PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak pomóc mojemy bratu

  • 1. Data: 2003-09-07 16:13:23
    Temat: Jak pomóc mojemy bratu
    Od: "Małgorzata Baster" <m...@x...wp.pl>

    Drogi WOJSAL-u mam nadzieję, że to dobra odmiana Twojego pseudonimu.
    To co piszesz jest bardzo piękne i optymistyczne. Ale dzisiejsza
    rzeczywistość jest taka, że jeżeli nie jesteś przynajmniej prezesem jakiejś
    firmy, jesteś traktowany jak niewonik i własność swoich przełożonych. W
    szczególności właściciele prywatnych firm nie dyskutują, tylko uświadamiają,
    że za każdym stoi 5-ciu bezrobotnych, którzy z pocałowaniem ręki przyjmą
    każdą pracę za dużo mniejsze pieniądze. Nie zauważyłeś że rozprzestrznił się
    teraz wirus przyjmowania do pracy za najniższą stawkę tj. 800,- bo mniej już
    nie można (tj. ok. 550,- na rękę), nawet długoletni pracownicy otrzymują
    wypowiedzenia zmieniające warunki płacy na najniższą stawkę. "...nie podoba
    się to won" i tu następuje "argument" tych bezrobotnych, którzy tylko
    czekają na wolne miejsce. I taka jest prawda, oni faktycznie czekają, byle
    tyko coś robić i nie wypaść z rynku pracy (nie mówie o mentach nielubiących
    nic robić). Ale przeczytaj moje następne wypowiedzi - nie można też być
    potulnym jak barane.
    Z pozdowieniem Majgocha

  • 2. Data: 2003-09-07 20:17:00
    Temat: Re: Jak pomóc mojemy bratu
    Od: "mer" <b...@w...de>

    Nie zauważyłeś że rozprzestrznił się teraz wirus przyjmowania do pracy za najniższą
    stawkę tj. 800,-
    bo mniej już
    > nie można (tj. ok. 550,- na rękę),

    Nie wiem czy zauważyłaś, ale ty ten wirus też codziennie roznosisz. Od takiego wirusa
    chorujesz
    poten na chorobe zwaną "wolnym rynkiem".
    W twoim wypadku objawia się ta choroba tak, że koniecznie chcesz kupić na przykład
    chleb za jak
    najmniejsze pieniadze.
    Jak zobaczysz w innym sklepie taki sam chleb, ale tańszy to natychmiast (nawet bez
    wypowiedzenia!)
    zmieniasz sklep.
    Nie wstyd ci?
    Chciałabyś, aby się czasy zmieniły i sklepikarze nie byli posłuszni jak baranki?
    Jeżeli ci nie wstyd, że zmieniasz sklep, aby taniej kupić to nie oczekuj, że
    właściciel firmy bedzie
    inaczej myslał.

    mer

  • 3. Data: 2003-09-07 20:19:53
    Od: "Da:-\)Za" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Małgorzata Baster" <m...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Drogi WOJSAL-u mam nadzieję, że to dobra odmiana Twojego pseudonimu.
    > To co piszesz jest bardzo piękne i optymistyczne. Ale dzisiejsza
    [ciach]

    Poza tematem - mam prosbe pisz tak aby Cie mozna bylo zrozumiec nie zaczynaj
    dziesieciu watkow w jednym temacie tylko pisz w jednym

    --
    Pozdro
    Da:-)Za
    GG#2164759
    d...@w...pl

  • 4. Data: 2003-09-08 17:24:34
    Od: Manny <m...@N...SPAM.pl>

    mer wrote:
> [...]
    > Jeżeli ci nie wstyd, że zmieniasz sklep, aby taniej kupić to nie oczekuj, że

    To są dwa różne zagadnienia. Inna sprawa, jak pracodawca NIE MA na
    wyższe pensje, a inna jak NIE CHCE więcej płacić, wykorzystując ogólną
    sytuację na rynku pracy. Tak jest np z jedną firmą w Stalowej Woli.
    Firma zatrudnia pracowników - ślusarzy, tokarzy, frezerów itp., płacąc
    im najniższe pensje. Za to niby mają pracować 8 godzin dziennie, ale
    oczywiście to tylko teoria. Właściciel firmy daje im bowiem różne
    "zadania", które przeciągają się do godzin wieczornych i oczywiście
    firma nie płaci nadgodzin. Ostatnio właściciel o godzinie 15.00
    skierował ekipę do wykuwania drzwi w swoim domu. Teoretycznie mają
    pracować do 17.00. Pracowali nad drzwiami do 20.00. Oczywiście im nie
    zapłacił za dodatkową pracę, ani nie powiedział by odebrali sobie godziny.

