PracaGrupypl.praca.dyskusje › DG

  • 1. Data: 2002-10-23 14:27:19
    Temat: DG
    Od: "Krzysztof Gawłowski" <k...@p...bsb.com.pl>

    Witam dostalem propozycje pracy ktora wiaze sie z zalozeniem DG faktury bede
    musial wystawiac tylko jednemu podmiotowi. Czy US nie bedzie mial nic
    przeciwko ?
    Jak to wyglada z fakturami bedzie mnie obowiazywal VAT 22%.
    Ktos mi mowil ze jesli sie wystawia faktury tylko jednej firmie to US
    traktuje to jako umowe kontraktowa i wtedy vat jest inny niz 22%.

    P.S
    Jestem programista

    pozdrawiam

    KG

  • 2. Data: 2002-10-24 06:38:14
    Temat: Re: DG
    Od: "Mariusz T." <m...@u...wp.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gawłowski" <k...@p...bsb.com.pl> napisał w
    wiadomości news:ap6bfu$7ka$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > Ktos mi mowil ze jesli sie wystawia faktury tylko jednej firmie to US
    > traktuje to jako umowe kontraktowa i wtedy vat jest inny niz 22%.

    Jeśli jeszcze tego nie wiesz i nie chce Ci się czytać odpowiednich
    ustaw/rozporzączeń/nowelizacji/komentarzy (lub ich nie rozumiesz, w tym
    przypadku to żaden wstyd), to lepiej poszukaj jakiegoś biura rachunkowego,
    bo przy pierwszej kontroli PIT/VAT/whatever będziesz miał problem...

    US nie będzie miał nic przeciwko, chyba, że równocześnie jesteś zatrudniony
    na etat w tej samej firmie, której wystawiasz faktury.

    Poza tym - o ile wiem, to albo jesteś "vatowcem" i doliczasz odpowiednie
    stawki, albo nie jesteś. Możesz to wybrać przy rejestracji w US, obowiązkowo
    musisz płacić VAT dopiero od jakiegoś (względnie sporego) obrotu rocznego.
    Jeśli świadczysz usługi dla firm, które są płatnikami, to VAT jest to dla
    nich obojętny - jeśli Ci zapłacą, to potem odliczą to sobie od swojego VAT-u
    i wyjdą na zero. Jeśli nie są płatnikami, to tracą na tym. Dla Ciebie, też
    jest to przezroczyste - co zbierzesz, to zapłacisz do US, chyba, że sam coś
    kupujesz, co jest obciążone VAT-em, wtedy odliczasz i zyskujesz.

    Proste? Jak już mówiłem, jeśli coś Cię zdziwiło, to poszukaj fachowca, bo to
    dopiero abecadło

    Pozdrawiam
    Mariusz
    BTW - nie jestem księgowym...

  • 3. Data: 2002-10-24 08:03:41
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 24 Oct 2002 08:38:14 +0200), "Mariusz T."
    <m...@u...wp.pl> był(a) napisał(a):

    >US nie będzie miał nic przeciwko, chyba, że równocześnie jesteś zatrudniony
    >na etat w tej samej firmie, której wystawiasz faktury.

    Widzisz, nieco namieszałeś.

    a) Problem zamozatrudnienia: Jeśli gość wystawia FV TYLKO swojemu
    pracodawcy, wzbudzi to szybko reakcję. Również jeśli nie wystawia FV
    osobom fizycznym, powoduje to problemy. Słowem, dobrze jest co jakiś
    czas przeplatać FV wystawiane dla pracodawcy FV ,,na zewnątrz''.

    b) problem powielania obowiązków: Można pracować na etat i wystawiać
    FV dla pracodawcy, ale za prace nie wchodzące w skład obowiązków
    zawodowych. Np. informatyk może wystawiać FV za sprzątanie, a
    sprzątaczka za administrację serwerem. Mniej drastyczne przeciwności
    też mogą być, ale wymaga to ostrożności.

> [...]
    >musisz płacić VAT dopiero od jakiegoś (względnie sporego) obrotu rocznego.

    Lub rodzaju działalności. Tylko część działań jest zwolniona
    podmiotowo z VATu.

    ,,Ten kraj jest nasz i Wasz, nie dajmy bić się w twarz.
    Będziemy walczyć jak lwy i nie przeszkodzi nikt.,,

  • 4. Data: 2002-10-24 08:30:10
    Od: "Mariusz T." <m...@u...wp.pl>

    > Widzisz, nieco namieszałeś.
    Nie upieram się, ale nie widzę uzasadnienia w Twoim poście...

> [...]
    > osobom fizycznym, powoduje to problemy. Słowem, dobrze jest co jakiś
    > czas przeplatać FV wystawiane dla pracodawcy FV ,,na zewnątrz''.

