PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak przejśc rozmowe kwalifikacyjną i zostać wybranym

  • 1. Data: 2005-01-13 21:31:40
    Temat: Jak przejśc rozmowe kwalifikacyjną i zostać wybranym
    Od: "Agnieszka Nowińska" <a...@w...pl>

    Niedawno zaczęłam poszukiwania pracy. Jeśli już dojdzie do rozmowy to co
    zrobić aby zakończyła się sukcesem??

  • 2. Data: 2005-01-13 21:38:38
    Od: "Ajron" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Agnieszka Nowińska" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Niedawno zaczęłam poszukiwania pracy. Jeśli już dojdzie do rozmowy to co
    > zrobić aby zakończyła się sukcesem??

    Jak bedziesz znac odpowiedz na to pytanie, to tez z checia bym sie
    dowiedzial :)

    Ajron.

  • 3. Data: 2005-01-13 21:55:02
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 13 Jan 2005 22:31:40 +0100, Agnieszka Nowińska <a...@w...pl>
    napisał:

    > Niedawno zacz??am poszukiwania pracy. Je?li ju? dojdzie do rozmowy to co
    > zrobi? aby zako?czy?a si? sukcesem??

    Kajdankami do kaloryfera - tego jeszcze chyba w takim kontekscie nikt nie
    probowal.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 4. Data: 2005-01-13 21:57:32
    Od: "Frank" <a...@b...internetdsl.pl>

    Spróbuj tego:
    http://praca.gazeta.pl/praca/0,47370.html

    i Szczególnie polecam to:

    http://www.abcpraca.pl/index.php?view=1&art_id=32&pi
    d=60&ret_id=20

    Pozdrawiam
    Franek

  • 5. Data: 2005-01-13 22:15:13
    Od: "b...@o...pl" <b...@o...pl>

    Przygotowac sie do niej.
    bl

  • 6. Data: 2005-01-14 06:31:43
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "Agnieszka Nowińska" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Niedawno zaczęłam poszukiwania pracy. Jeśli już dojdzie do rozmowy to co
    > zrobić aby zakończyła się sukcesem??

    Niedawno zacząłem sprzedawać grzebienie. Jeśli już dojdzie do rozmowy to
    co zrobić aby zakończyła się sukcesem??

    vertret

  • 7. Data: 2005-01-14 08:43:17
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-01-13, krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> wrote:
    > Kajdankami do kaloryfera - tego jeszcze chyba w takim kontekscie nikt nie
    > probowal.
    Rekruter może nie być fetyszystą. Co wtedy?

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    http://www.shibumi.org/eoti.htm

  • 8. Data: 2005-01-14 08:58:20
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 14 Jan 2005 08:43:17 +0000 (UTC), Artur R. Czechowski
    <a...@h...pl> napisał:

    > Rekruter może nie być fetyszystą. Co wtedy?

    Kandydat okazuje swoje zdolnosci organizacyjne, komentujac nielad
    organizacyjny powstaly przy bezowocnych poszukiwaniach pilki do metalu
    przez pracownikow.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 9. Data: 2005-01-14 13:22:04
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Agnieszka Nowińska w news:cs6pbv$5qq$1@news.onet.pl napisał(a):

    > Niedawno zaczęłam poszukiwania pracy. Jeśli już dojdzie
    > do rozmowy to co zrobić aby zakończyła się sukcesem??

    Sukcesem, czyli zatrudnieniem? Musisz dać potencjalnemu pracodawcy dokładnie
    to, czego oczekuje. To jest jednak nierealne, ponieważ nigdy nie wiesz czego
    dokładnie druga osoba od Ciebie oczekuje. Do tego dochodzą przecież jej
    doświadczenia osobiste przekładające się na postrzeganie rzeczywistości. O
    Twoim zatrudnieniu mogą decydować np. takie drobnostki jak długość włosów
    (rekrutujący jest mężczyzną, który ma uraz do kobiet o długich, bądź
    krótkich włosach). Oczywiście pewne przejaskrawienie, które jednak może
    zaistnieć. Głównie jednak chodzi mi o wielość czynników, które mogą
    przesądzić o wyniku rozmowy. W związku z powyższym wszystko sprowadza się do
    tego, aby wyprzedzić innych kandydatów i do owych oczekiwań zbliżyć się
    najbardziej.
    Twoje szanse zwiększają informacje jakie posiadasz - czym zajmuje się firma,
    jaka jest jej polityka, podejście do pracowników oraz do konkretnego
    stanowiska o jakie się starasz. Znaczenie ma również ogólna sytuacja na
    rynku pracy (średnie zarobki, ilość osób, które mogą z powodzeniem wykonać
    pracę o jaką się starasz), ale nie tylko. Ważna jest umiejętność obserwacji
    i wyciągania właściwych wniosków. To znaczy - Twoje szanse są tym większe im
    łatwiej i szybciej potrafisz ocenić drugiego człowieka (jeden woli
    oficjalnie i konkretnie, drugi preferuje bardziej swobodną formę rozmowy
    itd.).