    Takie postawy pracodawców trzeba zdecydowanie tępić. Tak samo jak te,
    kiedy firmy nie stać na pensje dla pracowników, a właściciel mimo to
    zamiast starać się ratować firmę, rozwijać ją, szukać kontraktów,
    pojawia się codziennie wieczorem i bierze sobie zarobione z trudem przez
    ledwo ciągnący zakład pieniądze, przeznaczając je na budowę domu.

    No, ale to już kwestia honoru, etyki i uczciwości, co dla niektórych
    jest niepojęte. Króluje stereotyp, że żeby zarobić, trzeba kombinować, a
    zarobione pieniądze są nasze, nasze, nasze i tym złodziejom pracownikom
    od nich wara. Nie wiem, ale jakoś przeważnie napotykam takie postawy u
    ludzi starszej daty, wychowanych w PRLu, przeważnie prowadzących małe i
    średnie firmy. Nie chcę przyklejać etykietki, ale jednak jakoś nie mogę
    się pozbyć wrażenia, że te zachowania są domeną ludzi właśnie z tego
    pokolenia i niestety - często ich wychowanków.

    Pociesza mnie to, że często spotykam młodych ludzi, którzy nie myślą w
    ten sposób. Oni są nadzieją, że w przyszłości coraz więcej małych i
    średnich firm prowadzonych będzie w sposób nowoczesny, gdzie będą
    powstawały dobrze płatne miejsca pracy i firma będzie dbała o
    pracowników, a pracownicy o nią. Ja osobiście preferuję model gdzie
    pracownicy zarabiają dobrze, dzięki czemu dbają o swoje miejsce pracy i
    o swoje miejsce w pracy. Podnosi się w ten sposób wydajność, jakość i
    kultura pracy. Metoda "płaćmy najniższą, chętnych nie zabraknie" jest w
    rzeczywistości destruktywna i jest domeną dorobkiewiczów i ludzi
    słabych, nie potrafiących prowadzić firmy w cywilizowany sposób.

    Sebastian

  • 5. Data: 2003-09-08 17:45:49
    Od: "mer" <b...@w...de>

    > To są dwa różne zagadnienia. Inna sprawa, jak pracodawca NIE MA na
    > wyższe pensje, a inna jak NIE CHCE więcej płacić, wykorzystując ogólną
    > sytuację na rynku pracy.

    To są rózne sprawy, ale zgodzisz się, że właściciel firmy może ze swoimi pieniędzmi
    robić co mu sie
    podoba?

    > Tak jest np z jedną firmą w Stalowej Woli.

    Takich firm jest bardzo wiele, ale w żadnej z nich nie ma ustawowego ubowiązku
    pracowania.
    Jeżeli ludzie tam pracują to widocznie im się jakimś cudem opłaca. Uważasz, że
    dokładają do
    interesu?

    > Takie postawy pracodawców trzeba zdecydowanie tępić.

    Jak najbardziej jestem za.
    Trzeba te postawy tak samo tępić jak sklepy z niemiłą obsługą. Omijać je z daleka.

> [...]
    > pojawia się codziennie wieczorem i bierze sobie zarobione z trudem przez
    > ledwo ciągnący zakład pieniądze, przeznaczając je na budowę domu.

    Czy dobrze zrozumiałem, że chcesz, abym od przyszłego miesiąca mówił ci na co masz
    wydać twoje
    pieniadze?

    > Nie wiem, ale jakoś przeważnie napotykam takie postawy u ludzi starszej daty,
    wychowanych w PRLu,

    Nie wiem ile masz lat, ale jak widac nie obce ci sa postawy z PRLu

> [...]
    > rzeczywistości destruktywna i jest domeną dorobkiewiczów i ludzi
    > słabych, nie potrafiących prowadzić firmy w cywilizowany sposób.

