PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak odpowiadacie na "trudne pytania"??

  • 11. Data: 2006-09-28 06:52:32
    Temat: Re: Jak odpowiadacie na "trudne pytania"??
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > W okolicznościach poważnej rozmowy w sprawie pracy są to pytania,
    > delikatnie mówiąc, głupie i świadczą o pytającym. W innym miejscu tego
    > wątku pozwoliłem sobie wyrazić wątpliwość czy człowiek mądry powinien w
    > ogóle odpowiadać na głupie pytania. W lżejszej wersji odpowiedź powinna
    > być z uprzejmości wymijająca i sugerująca pytającemu, że zadał niestosowne
    > pytanie. Osobiście nigdy się aż z takim prostactwem nie spotkałem, mogę
    > więc tylko napisać co ja bym mniej więcej odpowiedział. No to do rzeczy.

    Ale najczęściej te pytania są istotnym punktem w rozmowie, a od wpasowania
    się z odpowiedzią w oczekiwania pracodawcy, zależeć może wynik rozmowy.

    Innymi słowy, sądzę, że autorowi chodziło o takie odpowiedzi, które pozwolą
    mu uzyskać pracę, a nie tylko się ośmieszyć.

  • 12. Data: 2006-09-28 07:12:57
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Wed, 27 Sep 2006 17:29:39 +0200, użyszkodnik "Kris"
    <k...@p...onet.pl> napisał:

    > chodzi mi o pytania typu
    >
    > Ile chcialby Pan zarabiac?

    poza miejscem zamieszkania na terenie kraju to na absolutny początek
    2k na rękę
    do powyższej stawki należy doliczyć:
    warsiaffka +1k
    konieczność chodzenia w garniaku +0.7k

    --
    futszaK
    601061867

  • 13. Data: 2006-09-28 07:53:57
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > wiec co odpowiadacie ??

    na wszystkie pytania zawsze odpowiadam prawde, i nie wyobrazam sobie, zeby obcy
    ludzie za Ciebie wiedzieli lepiej co chcesz robic za 5 lat albo ile chcesz zarabiac.
    Jeden chce zarabiac jakies 7 tysiecy, jak aplikujesz na sprzedawce to wlasciwa
    odpowiedz wynosi 900 .. kto za Ciebie ma zdecydowac jak chcesz zyc?

    Wojtek

  • 14. Data: 2006-09-28 07:56:48
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > konieczność chodzenia w garniaku +0.7k

    a za koniecznosc chodzenia w kitlu białym ile liczysz?

    Wojtek

  • 15. Data: 2006-09-28 07:59:27
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    fotech napisał(a):

> [...]
    odpowiedz wynosi 900 .. kto za Ciebie ma zdecydowac jak chcesz zyc?

    A byłbyś tak miły i zaczął zawijać?

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 16. Data: 2006-09-28 08:32:47
    Od: mbn <m...@p...onet.pl>

    Jotte napisał(a):

    > Proszę wybaczyć, ale znamy się zbyt krótko aby pan mógł zadawać osobiste
    > pytania, a ja abym miał chęć na nie odpowiadać. Powróćmy zatem do spraw
    > bezposrednio związanych z oferowana posadą.

    Można by podać kogos kto jest autorytetem tylko w dzidzinie bezposrednio
    zwiazanej z praca (np. programowanie - Stanley Lippman)
    Inna sprawa ze pytanie jest durne

  • 17. Data: 2006-09-28 08:36:09
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
    > chodzi mi o pytania typu
    >
    > Ile chcialby Pan zarabiac?

    Podaje kwote na jak wyceniam moja prace, biorac pod uwage okolicznosci -
    czyli fakt, ze nie chce przeprowadzic sie do Warszawy, tylko chce prace
    w Lodzi i podaje ja wskazujac, ze jest to placa po okresie probnym.

    > Kto jest dla Pana autorytetem?

    Wszystko zalezy od dziedziny.

    > Co chcialby Pan robic za 5 lat??

    Nie martwic sie o dochody.

    > Jak widzi Pan swoja kariere w naszej firmie??

