PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie lekarskie tylko do wyznaczonego dnia porodu?

  • 1. Data: 2006-09-27 13:02:13
    Temat: zwolnienie lekarskie tylko do wyznaczonego dnia porodu?
    Od: jerry <...@i...pl>

    Witam,
    Chciałbym zapytać do kiedy lekarz ginekolog-położnik może wystawić
    zwolnienie lekarskie kobiecie w ciąży? Czy tylko do wyznaczonego przez
    siebie terminu porodu?
    Żona miała termin na 13 wrzesień, do tego dnia miała zwolnienie
    lekarskie. Urodziła jednak 22 września. Dziś zawiozłem ją do lekarza
    prowadzącego ciążę aby ten wystawił zwolnienie za okres 13 - 22
    wrzesień. Ten jednak stwierdził, że może wystawiać zwolnienia jedynie do
    ustalonego dnia porodu ;|. Znaczy, że 13 września miałem kopać żonę po
    brzuchu, aż urodzi????
    Proszę o odpowiedź czy to jakiś znów paranoiczny przepis czy tylko zła
    wola lekarza?
    Z góry dziękuję

  • 2. Data: 2006-09-27 13:19:42
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:efdsml$oo1$1@news.interia.pl>
    jerry <...@i...pl> pisze:

> [...]
    > żonę po brzuchu, aż urodzi????
    > Proszę o odpowiedź czy to jakiś znów paranoiczny przepis czy tylko zła

    Małe pytanie - dlaczego po przedłużenie zwolnienia nie pojechaliście 14
    września?
    Myślę, że dostalibyście je bez najmniejszego problemu.
    A tak to właściwie trudno się dziwić lekarzowi.
    Nie wiem nawet, czy istnieje możliwość wystawiania wstecznych zwolnień.

    --
    Nixe

  • 3. Data: 2006-09-27 14:10:45
    Od: "kasia" <B...@...pl>

    jest taki przepis niestety, więc nie jest to zła wola ginekologa

    od wyznaczonego dnia porodu zazynają już liczyć urlop macierzyński i np jak
    poród opóżnił sie o 2tyg. to te 2 tyg potrącają z macierzyńskiego

    jest jednak sposób żeby to obejsc- zwolnienie od internisty; jeżeli zaznaczy
    dodatkowo ze dana choroba jest spowodowana ciążą to nadal zwolnienie jest
    płatne 100%

  • 4. Data: 2006-09-27 14:32:12
    Od: jerry <...@i...pl>

    > jest jednak sposób żeby to obejsc- zwolnienie od internisty; jeżeli zaznaczy
    > dodatkowo ze dana choroba jest spowodowana ciążą to nadal zwolnienie jest
    > płatne 100%

    Myślę żę odpuszczę, chciałem tylko wiedzieć, czy ten lekarz miał zły
    dzień, czy tak faktycznie jest.
    Dziękuję za odpowiedź.