PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szybkie rozwiązanie umowy o pracę.

  • 1. Data: 2002-10-23 12:51:48
    Temat: Szybkie rozwiązanie umowy o pracę.
    Od: "Jan" <p...@o...pl>

    Mam pytanie do grupowiczów. Pracuję w firmie ponad 7 lat, razem z innymi
    firmami będzie ponad 10 lat. Pół roku temu szef obciął mi etat z całego na
    pół (Wątek z "Całego etatu na pół etatu" ). Normalnie jakbym chciał sie
    zwolnić to obowiązuje mnie 3 miesięczny okres wypowiedzenia. Spodziewam się
    również, że szef nie zgodzi się na wypowiedzenie za porozumieniem stron.
    Jednak jeżeli znajde jakąś pracę to chciałbym jak najszybciej pożegnać się z
    obecną firnmą (nikt nie będzie na mnie 3 miesiące czekał). Jak to mozna
    zrobić oprócz porzucenia dotychczasowej pracy, czego z oczywistych wzgledow
    chciałbym uniknąć? Kiedyś znajomy miał podobną sytuację, zależało mmu na
    płatniejszej posadzie, a firma nie chciała go pusćić, wiem, że jakoś to
    załatwił, że natychmiast uzyskał porozumienie stron:)

  • 2. Data: 2002-10-23 13:36:25
    Temat: Re: Szybkie rozwiązanie umowy o pracę.
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 23 Oct 2002 14:51:48 +0200, "Jan" <p...@o...pl>
    zakodował:

    >płatniejszej posadzie, a firma nie chciała go pusćić, wiem, że jakoś to
    >załatwił, że natychmiast uzyskał porozumienie stron:)

    Ukraińcy, zdjęcia szefa z "nie żoną", naruszenie podstawowych
    obowiązków przez pracodawcę (np nieterminowe wypłaty = podstawa do
    rozwiązania umowy od zaraz z winy pracodawcy), dar przekonywania. Tyle
    mi na szybko przychodzi do głowy (ale metod nakłonienia kogoś, do
    zrobienia czegoś, czego nie chce jest wiele) jako metoda przekonania
    szefa do podpisania porozumienia, którego nie chciał podpisać.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-10-23 18:41:36
    Od: "NASH" <n...@t...pl>

    to wszystko zalezy od tego w jakich okolicznosciach szef zmienil ci etat.
    jezeli nie poinformowal cie o fakcie 30 dni przed z mozliwosci
    "siedmiodniowego uprzedzenia" czyli wypowiedzenia przez ciebie nowych
    warunkow pracy to teraz ty mozesz go postraszyc sadem i zmusic do
    porozumienia. szczegoly sprawdz sobie w kodeksie pracy gdzies w okolicach
    art. 30.

    -------------
    Im mniej wiesz tym ważniejsze
    wydaje Ci sie to co wiesz!!!
    -------------
    Pozdrowienia!!!
    -------------
    NASH
    -------------

  • 4. Data: 2002-10-24 09:41:29
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    się
    > również, że szef nie zgodzi się na wypowiedzenie za porozumieniem stron.

    Czekaj, czekaj. Przede wszystkim pracujac na pol etatu jestes do przodu, bo
    zawsze mozesz
    nastepnemu pracodawcy zaproponowac, ze mozesz przyjsc do pracy od zaraz, ale
    na poczatek
    na pol etatu. To juz cos! Wbrew pozorom pracodawca zapewnil Ci atut. Ciagle
    pracujesz, nie masz przerw
    w zatrudnieniu, czyli niczego na bezrobociu nie pozapominales, a w razie
    czego, na pol etatu, to mozesz przyjsc pracowac od zaraz.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 5. Data: 2002-10-24 14:26:24
    Od: "Jan" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w zatrudnieniu, czyli niczego na bezrobociu nie pozapominales, a w razie
    > czego, na pol etatu, to mozesz przyjsc pracowac od zaraz.

    W sumie masz racje:) Tak wogole mi sie wydaje, ze juz mam na niego haka. Jak
    odkurzę skaner to umowę o pracę wrzucę na jakieś WWW, chyba coś nie tak z
    nią jest.