PracaGrupypl.praca.dyskusjeList motywacyjny › Re: List motywacyjny
    Date: Wed, 12 May 2010 09:30:01 +0200
    From: WOJSAL <w...@n...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: List motywacyjny

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Masakra, nawet nie doczytałbym do końca pierwszego akapitu. Takie
    > wodolejskie ogłoszenia kojarzą mi się z listami łańcuszkami, MLM, "pracą
    > przy internecie w domu" itp. głupstwami.

    A mi sie takie ogloszenie bardzo fajnie czytalo. Moze dlatego ze
    ogloszenia firm softwarowych znam na pamiec. Tutaj widac ze ktos
    sie wysilil i pokazal ze firma ktora szuka pracownika jest przyjaznie
    nastawiona do pracownika, ze dba o atmosfere w pracy i ze szuka
    ludzi ktorzy potrafia sie w to wkomponowac i te atmosfere budowac.

    > "Oferujemy pracę w wymiarze 1/2 etatu, preferujemy godziny popołudniowe, np
    > 13:00- 17:00
    > Praca idealna jako dodatkowe zajęcie lub jako oferta dla osób które
    > chciałyby poświęcić więcej czasu rodzinie. "
    >
    > No świetnie, tylko jeśli ktoś potrzebuje pracy na pół etatu, to już sam
    > wie, jakie są tego zalety, nie trzeba mu ich wyliczać, zwłaszcza że
    > można nie trafić.

    Tylko ze sa ludzie ktorzy nie wiedza, ze mogliby swoja prace wykonywac
    niekoniecznie od 8 rano. No i niekazda firma, niekazdy rodzaj pracy
    pozwala na prace po poludniu.

    > "Szukamy osób o miłym usposobieniu, stabilnej osobowości otwartych,
    > potrafiacych identyfikowac się z problemami kontrahentów."
    >
    > Identyfikowanie się z problemami kontrahentów? U sekretarki? Po co ten
    > bełkot? Czy jakakolwiek sekretarka NIE wyśle swojego zgłoszenia, bo
    > stwierdzi, że nie umie się identyfikować z problemami, albo uzna, że nie
    > ma stabilnej osobowości?

    Akurat to pokazuje jakich ludzi szuka firma. Zglosic sie moze kazdy.
    Kazdy moze powiedziec sobie i pracodawcy, ze jest fajny. Ale predzej czy
    pozniej wyjdzie szydlo z worka. Przyznam sie, ze chcialbym pracowac
    w takiej firmie, dla ktorej relacje miedzy ludzmi nie sa jakims
    nieistotnym drobiazgiem.
    Dla porownania - w firmach softwarowych czesto (zawsze?) jest takie
    zdanie wklejone przy pomocy Ctrl_C + Ctrl_V: "oferujemy miłą
    atmosferę w pracy". I to byłoby jeszcze OK, gdyby nie to że jest
    to sztampa a, znajac osoby z danej firmy, wiem ze atmosfera
    akurat nie jest tam atutem. Ale wkleic zdanie o "milej atmosferze
    w pracy" mozna, bo to nic nie kosztuje.
    W ogloszeniu, ktore krytykujesz - ktos sie wysilil i napisal cos od
    siebie o atmosferze, oraz - posrednio - w jaki sposob dbaja o taka
    atmosfere (poprzez dobor ludzi o pewnych cechach charakteru).

    > "Dobra organizacja pracy, znajomość zagadnień związanych z pracą
    > sekretariatu, znajomość innych języków będą dodatkowymi atutami. "
    >
    > No tak, znajomość zagadnień związanych z pracą sekretariatu u
    > kandydatki na sekretarkę, to tylko "dodatkowe atuty", czyli niekonieczne
    > cechy?

    Wg pracodawcy - tak jest. A pracodawca wie lepiej, czego oczekiwac
    od nowych pracownikow.

    > To tyle tekstu z jednego ogłoszenia. Dziękuję Bogu, że mało kto
    > zamieszcza takie ogłoszenia, przeglądanie ogłoszeń trwałoby wówczas 10
    > razy dłużej.

    A ja bym chcial by firmy softwarowe umialy napisac ogloszenie tak
    od siebie, bez kopiowania tekstow z ogloszen innych firm. Ech,
    rozmarzylem sie ...

    Pozdrawiam,
    Wojtek