    Wybacz, ale czarujesz. Podaj jakiekolwiek uzasadnienie w przepisach? Nie ma
    obowiązku "mania" większej liczby klientów. Zresztą gdyby nawet
    (hipotetycznie), to przecież US nie ogląda na codzień niczyich faktur ani
    rejestrów VAT, więc skąd ta "szybka reakcja"? Wiem, że z US nie ma żadnych
    reguł, ale równie dobrze można powiedzieć, że dobrze jest czasem dać na tacę
    w kościele.

    Nie zmienia to zresztą faktu, że nie ma to nic wspólnego ze stawkami VAT.

> [...]
    > sprzątaczka za administrację serwerem. Mniej drastyczne przeciwności
    > też mogą być, ale wymaga to ostrożności.

    Zgoda, zresztą Tomasz nie pisał, że będzie równocześnie pracował na etat dla
    tej samej osoby. Zresztą napisałem to samo, co Ty, cytuję: "US nie
    będzie miał nic przeciwko, chyba, że równocześnie jesteś zatrudniony na etat
    w tej samej firmie, której wystawiasz faktury."

    Pozdrawiam/Mariusz

  • 5. Data: 2002-10-24 08:49:36
    Od: "Mariusz T." <m...@u...wp.pl>

    Użytkownik "Mariusz T." <m...@u...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:ap8b2i$8ae$1@news.gazeta.pl...

    Przepraszam wszystkich czytelników za zbyt dużą liczbę "zwłaszcza" w
    poprzednim poście. Pracuję na tym i się poprawię.

    Mariusz

  • 6. Data: 2002-10-24 09:02:02
    Od: "Mariusz T." <m...@u...wp.pl>

    Przepraszam wszystkich czytelników za zbyt dużą liczbę "zresztą" w
    poprzednim poście. Zresztą pracuję na tym i się poprawię ;- ).

    Mariusz

  • 7. Data: 2002-10-24 10:54:31
    Od: "Krzysztof Gawłowski" <k...@p...bsb.com.pl>

    Dzieki

    Mam kolejny problem mieszkam z zona u tesciowej dzialalnosc chce otworzyc u
    tesciowej ale tak naprawde mnie tam nie bedzie bo bede caly czas u
    pracodawcy.

    Jak to wyglada od strony dokumentow czy musze miec umowe uzyczenia czesci
    lokalu lub umowe najmu czy nie. ???

    pozdrawiam

    KG

    p.s
    Ma ktos z was gg bedzie szybciej a pytam mam naprawde wiele ... a czas
    nagli.

  • 8. Data: 2002-10-25 09:03:42
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 24 Oct 2002 10:30:10 +0200), "Mariusz T."
    <m...@u...wp.pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >reguł, ale równie dobrze można powiedzieć, że dobrze jest czasem dać na tacę

    Sprawdzę to.

> [...]
    >będzie miał nic przeciwko, chyba, że równocześnie jesteś zatrudniony na etat
    >w tej samej firmie, której wystawiasz faktury."

    I to półprawda... Przecież napisałem, że jeśli nawet jesteś
    zatrudbniony na etat w tej samej firmie, to możesz wystawiać im FV,
    choć nie na wszystko.

  • 9. Data: 2002-10-25 09:11:26
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 24 Oct 2002 12:54:31 +0200), "Krzysztof
    Gawłowski" <k...@p...bsb.com.pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >pracodawcy.
    >
    >Jak to wyglada od strony dokumentow czy musze miec umowe uzyczenia czesci

    Nie musisz. Choć powinieneś to zgłosić u właściciela mieszkania/terenu
    itp. Aczkolwiek często się to zaniedbuje, zwłaszcza przy takich
    działalnościach.

    >Ma ktos z was gg bedzie szybciej a pytam mam naprawde wiele ... a czas
    >nagli.

    650579

  • 10. Data: 2002-10-29 11:14:46
    Od: jerzu <j...@i...pl>

    On Thu, 24 Oct 2002 10:03:41 +0200, Tristan Alder
    <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >osobom fizycznym, powoduje to problemy. Słowem, dobrze jest co jakiś
    >czas przeplatać FV wystawiane dla pracodawcy FV ,,na zewnątrz''.

    Niby dlaczego??? Ja tak własnie pracuję - wystawiam f-ry dla mojego
    pracodawcy - tylko i wyłącznie. Raz ma miesiąc jedna f-ra. I nie mam z
    tego powodu żadnych problemów z US. Ba... Kilku moich znajomych tak
    pracuje i też nie mają problemów z US.

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński j...@i...pl
    http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org - strona domowa