PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile Zarabia srednio Informatyk w Polsce

  • 11. Data: 2002-06-02 22:05:40
    Temat: Odp: Ile Zarabia srednio Informatyk w Polsce
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    > Nie mam lekarza w rodzinie ( choc mam inny "personel medyczny" ). Chodze
    > normalnie do dentysty - nie mam zastrzezen. Wiem, ze do polskich stomatlog
    ow
    > przyjezdzaja np. Niemcy.

    nowy Drang nach Osten? hurra, hurra, hurra!

    > Moge polecic kilka kilnik w Warszawie ( na szczescie nie z wlasnego, ani
    > bliskiej rodziny doswiadczenie, ale z dlaszych znajomych ), w niektorych z
    > nich lecza sie ludzie, ktorzy wykonuja pewne drobne zabiegi podczas pobyto
    > w Polsce, choc mieszkaja np. w Europie zach ( dobra jakosc uslug, nizsza
    > cena ). Z tego co wiem problemy moga byc tylko przy jakis bardzo
    > skomplikowanych przypadkach, ktore rzeczywiscie w Polsce nie sa w Polsce
    > leczone lub sa w ograniczonym zakresie.

    a ja moge polecic kilka znakomitych knajpek w Hawanie, z czego nie wynika by
    najmniej, ze na Kubie jest generalnie b. wysoki poziom gastronomii.

    pozdrawiam,

    glos

  • 12. Data: 2002-06-03 07:42:46
    Temat: Re: Ile Zarabia srednio Informatyk w Polsce
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    > Dwa lata temu dobrzy informatycy - programisci, itp. byli bardzo
    poszukiwani
    > i sie do tego tak przyzwyczaili, ze jak teraz musza poszukac pracy przez
    dwa
    > miesiace albo popracowac przez chwile za powiedzmy 1000 zl (ale to glownie
    > Ci po studiach) to marudza - w dupach sie im poprzewracalo. Dobrze, ze ta
    > recesja sciagnie ich na ziemie, choc i tak zawsze beda miec lepiej niz
    > pozostali
    > przecietni zjadacze chleba ;-))))))

    Jasne, powinni zarabiać jak przy łopacie. W końcu odpowiedzialność, wiedza i
    stres na podobnym pozimie. A poza tym jest duzo gorzej niż myślisz. Ci co
    się kiedyś załapali to jest im dobrze, ale Ci co zaczynają nigdy już do tego
    nie dojdą (oczywiście, że są wyjątki). Wnioskuję to z boomu na naukę
    informatyki. To samo przerabialiśmy z marketingiem i paroma innymi
    profesjami kilka lat temu.

  • 13. Data: 2002-06-03 08:10:01
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "glos" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > a ja moge polecic kilka znakomitych knajpek w Hawanie, z czego nie wynika
    by
    > najmniej, ze na Kubie jest generalnie b. wysoki poziom gastronomii.

    Dlaczego nie ?

    --
    Jacek

  • 14. Data: 2002-06-03 19:20:59
    Od: "lenka" <o...@w...sobie.to>

    > szczescia - liczyc na 3 - 8 tys brutto [w lapce zostaje 2/3 tego].
    Człowieku, co za bzdury piszesz - dobry informatyk zarabia bez problemu
    powyżej 10 tys. zł brutto. I to jest minimum. Problem w tym, że w Polsce
    wielu nazywa się dobrymi informatykami, ale tak naprawdę tych, co dużo
    potrafią, jest garstka.

    > jesli myslisz o powrocie to jeszcze tam BARDZO gruntownie sie przebadaj,
    wylecz
    > wszystko o co tylko tam Ciebie i Twoja rodzine beda lekarze podejrzewac,
    > bo tu za ZADNE pieniadze nie dostaniesz opieki zdrowotnej na poziomie
    > chocby zblizonym do tamtejszej przecietnej.

    A tu kolejne bzdury - za niewielkie pieniądze np. 250 zł miesięcznie/osoba
    dorosła dostajesz opiekę zdrowotną porównywalną z opieką w Europie Zach. i
    USA.
    Chyba zbyt dużo telewizji się naoglądałeś, że myślisz , że USA to raj na
    ziemi.

  • 15. Data: 2002-06-04 07:34:22
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "lenka" <o...@w...sobie.to> wrote in message

    <cut>
> [...]
    > powyżej 10 tys. zł brutto. I to jest minimum. Problem w tym, że w Polsce
    > wielu nazywa się dobrymi informatykami, ale tak naprawdę tych, co dużo
    <cut>
    Obawiam sie Irenko, ze to ty piszesz bzdury. Owszem, znam kilka osob
    bedacych dobrymi informatykami, ktore tyle zarabiaja, ale bedacych na
    stanowiskach kierowniczych w duzych firmach, i znam kilku wymiataczy ktorym
    do piet nie dorastam i pewnie nie dorosne, a ktorzy takiej kasy nie widzieli
    i pewno nie zobacza - tez w bardzo duzych firmach. Wiec mam pytanie - gdzie
    bez problemu zarabia sie tyle kasy jako informatyk, pewnie nie tylko ja na
    tej grupie jestem ciekaw.
    /p

  • 16. Data: 2002-06-04 08:57:09
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    Wiec mam pytanie - gdzie
    > bez problemu zarabia sie tyle kasy jako informatyk, pewnie nie tylko ja na
    > tej grupie jestem ciekaw.
    > /p

    Szkoda w ogóle gadać. Zawsze najwięcej mają do powiedzenia Ci, którzy nie są
    z danej branży. Słyszeli o 2 przypadkach i przykleili je do ogółu. Moje
    ciotki i kuzynki (absolutnie nie z branży) też tak mnyślą jak lenka.

