PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Angli???

  • 1. Data: 2002-05-29 19:08:47
    Temat: Praca w Angli???
    Od: "Rafał" <r...@p...gliwice.pl>

    Witam,
    Co sądzicie o poniższym anonsie?,może ktoś skorzystał wcześniej z takiej
    oferty? - jakie spostrzeżenia, może ktoś z Grupowiczów został oszukany?
    pozdrawiam,
    Rafał

    Treść anonsu:
    "Praca jest bardzo prosta i lekka.Polega na ukladaniu kwiatow w rozne
    bukiety albo sortowaniu warzyw wg. wielkosci.Bukiety i posortowane warzywa
    przeznaczone sa do sprzedazy w duzych marketach. Pracuje sie z reguly po 10
    godzin dziennie od poniedzialku do piatku, czasem w soboty i niedziele ale
    to juz dodatkowe pieniadze .Zarobki to ok. 180 funtow tygodniowo-na czysto
    tzn.po odliczeniu oplaty za mieszkanie ktora wynosi 30 funtow/tydz.Od 180
    odliczyc trzeba tylko ok. 10 funtow na wyzywienie ( 10 f./tyg./os.), a
    reszta zostaje na wlasne wydatki lub oszczednosci.Znajomosc angielskiego nie
    jast konieczna ale bardzo mile widziana.
    Domy w ktorych sie mieszka maja po 3 - 4 sypialnie,przewaznie dwuosobowe ale
    w kazdym domu jest jedna pojedyncza.Ilosc os. w jednym mieszkaniu nie
    przekracza 8.
    Warunki sa dobre, sa niezbedne rzeczy tj.lodowka, pralka,naczynia kuchenne,
    czajnik elektryczny, kuchenka gazowa, mikrofala itd.
    Dowozem do pracy zajmuje sie agencja , ktora zatrudnia i jest
    bezplatny.Miejsce pracy to okolice Londynu, do 10 mil w promieniu miasta.
    Za prace i mieszkanie pobieram jednorazowa prowizje w wysokosci 225 funtow,
    platne po przyjezdzie do Londynu.
    Jezeli masz klopot z wjazdem do UK, moge zalatwic dla Ciebie wjazd za
    potwierdzeniem telefonicznym na granicy.Wyglada to mniej wiecej tak,
    ze otzymujesz adres, imie , nazwisko, nr.telefonu osoby ktora Cie
    zaprasza oraz wszystkie informacje o tej os.( kim dla Ciebie jest,czym sie
    zajmuje, na jak dlugo Cie zaprasza itd.).Jesli urzednicy zadzwonia pod
    nr. ktory otzymasz, to odpowiednia osoba potwierdzi Twoj wjazd.
    Koszt takiego zaproszenia to 150 funtow, platne oczywiscie po przyjezdzie
    na miejsce.W przypadku niepowodzenia na granicy nic nie musisz placic".

  • 2. Data: 2002-05-29 22:19:37
    Temat: Re: Praca w Angli???
    Od: ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl>

    Użytkownik "Rafał" <r...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

    > Co sądzicie o poniższym anonsie?

    Hmmm...
    Generalnie mysle, ze ktos probuje kogos walic w rogi. Takie mam przynajmiej
    pierwsze wrazenie, ktore wcale nie musi byc zgodne z prawda. Chodzi o te 225
    funtow za mieszkanie platne po przyjezdzie, i 150 funtow za fikcyjne
    zaproszenie. Nie podoba mi sie cena wyzywienia - 10 funtow tygodniowo. Z
    tego, co wiem, to kanapka w barze kosztuje kolo 2 funtow, wiec niecale
    poltora funta na dzienne wyzywienie, to troche zanizona stawka. Chyba, ze
    zabierzesz z Polski konserwy (ale nie wiem, jak zareaguja na to panowie w
    Dover).
    A co do samej pracy - nie mam pojecia.

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 3. Data: 2002-05-30 10:05:28
    Od: "wiola" <w...@w...pl>

    .
> [...]
    > zaprasza oraz wszystkie informacje o tej os.( kim dla Ciebie jest,czym sie
    > zajmuje, na jak dlugo Cie zaprasza itd.).
    Nigdy nie korzystałam z tego typu ogłoszeń, ale spędziłam rok w UK i
    powyższy anons wydaje mi się dość podejrzany.
    Przede wszystkim na 100% nie będzie to praca legalna, świadczyć o tym może
    sposób w jaki oferują ci przekroczenie granicy, na pewno nie dostaniesz
    pozwolenia na pracę inaczej by tak nie kombinowali z podstawianiem osób
    mających poświadczyć "twoje dobre zamiary". Na granicy bowiem faktycznie
    mają totalnego bzika, ja mając jednoroczną wizę wbitą w paszport również
    byłam sprawdzana telofonicznie (sami sobie nie wierzą:))
    Po drugie 225 funtów..z góry..............trudno mi jest też sobie wyobrazić
    tygodniowe wyżywienie za 10 funtów na tydzień na 1 os., co prawda
    hipermarkety takie jak tesco są dośc tanie, ale bez przesady...............
    Zamiast korzystać z tego typu ogłoszeń, i ryzykować wpłatę 225 funtów
    przeznacz te pieniądzę np. na kurs jęz a wtedy możesz pracować
    legalnie(najtańsza szkoła kosztuje podobno około 500zł/m-c).
    To była moja subiektywna opinia, ale mam nadzieję, że ci się jakoś przydała.
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-05-30 10:05:57
    Od: "wiola" <w...@w...pl>

    .

  • 5. Data: 2002-06-01 21:10:36
    Od: "Bolek LTC" <b...@g...com>

    Jesem przedstawicielem brytyjskiej firmy London Training Centre, któa między
    innym oferuje prakykizawodowe, kursy językowe i pracę w UK.
    Mam więc pewne doświadczenie w rozpoznawaniu róznych ofert pracy i pobytu w
    UK.

    Ta wydaje mi się nielegalna. W efekcie - jeśli nawet założyć szczere
    intencje 'pracodawcy' to jedziesz tam jako turysta, więc praca będzie
    nielegalna i w kazdej chwili możesz być cofnięty (ekstradycja) do Polski.

    Nie polecałbym tego.

    Jendak jeśli chodzi o cenę wyżywienia - cóż. 10 funtów to za mało, ale gdyby
    założyć, że pracodawca bieże od was tylko część kasy, bo resztę dokłąda
    sam - to jest to móżliwe.

    polecam nasz serwis: www.getinuk.com

    pozdrawiam
    Boleslaw Drapella