PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile Zarabia srednio Informatyk w Polsce

  • 1. Data: 2002-05-29 23:57:14
    Temat: Ile Zarabia srednio Informatyk w Polsce
    Od: "Peter K" <k...@h...com>

    Mam pytanie ile zarabia srednio informatyk w polsce , jestem w usa i od
    pewnego czasu mysel o powrocie do polski chcialbym wiedziec z czym sie moge
    liczyc
    Dzieki

  • 2. Data: 2002-05-30 08:17:58
    Temat: Re: Ile Zarabia srednio Informatyk w Polsce
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Mam pytanie ile zarabia srednio informatyk w polsce , jestem w usa i od
    > pewnego czasu mysel o powrocie do polski chcialbym wiedziec z czym sie moge
    > liczyc

    informatyk to obecnie bardzo pojemne pojecie.
    wiec i zarobki sa od niemal 0 do niemal nieskonczonosci ;-)
    mysle ze dobry informatyk (analityk/projektant/programista) ze sporym
    doswiadczeniem moze - zaleznie od lokalizacji, firmy i chyba glownie
    szczescia - liczyc na 3 - 8 tys brutto [w lapce zostaje 2/3 tego].
    bez doswiadzenia lub z bardzo malym czy malo wiarygodnym - polowa tego.
    administratorzy, webowcy maja chyba troche mniej.
    na stanowisku kierowniczym troche wiecej, ale tez bez przesady.
    jest bardzo wiele miejsc w Polsce, gdzie pracy nie ma, wiec i na te kwoty
    z dolnej granicy nie ma co liczyc. w miejscowosciach gdzie praca jeszcze czasem
    sie znajduje tez nie jest tak, zeby pracownika ktos specjlanie po rekach
    calowal ;) tylko za to, ze chce sie zatrudnic.

    jesli myslisz o powrocie to jeszcze tam BARDZO gruntownie sie przebadaj, wylecz
    wszystko o co tylko tam Ciebie i Twoja rodzine beda lekarze podejrzewac,
    bo tu za ZADNE pieniadze nie dostaniesz opieki zdrowotnej na poziomie
    chocby zblizonym do tamtejszej przecietnej.

    nie mozesz tez zakladac ze wzglednie szybko osiagniesz te 6-8 tys brutto,
    nawet jesli potencjalnie sie kwalifikujesz (duze atrakcyjne doswiadczenie)
    bo w tej chwili nie ma takiego miejsca w Polsce gdzie praca chodzilaby za
    czlowiekiem, trzeba czasem pracowac badzo dlugo za frajerska kase zeby przezyc
    i dozyc do tej chwili kiedy w koncu znajdzie sie jakas atrakcyjna prace.
    choc na pewno mozna tez miec szczesliwy traf i od razu zaczac po ludzku.
    Niedanwo moj brat (10 lat doswiadczenia) znalazl bardzo szybko prace
    za dobra kase (>8k), ale cuz, jutro idzie ostatni dzien do roboty
    (duzy miedzynarodowy koncern, ciecie kosztow te sprawy, kilka
    tysiecy fachowcow w Europie od roku po troche rozstaje sie z ta dobra firma)
    Chyba najlepsza metoda na powrot to zaczepic sie jeszcze tam w jakiejs firmie
    ktora ma w Polsce oddzial albo firme pracujaca dla niej (taki niby-oddzial)
    i postarac sie o przeniesienie. W ta strone nie powinno byc problemu
    z przeniesieniem, chetnych na przeniesienie w druga strone jest sporo :-\)
    Jest sporo takich firm.

    pozdrawiam

    romekk

  • 3. Data: 2002-05-30 11:43:43
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bo tu za ZADNE pieniadze nie dostaniesz opieki zdrowotnej na poziomie
    > chocby zblizonym do tamtejszej przecietnej.

    Ale bzdury .....

    --
    Jacek

  • 4. Data: 2002-05-30 12:41:41
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

    > Mam pytanie ile zarabia srednio informatyk w polsce , jestem w usa i od
    > pewnego czasu mysel o powrocie do polski chcialbym wiedziec z czym sie
    moge
    > liczyc

    Ciezko powiedziec, zalezy od dziedziny.