    Jeśli chodzi o suces - zatrudnienie, to... wszystkie chwyty dozwolone
    (dążysz wyłącznie do zaspokojenia oczekiwań potencjalnego pracodawcy). Ja
    osobiście jednak za sukces postrzegam znalezienie pracy, która będzie dla
    mnie satysfakcjonująca (należy wtedy uwzględnić także własne oczekiwania). W
    takiej sytuacji ważna jest szczerość. Jednak aby być szczerym najpierw
    musisz poznać własne oczekiwania - czego dokładnie spodziewasz się po pracy?

    Basislex napisał(a), że do rozmowy trzeba się przygotować - słusznie.
    Spróbuj postawić się na miejscu pracodawcy. Nie jest to łatwe, bo pracodawca
    też człowiek, a co za tym idzie - ma własne zdanie na pewne sprawy. Choćby
    kwestia motywowania pracowników. Jeden uzna, że bardziej opłaca mu się tzw.
    zamordyzm i intensywna eksploatacja siły roboczej. Dla drugiego cenniejszy
    będzie pracownik, który z pracy czerpie satysfakcję, czuje się związany z
    firmą nie tylko dlatego, że mu się to opłaca, ale także z powodu relacji
    jakie w niej panują. Jeden szuka desperata bądź kogoś kto nie zna swojej
    prawdziwej wartości, drugi wprost przeciwnie. Dlatego wyżej napisałem, że
    warto wiedzieć jak w firmie podchodzi się do pracowników. Z grubsza jednak -
    pracodawca chce wiedzieć dlaczego to akurat Ciebie ma zatrudnić. Praca wiąże
    się ściśle z dwoma pojęciami - pensją i wykonywaniem określonych czynności.
    Trudno więc, aby te tematy nie były poruszane.

    Jeżeli spodziewałaś się przepisu w rodzaju:
    1. Wejść z uśmiechem (kąt utworzony przez kącik ust, dolną część wargi i oś
    X powinien wynosić 20° ? 2°).
    2. Przywitać się z głośnością 45 fonów dla rozmowy kwalifikacyjnej w
    bibliotece, 90 fonów dla rozmowy przeprowadzanej na budowie domku
    jednorodzinnego (brygadzista), oraz 110 fonów dla rozmowy na tancerkę
    egzotyczną (jeżeli rozmowa będzie się odbywała w innych warunkach niż
    planowana praca - 60 fonów).
    3. Podejść do rozmówcy krokiem sprężystym...
    to chyba sama zdajesz sobie sprawę z tego, że zda się to psu na budę ;-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 10. Data: 2005-01-14 14:20:47
    Od: Jan Kowalski <j...@k...pl>

    > Musisz dać potencjalnemu pracodawcy dokładnie
    > to, czego oczekuje. To jest jednak nierealne, ponieważ nigdy nie wiesz czego
    > dokładnie druga osoba od Ciebie oczekuje.
    Ale też zadaniem pracodawcy jest znalezienie człowieka, który będzie
    dobrze robił dokładnie to, czego sie od niego oczekuje. I suma ocen z
    rozomy kwalifikacyjnej ma to wskazać, a nie czy odgadniesz czyjeś
    życzenia.

    > Twoje szanse zwiększają informacje jakie posiadasz - czym zajmuje się firma,
    > jaka jest jej polityka, podejście do pracowników oraz do konkretnego
> [...]
    Zdecydowanie.

> [...]
    > musisz poznać własne oczekiwania - czego dokładnie spodziewasz się po pracy?
    BRAWO! Satysfakcja gwarantowana dla obu stron!

    > pracodawca chce wiedzieć dlaczego to akurat Ciebie ma zatrudnić.
    i takich informacji oczekuje "od spotkania" :)