PracaGrupypl.praca.dyskusjeList motywacyjny › Re: List motywacyjny
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: List motywacyjny
    Date: Wed, 12 May 2010 08:57:33 +0200

    luki789 pisze:
> [...]
    wse_thread/thread/8020ce746e8060cd/a677fce1e4e78a05?
    hl=pl&lnk=gst&q=Unicard#a677fce1e4e78a05

    wse_thread/thread/6946ee73f3dba3a/f061aadf919447ea?h
    l=pl&lnk=gst&q=Unicard#f061aadf919447ea

    wse_thread/thread/9a15f72041628806/b1dc47b6e29d8354?
    hl=pl&lnk=gst&q=Unicard#b1dc47b6e29d8354

    > Rewelacyjnie napisane oferty pracy. Aż chce się tam pracować! (albo
    > przynajmniej spróbować)

    Masakra, nawet nie doczytałbym do końca pierwszego akapitu. Takie
    wodolejskie ogłoszenia kojarzą mi się z listami łańcuszkami, MLM, "pracą
    przy internecie w domu" itp. głupstwami.

    "Unicard S.A. - lider rynku systemów zabezpieczeń technicznych, systemów
    identyfikacji osób oraz czołowy polski dostawca systemów kart
    elektronicznych poszukuje osoby do wsparcia pracy w sekretariacie firmy. "

    Tak mi się skojarzyło: "Pracuję w Warszawie. W Telewizji Polskiej. W
    kotłowni".

    Poza tym chyba nikt z czytających ogłoszenia o pracę nie wierzy w
    "liderów" i "czołowych dostawców".

    "Oferujemy pracę w wymiarze 1/2 etatu, preferujemy godziny popołudniowe, np
    13:00- 17:00
    Praca idealna jako dodatkowe zajęcie lub jako oferta dla osób które
    chciałyby poświęcić więcej czasu rodzinie. "

    No świetnie, tylko jeśli ktoś potrzebuje pracy na pół etatu, to już sam
    wie, jakie są tego zalety, nie trzeba mu ich wyliczać, zwłaszcza że
    można nie trafić.

    "Szukamy osób o miłym usposobieniu, stabilnej osobowości otwartych,
    potrafiacych identyfikowac się z problemami kontrahentów."

    Identyfikowanie się z problemami kontrahentów? U sekretarki? Po co ten
    bełkot? Czy jakakolwiek sekretarka NIE wyśle swojego zgłoszenia, bo
    stwierdzi, że nie umie się identyfikować z problemami, albo uzna, że nie
    ma stabilnej osobowości?

    "Dobra organizacja pracy, znajomość zagadnień związanych z pracą
    sekretariatu, znajomość innych języków będą dodatkowymi atutami. "

    No tak, znajomość zagadnień związanych z pracą sekretariatu u
    kandydatki na sekretarkę, to tylko "dodatkowe atuty", czyli niekonieczne
    cechy?

    "Oefrujemy miłą atmosferę, przyjazne środowisko pracy i stały zakres
    obowiązków. "

    Och, świetnie.

    "Do dyspozycji naszych pracowników jest niebanalna oferta funduszu
    socjalnego
    oraz możliwość ubezpieczenia grupowego na atrakcyjnych warunkach
    finansowych. "

    Na atrakcyjnych warunkach finansowych, czyli to pracownik ma płacić?
    Jaka zatem w tym zaleta? Że za ubezpieczenie medyczne w Enelmedzie
    zapłaci 40zł, a nie 60zł?

    "Zainteresowane osoby zapraszamy do składania aplikacji w postaci Listu
    Motywacyjnego i Curriculuum Vitae na adres mailowy s...@u...pl
    Przypominamy o konieczności umieszczenia w dokumentach zgody na
    przetwarzanie danych osobowych o treści: "

    Krótki tekst, kilka bzdur:

    - czemu cv i lm z wielkich liter?
    - dlaczego dwa uu w cv?
    - dlaczego trzeba wyrazić zgodę na przetwarzanie, skoro nie jest ona
    konieczna, a nawet jeśli by była, to liczy się zgoda w formie pisemnej,
    a nie w formie niepodpisanej formułki w Wordzie?

    "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie
    pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji oraz na
    dołączenie
    mojej oferty pracy do bazy danych kandydatów (zgodnie z ustawą o ochronie
    danych
    osobowych z dn. 29.08.1997 r., Dz. U. Nr 133, poz. 883)."

    Cóż to za nieprofesjonalna firma, która nie wie, iż:
    "Zgoda ta jest zbędna, bowiem przetwarzanie danych przez pracodawcę w
    opisanym powyżej zakresie, odbywa się na podstawie szczególnego przepisu
    prawa, a więc przy spełnieniu przesłanki określonej w art. 23 ust. 1 pkt
    2 ustawy o ochronie danych osobowych."
    http://www.giodo.gov.pl/348/id_art/971/j/pl/

    To tyle tekstu z jednego ogłoszenia. Dziękuję Bogu, że mało kto
    zamieszcza takie ogłoszenia, przeglądanie ogłoszeń trwałoby wówczas 10
    razy dłużej.

    --
    Liwiusz