PracaGrupypl.praca.dyskusjeDG › Re: DG
    From: "Mariusz T." <m...@u...wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: DG
    Date: Thu, 24 Oct 2002 08:38:14 +0200

    Użytkownik "Krzysztof Gawłowski" <k...@p...bsb.com.pl> napisał w
    wiadomości news:ap6bfu$7ka$1@news.tpi.pl...
    > Witam dostalem propozycje pracy ktora wiaze sie z zalozeniem DG faktury
    bede
    > musial wystawiac tylko jednemu podmiotowi. Czy US nie bedzie mial nic
    > przeciwko ?
    > Jak to wyglada z fakturami bedzie mnie obowiazywal VAT 22%.
    > Ktos mi mowil ze jesli sie wystawia faktury tylko jednej firmie to US
    > traktuje to jako umowe kontraktowa i wtedy vat jest inny niz 22%.
    >
    > P.S
    > Jestem programista

    Jeśli jeszcze tego nie wiesz i nie chce Ci się czytać odpowiednich
    ustaw/rozporzączeń/nowelizacji/komentarzy (lub ich nie rozumiesz, w tym
    przypadku to żaden wstyd), to lepiej poszukaj jakiegoś biura rachunkowego,
    bo przy pierwszej kontroli PIT/VAT/whatever będziesz miał problem...

    US nie będzie miał nic przeciwko, chyba, że równocześnie jesteś zatrudniony
    na etat w tej samej firmie, której wystawiasz faktury.

    Poza tym - o ile wiem, to albo jesteś "vatowcem" i doliczasz odpowiednie
    stawki, albo nie jesteś. Możesz to wybrać przy rejestracji w US, obowiązkowo
    musisz płacić VAT dopiero od jakiegoś (względnie sporego) obrotu rocznego.
    Jeśli świadczysz usługi dla firm, które są płatnikami, to VAT jest to dla
    nich obojętny - jeśli Ci zapłacą, to potem odliczą to sobie od swojego VAT-u
    i wyjdą na zero. Jeśli nie są płatnikami, to tracą na tym. Dla Ciebie, też
    jest to przezroczyste - co zbierzesz, to zapłacisz do US, chyba, że sam coś
    kupujesz, co jest obciążone VAT-em, wtedy odliczasz i zyskujesz.

    Proste? Jak już mówiłem, jeśli coś Cię zdziwiło, to poszukaj fachowca, bo to
    dopiero abecadło

    Pozdrawiam
    Mariusz
    BTW - nie jestem księgowym...