PracaGrupypl.praca.dyskusje › DG i bezrobotny

  • 1. Data: 2002-10-23 10:11:08
    Temat: DG i bezrobotny
    Od: "nettoperz" <!nettoperz!@poczta.onet.pl>

    witam
    wysyłam na 2 grupy bo nie wiem, która bardzej pasuje do tematu
    pytanie dotyczy działalności gospodarczej otwieranej przez osobe
    zarejestrowaną w Urzędzie Pracy jako bezrobotna
    czy istnieje instytucja lubjakieś procedury służące pomocy takiej osobie?
    Głównie chodzi o pomoc w prowadzeniu księgowości (KPiR) na początku
    działalności.
    w urzędach pracy mogą doradzić jak otworzyć firmę - z tym to akurat jest
    najmniejszy problem, proble sie zaczyna potem ale oni są do pomagania
    bezrobotnym a po otwarciu DG to bezrobotnym już się nie jest i wynocha ZUS
    płacić
    Wiem, że istnieją inkubatory przedsiębiorczości itp tylko nie mogę nic w
    sieci znależć na ten temat
    jakby ktoś cos wiedzia na ten temat byłbym wdzięczny

    pozdrawiam
    nettoperz

    --
    usuń ! z adresu

  • 2. Data: 2002-10-23 13:15:16
    Temat: Re: DG i bezrobotny
    Od: "zairazki" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nettoperz" <!nettoperz!@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    > sieci znależć na ten temat
    > jakby ktoś cos wiedzia na ten temat byłbym wdzięczny

    Musi być. Gdzieś kwartał temu drukowałem wykaz inkubatorów - adresu nie
    pamiętam. Poszukaj też hasła Centrum Informacji Gospodarczej, jakaś
    Twoja lokalna Agencja Rozwoju np. Regionalnego...
    zairazki

  • 3. Data: 2002-10-23 13:52:40
    Od: "nettoperz" <!nettoperz!@poczta.onet.pl>

    ok
    znalazłem :)
    a masz może doświadczenie z Agencja Rozwoju Regionalnego?
    W czym mogą pomóc? Mogę iść i pytać o konkretne sprawy np. księgowe?
    dzięki
    pozdrawiam
    N.

  • 4. Data: 2002-10-23 16:01:06
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

> [...]
    > sieci znależć na ten temat
    > jakby ktoś cos wiedzia na ten temat byłbym wdzięczny

    Jako osoba bezrobotna możesz iść na kurs prowadzenia działalności
    gospodarczej organizowany przez Urząd Pracy, możesz też otrzymać nisko
    oprocentowany kredyt na rozpoczęcie działalności. Duża część tego kredytu
    jest po dwóch latach umarzana.

    Wiesiek

  • 5. Data: 2002-10-23 17:24:03
    Od: "marcinf" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > gospodarczej organizowany przez Urząd Pracy, możesz też otrzymać nisko
    > oprocentowany kredyt na rozpoczęcie działalności. Duża część tego

    to ja jeszcze dodam troche od siebie. chcialem w katowicach isc na kurs
    to powiedzieli ze do konca roku nie ma a potem moze. co do pomocy
    w zalozeniu firmy to odeslali mnie do gablotki na korytarzu. nie
    pamietam
    wszystkiego co tam napisali, ale najbardziej ubawil mnie punkt ktory
    mowil
    o rozmowie z psychologiem w celu sprawdzenia czy jest sie wstanie
    prowadzic
    firme. inne punkty tez byly ciekawe i troche ich tam bylo. i tak jak
    wszedzie,
    ludzi ktorych stac na spelnienie wszystkich warunkow stac tez na
    zalozenie
    firmy bez pomocy urzedu :-( trzeba kombinowac jakos inaczej
    /mf

  • 6. Data: 2002-10-23 19:39:54
    Od: "oltom" <o...@y...com>

> [...]

    > sieci znależć na ten temat
    > jakby ktoś cos wiedzia na ten temat byłbym wdzięczny

    Wiem, że w województwach "Ściany Wschodniej" istnieją tzw. "Punkty
    Konsultacyjno-Doradcze", gdzie możesz bezpłatnie uzyskać interesujące Cię
    informacje. Adresy takich punktów (jeśli są w Twoim regionie) powinieneś
    uzyskać w swoim urzędzie miasta, w wydziale zajmującym się rejestracją
    działalności gospodarczej. Porady w tych punktach są finansowane z rządowego
    programu (zdaje się, że jest to program SAPARD).
    Tomek

  • 7. Data: 2002-10-23 20:09:15
    Od: "marcinf" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    rządowego
    > programu (zdaje się, że jest to program SAPARD).

    u nas w katowicach powstal niedawno taki punkt doradztwa dla firm
    zadluzonych oraz dla osob ktore chca zalozyc firme. duzo prabili o tym
    w prasie, radiu i telewizji regionalne. jak sie tam przyjdzie i o cos
    spyta to siedzaca tam pani podnosi sluchawke, dzwoni a po chwili
    (cytuje) "mamo, przyszedl pan, ktory...." :-)

  • 8. Data: 2002-10-23 22:04:37
    Od: "nettoperz" <!nettoperz!@poczta.onet.pl>

> [...]
    > zalozenie
    > firmy bez pomocy urzedu :-( trzeba kombinowac jakos inaczej

    też to przerobiłem :)
    dlatego pytam o inne instytucje
    Urzędy Pracy to jedna wielka fikcja
    powinni tym nielicznym co są na zasiłku kasę do domu przynościć - byłoby
    10000 razy taniej - i można by sprawdzić czy faktycznie bezrobotny czy w
    fajrancie z budowy po zasiłek nie podskoczył ;)

  • 9. Data: 2002-10-24 06:28:05
    Od: "zairazki" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > a masz może doświadczenie z Agencja Rozwoju Regionalnego?
    > W czym mogą pomóc? Mogę iść i pytać o konkretne sprawy np. księgowe?
    Tak. Zwłaszcza, jeżeli mają na składzie cos w rodzaju Centrum Doradztwa
    Biznesowego. Na ogół pracują tam ludzie życzliwi początkującym. Po
    prostu idź i pytaj o to, co Cię interesuje. Najwyżej podadzą Ci inny
    adres.
    zairazki

  • 10. Data: 2002-10-24 08:29:06
    Od: "marcinf" <m...@p...onet.pl>

    rzucilem haselko na google i troche tego wyrzucilo
    definicja :-) http://firma.onet.pl/A,936,1059862,poradnik.html
    a to chyba gdzies z twoich regionow
    http://www.kip.kalisz.pl/new/files/index1s.html

    p.s. dobrze ze na neta starcza :-)