PracaGrupypl.praca.dyskusjeDG › Re: DG
    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: DG
    Date: Thu, 24 Oct 2002 10:03:41 +0200

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 24 Oct 2002 08:38:14 +0200), "Mariusz T."
    <m...@u...wp.pl> był(a) napisał(a):

    >US nie będzie miał nic przeciwko, chyba, że równocześnie jesteś zatrudniony
    >na etat w tej samej firmie, której wystawiasz faktury.

    Widzisz, nieco namieszałeś.

    a) Problem zamozatrudnienia: Jeśli gość wystawia FV TYLKO swojemu
    pracodawcy, wzbudzi to szybko reakcję. Również jeśli nie wystawia FV
    osobom fizycznym, powoduje to problemy. Słowem, dobrze jest co jakiś
    czas przeplatać FV wystawiane dla pracodawcy FV ,,na zewnątrz''.

    b) problem powielania obowiązków: Można pracować na etat i wystawiać
    FV dla pracodawcy, ale za prace nie wchodzące w skład obowiązków
    zawodowych. Np. informatyk może wystawiać FV za sprzątanie, a
    sprzątaczka za administrację serwerem. Mniej drastyczne przeciwności
    też mogą być, ale wymaga to ostrożności.

    >Poza tym - o ile wiem, to albo jesteś "vatowcem" i doliczasz odpowiednie
    >stawki, albo nie jesteś. Możesz to wybrać przy rejestracji w US, obowiązkowo
    >musisz płacić VAT dopiero od jakiegoś (względnie sporego) obrotu rocznego.

    Lub rodzaju działalności. Tylko część działań jest zwolniona
    podmiotowo z VATu.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan ZU(tm) hrabia Alder

    ,,Ten kraj jest nasz i Wasz, nie dajmy bić się w twarz.
    Będziemy walczyć jak lwy i nie przeszkodzi nikt.,,