    Tu raczej ja chcialbym sie zapytac, jakie sa mozliwosci kariery w firmie.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 18. Data: 2006-09-28 08:44:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Qlfon wrote:
    > Kurcze, Jotte, musisz byc naprawde szczesliwym czlowiekiem, skoro mozesz
    > tak odpowiadac na takie pytania. Zazdroszcze pewnosci siebie i pewnie
    > wiedzy, ktora pozwala Ci sprowadzac do parteru tzw. "specjalistow ds.
    > rekrutacji".

    Pewnosc siebie pomaga zazwyczaj a nie przeszkadza na rozmowie, bo znaczy
    to, ze ma sie doczynienia z kims kto wie czego chce, a skoro zglosil sie
    na rozmowe, znaczy ze byc moze chce tu pracowac. Pamietam czasy studiow,
    gdy ktos przychodzil z prosba o przedluzenie sesji (cos takiego jak
    warunek u nas na wydziela w zasadzie nie istnialo) i mial wiecej niz 1-2
    braki i nie mial pomyslu na to co chce zrobic - dziekan proponowal jedno
    i najrozsadniejsze wyjscie - zmienic wydzial. Jednak zdazaly sie
    wyjatki, przyszedl ktos powiedzmy z 4 brakami, mial jakas przekonujaca
    bajke o tym dlaczego nie wyrobil sie w sesji oraz mial gotowy pomysl jak
    zdac/zaliczyc to czego nie ma zaliczonego, przedstawiajac plan i
    pokazujac ile mu to zajmnie, jesli miescil sie w miesiacu - no powiedzmy
    w poltorej miesiaca i inni wykladowcy sie zgodzili, to nie bylo
    problemu, by dostal przedluzenie o ten miesiac.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 19. Data: 2006-09-28 08:49:31
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Any User wrote:

    > Ale najczęściej te pytania są istotnym punktem w rozmowie, a od
    > wpasowania się z odpowiedzią w oczekiwania pracodawcy, zależeć może
    > wynik rozmowy.

    Nie to jest "zapchaj dziura HRowca" nigdy w rozmowie z fachowcem nie
    musialem na tak bzdurne pytania odpowiadac, tylko przy spotkaniach z
    ludzmi odpowiedzialnymi za zatrudnianie po jakis idiotycznych kursach
    HRowych.

    > Innymi słowy, sądzę, że autorowi chodziło o takie odpowiedzi, które
    > pozwolą mu uzyskać pracę, a nie tylko się ośmieszyć.

    Kazda odpowiedz moze tak samo osmieszyc na tak bzdurne pytania.
    Chocby odpowiedz na pierwsze, przeciez juz ktos zwrocil uwage, ze jest
    ono zle zadane. Pomijam fakt, ze o finansach rozmawiam na poczatku
    rozmowy oraz na samym koncu, podczas samej rekrutacji - nie ma o czym.
    Na poczatku probuje sie dowiedziec o przyblizone zarobki na tym
    stanowisku w danej firmie, na ostatnim etapie rozmawia sie zazwyczaj z
    jakims szefem juz o konkretach.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 20. Data: 2006-09-28 09:13:13
    Od: Qlfon <r...@X...pl>

    Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Pewnosc siebie pomaga zazwyczaj a nie przeszkadza na rozmowie, bo znaczy
    > to, ze ma sie doczynienia z kims kto wie czego chce, a skoro zglosil sie
    > na rozmowe, znaczy ze byc moze chce tu pracowac.
    Swieta racja, ale pewnosc siebie stracilem jak po 3 mies poszukiwan i
    pomimo spelniania 100% wymogow stawianych w ogloszeniu kandydatowi na
    dane stanowisko nikt nawet nie dzwoni:( Jak mam napisac list motywacyjby
    to dostaje dreszczy:) Wiemc zego chce, wiem co potrafie ale jak dostaje
    takie pytania to mnie krew zalewa. Gdybym mial czesciej rozmowy to moze
    zastosowalbym sie do rad Jotte. A tak to zastanawiam sie co "oni" chca
    uslyszec? Mam sciemniac, ze praca to moj jedyny cel w zyciu i nerke
    oddam zeby dostac dana prace?
    --
    Qlfon