PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak pomóc mojemy bratu › Re: Jak pomóc mojemy bratu
    From: "mer" <b...@w...de>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak pomóc mojemy bratu
    Date: Mon, 8 Sep 2003 19:45:49 +0200
    Sender: v...@k...onet.pl@kisielewskiego.futuro.smstv.pl

    > To są dwa różne zagadnienia. Inna sprawa, jak pracodawca NIE MA na
    > wyższe pensje, a inna jak NIE CHCE więcej płacić, wykorzystując ogólną
    > sytuację na rynku pracy.

    To są rózne sprawy, ale zgodzisz się, że właściciel firmy może ze swoimi pieniędzmi
    robić co mu sie
    podoba?

    > Tak jest np z jedną firmą w Stalowej Woli.

    Takich firm jest bardzo wiele, ale w żadnej z nich nie ma ustawowego ubowiązku
    pracowania.
    Jeżeli ludzie tam pracują to widocznie im się jakimś cudem opłaca. Uważasz, że
    dokładają do
    interesu?

    > Takie postawy pracodawców trzeba zdecydowanie tępić.

    Jak najbardziej jestem za.
    Trzeba te postawy tak samo tępić jak sklepy z niemiłą obsługą. Omijać je z daleka.

    Tak samo jak te, kiedy firmy nie stać na pensje dla pracowników, a właściciel mimo to
    > zamiast starać się ratować firmę, rozwijać ją, szukać kontraktów,
    > pojawia się codziennie wieczorem i bierze sobie zarobione z trudem przez
    > ledwo ciągnący zakład pieniądze, przeznaczając je na budowę domu.

    Czy dobrze zrozumiałem, że chcesz, abym od przyszłego miesiąca mówił ci na co masz
    wydać twoje
    pieniadze?

    > Nie wiem, ale jakoś przeważnie napotykam takie postawy u ludzi starszej daty,
    wychowanych w PRLu,

    Nie wiem ile masz lat, ale jak widac nie obce ci sa postawy z PRLu

    Ja osobiście preferuję model gdzie pracownicy zarabiają dobrze, dzięki czemu dbają o
    swoje miejsce
    pracy i
    > o swoje miejsce w pracy. Podnosi się w ten sposób wydajność, jakość i
    > kultura pracy. Metoda "płaćmy najniższą, chętnych nie zabraknie" jest w
    > rzeczywistości destruktywna i jest domeną dorobkiewiczów i ludzi
    > słabych, nie potrafiących prowadzić firmy w cywilizowany sposób.

    Swietnie! Pokaż tym dupkom jak się to robi i jaki jesteś nowoczesny i na poziomie.
    Ile ludzi przyjmiesz w tym miesiącu i dasz im "godziwą" wypłatę?

    mer