  • 17. Data: 2002-06-04 09:24:02
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <adgf3f$gbu$1@sklad.atcom.net.pl> lenka napisał(a):

> [...]
    > powyżej 10 tys. zł brutto. I to jest minimum. Problem w tym, że w Polsce
    > wielu nazywa się dobrymi informatykami, ale tak naprawdę tych, co dużo

    Hyyyyyyyyyyyyyymmmmmmmmmmmmmmmm, to gdzie się zarabia te >10k? :P Na kierowniczych
    stanowiskach w dużych firmach? Ale to bardziej menedżerowie niż informatycy tak
    naprawdę. A tych wysoko postawionych informatyków jest niedużo - nie każdy może być
    szefem IT w Agorze itp.

    Mam sporo znajomych, część z nich jest doskonałymi specjalistami, a jednak nikt im
    nie daje tyle. No ale ja jestem z prowincji. :P
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 18. Data: 2002-06-04 14:58:10
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

> [...]
    > powyżej 10 tys. zł brutto. I to jest minimum. Problem w tym, że w Polsce
    > wielu nazywa się dobrymi informatykami, ale tak naprawdę tych, co dużo
    raczej tych stanowisk za >10k jest garstka.
    (choc przyznaje, ze sa, tak sa i nawet niektore z nich okupuja naprawde
    wysokiej, najwyzszej klasy fachowcy)
    tych co potrafia sporo jest nieco wiecej. znacznie wiecej.
    jakiez to firmy daja tyle zarobic *setkom* pracownikow? chcilabym poznac
    kilka nazw, bo mam problem z wymienieniem chocby kilkunastu firm, w ktorych
    pracuje wiecej niz 20 programistow/projektantow/analitykow/administratorow
    .
    I w dodatku te najwieksze znam na tyle, zeby wiedziec, ze tam sie kokosow
    nie zarabia...
    W firmach nie-IT moze i Pan Administrator costam zarabia (jak firma dobra
    i wszystkim dobrze placi), ale i tych nie ma tak duzo. I tam nie potrzeba
    'wymiataczy' tylko sprawnych administratorow / help deskow.

> [...]
    > USA.
    > Chyba zbyt dużo telewizji się naoglądałeś, że myślisz , że USA to raj na

    niestety nie.
    tam nie jest raj, tylko jest sluzba zdrowia w ktora sie inwestuje od wielu lat
    duze kwoty.
    to procentuje tym, ze obecnie prowincjonalny szpital w USA ma wiecej sprzetu
    robiacego PING niz najlepsze polskie kliniki. A to dzieki tego typu
    urzadzeniom mozna ludziom relanie pomagac w sytuacjach zagrozenia zycia.
    Przecietny lekarz nie jest dziadem _zmuszonym_ przez sytuacje i pacjentow
    do przyjmowania prezentow, tylko powaznym docenianym praconwikiem
    / wlascicielem.

    za 250 PLN / miesiecznie to mozesz miec co najwyzej nieograniczony dostep
    do internisty i paru specjalistow, ktorzy Ci chorobe potrafia zdiagnozowac.
    Ale potem, jak przyjdzie polozyc sie do szpitala, okazuje sie, ze prywatni
    nie maja wystarczajaco duzo sprzetu, mocy przerobowych, a panstwowi
    nie maja nic.
    Jak zachorujesz w Skirolawkach to sie dowiesz, ze prywatni maja karetki (trzy)
    ktore nie pojada dalej jak 50 km od Warszawy / Gdanska / Katowic i paru innych
    miast.
    Jak juz uda Ci sie utrafic z choroba w miejsce w poblizu wspanialej wedle
    proskpektow i darmowej (w ramach abonamentu) kliniki, to sie okaze, ze
    darmowe to masz 3 dni, a rekonwalescencja trwa nie mniej niz 14. itd. itp.
    Jak Ci zdiagnozuja chorobe przewlekla, to wogule ich umowy nieprzewiduja
    w tej sytuacji pomocy i wysla Cie do okregowego osrodka zdrowia.

    chcialbym poznac nazwe tej firmy za 250 co mi zapewni _bezpieczenstwo_
    nie pytajac czy przypadkiem nie zamierzam pojechac na wakacje na Mazury...
    bo np. poczytalem sobie co oferuje Medicover (podobno jedna z lepszych)
    i stwierdzilem, ze to belkot marketingowy, a realnie oferta jest zalosna.
    Po prostu swietny business sciagnac od mlodych, pieknych, zapracowanych
    troche kasy za zludzenie kompleksowej opieki zdrowotnej.

    pozdrawiam

    romekk

  • 19. Data: 2002-06-04 14:59:23
    Od: "A.B." <b...@k...onet.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .
> [...]
    informatycy tak
    > naprawdę. A tych wysoko postawionych informatyków jest niedużo - nie każdy

    Szefem IT w Agorze nie jest informatyk.

    Michał Przewłocki z wykształcenia jest niemal architektem lecz w pełni
    menadżerem. Studiował architekturę , zaś dzięki Gazecie skończył MBA.
    ........... Po dwóch latach przeszedł do pionu druku, gdzie był
    odpowiedzialny za wybór lokalizacji i budowę drukarń................

    To o szefie IT w Agorze, przepisane z CW z 13 maja.

  • 20. Data: 2002-06-04 15:28:22
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <adikgh$i6k$1@news.tpi.pl> A.B. napisał(a):
> [...]
    > odpowiedzialny za wybór lokalizacji i budowę drukarń................
    >
    > To o szefie IT w Agorze, przepisane z CW z 13 maja.

    Yyy, no to pomyłka, myślałem o Macieju Łopacińskim, ale chyba pomyliłem stanowiska.
    :)