    Swietnie! Pokaż tym dupkom jak się to robi i jaki jesteś nowoczesny i na poziomie.
    Ile ludzi przyjmiesz w tym miesiącu i dasz im "godziwą" wypłatę?

    mer

  • 6. Data: 2003-09-08 19:39:42
    Od: "Małgorzata Baster" <m...@x...wp.pl>

    Użytkownik "mer" <b...@w...de> napisał w wiadomości
> [...]
    > inaczej myslał.
    >
    > mer
    >
    > wybacz mer, ale nie rozumię twojego porównania - być może jestem za mało
    inteligentna. Akurat uważam, że moja wypowiedż była bardzo na temat.
    Mieszkam i pracuję w jednym z największych miast w Polsce i z opisaną
    sytuacją spotykam się na codzień. Wirus rozprzestrzenił się sam. A każdy
    powód jest dobry żeby pozbyć się pracownika. Nie masz pojęcia co może kryć
    się pod sformułowaniem "cięzkie naruszenie...". Największym filozofom nie
    śniło się jakie powody potrafią wymyślać pracodawcy. Przeczytaj wypowiedż
    Manny
    Z poszanowaniem, choć całkowice w niezgodzie

  • 7. Data: 2003-09-08 22:52:05
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mer" <b...@w...de> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    właściciel mimo to

    > Czy dobrze zrozumiałem, że chcesz, abym od przyszłego miesiąca mówił ci na

    ROTFL.Mer, właściciela to jest zysk po opodatkowaniu, nie kasa która
    wpłyneła na konto firmy. Te pieniądze należą do: dostawców, pracowników, US,
    ZUS, banków, funduszy leasingowych, czyli wszystkich wobec których firma ma
    zobowiązania. Jeśli sądzisz, że w _normalnie_prowadzonej firmie, właściciel
    przychodzi do księgowego i nakazuje przelać z firmowego konta pieniądze na
    konto prywatne to jesteś zwykłym nieukiem.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 8. Data: 2003-09-09 05:40:25
    Od: "mer" <b...@w...de>

> [...]
    > przychodzi do księgowego i nakazuje przelać z firmowego konta pieniądze na
    > konto prywatne to jesteś zwykłym nieukiem.

    Jeżeli sądzisz, że wszyscy mają decydować tylko nie właściciel firmy co robi ze swoja
    własnością to
    jesteś gorzej niż nieukiem. Jesteś komunistą.
    Jeżeli ktokolwiek łamie obowiązujące prawo to informuje się odpowiednie organy a nie
    decyduje za
    niego co mu wolno robić a co nie.
    Jeżeli uważasz, że nie mam racji to wpuść mnie do twojego domu, abym nadzorował twoje
    wydatki i
    przypilnował, abyś podatek zapłacił.

    mer

  • 9. Data: 2003-09-09 05:47:13
    Od: "mer" <b...@w...de>

> [...]
    > Manny
    > Z poszanowaniem, choć całkowice w niezgodzie

    Przecież ja nie twierdze, że tych sytuacji nie ma. Ja uważam, że jedynym i najlepszym
    lekarstwem na
    takich pracodawców jest nie pracowanie u nich. Inna sprawa jest jak to tego dojść.
    Jeszcze raz zauważe, że nie można mieć do godziny 16:00 socjalizmu w którym to
    pracodawcy
    zatrudniają dokładnie tak jak chcemy a nie jak im się opłaca, po południu, gdy robimy
    zakupy to już
    ma być wolny rynek i mamy prawo wybrzydzać.

    mer

  • 10. Data: 2003-09-09 08:41:00
    Od: "mer" <b...@w...de>

    >Przez takich "biznesmenów" jak ten opisany parę postów wyżej ludzie nabierają
    > niechęci i wrogości do takich pojęć jak wolny rynek, konkurencja.

    Mylisz przyczyny ze skutkami.
    Co bys powiedział sklepikarzowi, gdyby się skarżył, że nabył niechęci do wolnego
    rynku, bo klienci
    mało kupują a jak juz przyjda do sklepu to jeszcze go oszukać chcą, bo za pół darmo
    chcą kupić?
    To, że pracownicy są często oszukiwani to jest właśnie dowód na istnienie zdrowego
    wolnego rynku.
    Gdyby ich praca była cokolwiek warta (na rynku pracy) to ani sekundy by nie
    rozmawiali z podejrzanym
    pracodawcą.

    >A Ty, broniąc zwykłych oszustów i złodziei przyspieszasz ten proces.

    To ty przyspieszasz, gdy domagasz się, aby pracodawcy płacili więcej niż rynek
    wymaga.
    Będziesz miał prawo do takich postulatów, gdy zapłacisz w sklepie z własnej woli
    podwójną cenę.

    mer