    Poradze Ci jednak abys nie wracal. W kraju mamy recesje, lub nawet kryzys i
    z dnia na dzien jest coraz gorzej. A za 3 lata Lepper dojdzie do wladzy i w
    ogole bedzie fatalnie. Jak jestes w USA to tam zostan, bo tu nie ma
    przyszlosci :(

    Merlin

  • 5. Data: 2002-05-30 13:52:06
    Od: Michał M. <m...@p...onet.pl>

    A ja zapytam cie... ile ty zarabiasz w USA? Co robisz w tej pracy?

    A jeśli chcesz wiedzieć ile byś zarobił w polsce to podziel swoje
    wynagrodzenie przez 10 i ci samo wyjdzie ;-).

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2002-05-31 06:28:51
    Od: "Amadea" <a...@2...pl>

> [...]
    > z dnia na dzien jest coraz gorzej. A za 3 lata Lepper dojdzie do wladzy i
    > ogole bedzie fatalnie. Jak jestes w USA to tam zostan, bo tu nie ma
    to najlepiej usiadzmy i placzmy, bo i tak nie mamy szans na nic lepszego
    ;-(((((((

    jak chcesz to wracaj, a ze jest recesja - to fakt
    Dwa lata temu dobrzy informatycy - programisci, itp. byli bardzo poszukiwani
    i sie do tego tak przyzwyczaili, ze jak teraz musza poszukac pracy przez dwa
    miesiace albo popracowac przez chwile za powiedzmy 1000 zl (ale to glownie
    Ci po studiach) to marudza - w dupach sie im poprzewracalo. Dobrze, ze ta
    recesja sciagnie ich na ziemie, choc i tak zawsze beda miec lepiej niz
    pozostali
    przecietni zjadacze chleba ;-))))))
    Mysle, ze znajdziesz prace, napewno nie tak dobrze platna jak w Stanach, ale
    przeciez o tym wiesz. Dobrze napisal kolega, ze placa jest zalezna od
    miejsca
    i tego co robisz, tak ze zycze powodzenia.
    pozdrowionka
    ama

  • 7. Data: 2002-06-01 14:24:11
    Od: "Jag" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Jacuo" <z...@p...onet.pl> napisał

[...]
    :
    : Ale bzdury .....

    NIe bzdury, tylko fakty.

    --
    Jag

  • 8. Data: 2002-06-01 19:10:32
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jag" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > : > bo tu za ZADNE pieniadze nie dostaniesz opieki zdrowotnej na poziomie
    > : > chocby zblizonym do tamtejszej przecietnej.

    Nie fakty, tylko oczywiste bzdury.

    --
    Jacek

  • 9. Data: 2002-06-02 18:05:23
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Nie fakty, tylko oczywiste bzdury.

    jesli masz w bliskiej rodzinie lekarza pracujacego w dobrym szpitalu ORAZ
    stomatologa, to byc moze w Twoim wypadku sa to oczywiste bzdury...

    pozdrawiam

    romekk

  • 10. Data: 2002-06-02 20:48:50
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    > jesli masz w bliskiej rodzinie lekarza pracujacego w dobrym szpitalu ORAZ
    > stomatologa, to byc moze w Twoim wypadku sa to oczywiste bzdury...

    Nie mam lekarza w rodzinie ( choc mam inny "personel medyczny" ). Chodze
    normalnie do dentysty - nie mam zastrzezen. Wiem, ze do polskich stomatlogow
    przyjezdzaja np. Niemcy.
    Moge polecic kilka kilnik w Warszawie ( na szczescie nie z wlasnego, ani
    bliskiej rodziny doswiadczenie, ale z dlaszych znajomych ), w niektorych z
    nich lecza sie ludzie, ktorzy wykonuja pewne drobne zabiegi podczas pobytow
    w Polsce, choc mieszkaja np. w Europie zach ( dobra jakosc uslug, nizsza
    cena ). Z tego co wiem problemy moga byc tylko przy jakis bardzo
    skomplikowanych przypadkach, ktore rzeczywiscie w Polsce nie sa w Polsce
    leczone lub sa w ograniczonym zakresie.

    --
    Jacek