - o2.pl>

    "someone_else" <n...@n...com> wrote in message
> [...]
    > (Biznes i Economia).

    Gdzie mial bym sie poruszyc aby znalesc prace?

    Prace mozesz znalezc jako native speaker w ktorejs ze szkol angielskiego w
    swoim zawodzie biznes i ekonomia zapomnij o znalezieniu pracy.

    > Jak trudno by bylo dla mnie znalesc prace?

    Jak wyzej jako native speaker masz szanse w innych zawodach oprocz
    informatyki prace jest znelezc bardzo trudno, a nawet powiedzialbym
    niemozliwe.

    > Jakie sa srednie stawki w Polsce?

    Teoretycznie (ale tylko teoretycznie) okolo 2000 zl na reke w praktyce wacha
    sie to od okolo 700 zl najczesciej do max 1500.

    > Jakie sa zyciowe warunki w Polsce?

    Podam tutaj srednie koszty zycia w miescie wroclaw. Zaloze optymistycznie ze
    jestes szczesciarzem i znalazles prace w ktorej zarabiasz 2000 zl.

    Wynajecie mieszkania kawalerki okolo 27 metrow kwadratowych 700 zl
    miesiecznie + oplaty okolo od 100 zl do 200 zl, mozesz tez wynajmowac pokoj
    w mieszkaniu studenckim koszt okolo 350 zl + oplaty licznikowe takie jak
    prad, gaz, woda, telefon. Jedzenie okolo jesli nie bedziesz jadac w knajpach
    tylko sam przygotowywac sobie jedzenie mozesz sie zmiesc w 500 zl (bardzo
    skromnie jedzac robiac zakupy w tesco). Sluzby zdrowia praktycznie tutaj nie
    ma za wszystko trzeba placic mimo ze z wyplaty odciagaja ci na tak zwane
    ubezpieczenie zdrowotne. Jesli chodzi o ubrania to sa one drozsze niez na
    przyklad w niemczech. sredniej klasy ubrania to 100 zl spodnie, kurtka okolo
    200 zl, lepsze buty ktore nie rozwala sie po 3 miesiacach to okolo 200 zl.
    telewizor 21 cali okolo 1000 zl. Dom mozna wybudowac za 200 000 zl, oblicz
    sobie ile lat musialbys pracowac zarabiajac 2000 zl na dom, i czy wogole
    bylbys w stanie cokolwiek odlozyc co miesiac. Mieszkanie 27 m2 mozesz kupic
    za 70 000 zl. Litr (u was sa chyba galony to nie to samo) benzyny ok 4 zl.
    Teraz podliczajac wszystko zakladam caly czas ze zarabiasz okolo 2000 zl na
    reke zycie bez luksusow itp bedzie cie wynosic okolo 1500 zl (zakladam ze
    wynajmujesz sam mieszkanie, a nie tylko pokoj) bedziesz wiec w stanie
    odlozyc miesiecznie okolo 500 zl. Pamietaj jednak ze sa to zalozenia
    optymistyczne.

    Osobiscie radzilbym ci poszukac na przyklad czy nie robia u was naboru do
    szkol callana wiem ze tutaj w polsce uczyli w tych szkola ludzie z australii
    ja mialem stycznosc z chlopakiem z melbourne uczyla tez dzieczyna z tasmani.
    Jesli chcialbys znac dokladniej jakies ceny itp to szukaj na polskich
    portalach takich jak www.onet.pl www.wp.pl www.interia.pl

    Pozdrawiam.

    PS. Ja akurat chce uciekac z polski mam juz dosyc tego kraju korupcji,
    ukladow, zlodziejstwa, zaklamania, bezprawia i placenia podatkow za ktore
    panstwo nie daje nic w zamian tj. brak sluzby zdrowia, glodowa emerytura na
    ktora placisz wysokie ubezpieczenie, a jak ci ukradna samochod to zapomnij
    zeby policja kiwnela palcem.