PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co to są znajomości?

  • 161. Data: 2002-11-25 09:57:04
    Temat: Re: Co to są znajomości?
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > (...) Innymi slowy - czy dopuszczalna jest w wspolczesnym
    > "oswieconym" ( :( ) swiecie eksploatacja pracownikow przy wykorzystaniu
    > usprawiedliwienia, ze inni tez tak robia i pracownicy powinni sie
    > cieszyc z pracy. I nie mowie tu o sytuacji, kiedy pracodawca musi sie
    > zapozyczac na pensje dla pracownikow - mowie tu o sytuacji kiery z
    > rachunku ekonomicznego firmy wynika, ze wartosc pracy pracownikow jest
    > wyzsza niz pieniadze im wyplacane.

    Pracodawca zatrzymuje sobie "górkę" ponieważ jest to zapłatą za jego
    ryzyko biznesowe. Ty jako pracownik ponosisz ryzyko do góra trzech
    Twoich pensji i utraty pracy. Pracodawca ryzykuje całym swoim majątkiem,
    przyszłością swoją i rodziny i dlatego oczekuje konfitur w większym
    słoju, niż ten, który przeznaczył dla Ciebie. Jedno, do czego masz
    prawo, to być traktowanym godnie. I z tym jest kłopot, bo im więcej
    jesteś dla pracodawcy wart, tym mocniej jesteś jebany, byś się nie
    połapał, o co chodzi i nie zaczął kręcić lodów sam.

    Pzdr: Dogbert

  • 162. Data: 2002-11-25 10:02:09
    Od: No Name <v...@w...pl>

    (..)

    > Musze byc piekniejszy, zeby pracowac w obsludze klienta;
    >
    > Musze pozbyc sie wad wymowy, zeby byc bardziej profesjonalny;
    > Musze zastosowac sobie elektrowstrzasy, zeby byc bardziej intelektualnie
    > rozwiniety;
    > Musze znalezc pracodawce, zeby miec wymagane doswiadczenie (wiedza
    > ksiazkowa kazdy sie moze pochwalic);
    > Musze ...
    >
    > Zdalem test :)

    Raczej nie - w miejscu słowa "muszę" wstaw: "chcę" i wiem, że mi się
    powiedzie, chociaż nie od razu. Nie przejmuj się, że wymaga to czasu.
    Czas i tak upłynie.

    Pzdr: Dogbert

  • 163. Data: 2002-11-25 11:01:24
    Temat: [OT] Bylo Odp: Co to są znajomości?
    Od: "Gemm" <m...@o...pl>

    Użytkownik Bartek Raciborski <n...@o...raciborski.net> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:a...@r...net...

    > Jako programiści grzebiący w bankowym systemie informatycznym? Podaj mi
    > proszę nazwę tego banku, żebym przypadkiem kiedyś nie został ich
    > klientem - jeśli jakiś studencina (nie odbierając mu zdolności) bez
    > doświadczenia ma się uczyć na moich pieniądzach to ja dziękuję. :)
    >
    > Bartek Raciborski / Terk

    Jest chyba oczywiste, ze nie sa jedynymi, ktorzy sie tym zajmuja. Poza tym
    IMHO jak jest porzadna
    firma to kontroluje co wychodzi od np. programistow, szczegolnie nowych,
    niesprawdzonych.

    Swoja droga, z ich relacji wynika, ze systemy wiekszosci bankow to jest
    zlepek roznych technologii,
    kodow z roznych firm, w ktorym faktycznie czesto dochodzi do "ciekawych"
    rzeczy, ale ktore sa z
    reguly albo szybko wychwytywane, albo po cichu naprawiane.

    Pozdrawiam i szczescia w znalezieniu banku, w ktorym wszystko jest
    perfekcyjne :-)
    ML

  • 164. Data: 2002-11-25 11:09:04
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    No Name wrote:

    > (..)
    >
    > Raczej nie - w miejscu słowa "muszę" wstaw: "chcę" i wiem, że mi się
    > powiedzie, chociaż nie od razu. Nie przejmuj się, że wymaga to czasu.
    > Czas i tak upłynie.

    Ale ja nie mam juz 20 lat, wiec raczej chce duzo mi nie pomoze. Owszem,
    moge zdobywac nowe specjalnosci, ale pewnych rzeczy nie jestem w stanie
    zmienic.

    Gdzie te czasy kiedy wygladalem jak cherubinek? ;)

    Flyer

  • 165. Data: 2002-11-25 11:34:26
    Od: "Artur Lato" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Paweł Pollak <s...@m...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:arnqfq$nv4$...@c...magma-net.pl...
    [...]
    > No bo jaki człowiek przy zdrowych zmysłach zatrudnia na
    > stanowisko
    > specjalisty głupiutką blondynkę? Przecież taniej wyjdzie mu wizyta w
    agencji
    > towarzyskiej.

    Jaki? Ano taki, który który jest na tyle bystry, że skojarzy sobie,
    że w agencji towarzyskiej będzie musiał zapłacić własnymi pieniędzmi,
    a blondynka będzie opłacana przez firmę (nie zapominaj, że gospodarka
    to nie tylko kilkuosobowe firmy prowadzone bezpośrednio przez
    właścicieli).

    [...]
    > Ale to jest dla mentalnie bezrobotnego nie do przyjęcia, poniżej jego
    > godności. On woli siedzieć na kanapie i żalić się, że taka jedna to
    znalazła
    > pracę przez znajomości. Że przez znajomości, które zyskała dzięki myciu
    > kibli, to już bezrobotnemu nie daje
    > do myślenia. A jeśli nawet, to dalej się z kanapy nie ruszy, tylko powie,
    że
    > żeby załapać się na mycie kibli też trzeba mieć znajomości (dla tych,
    którzy
    > nie prześledzili dyskusji uważnie: nie konfabuluję, taki głos w dyskusji
> [...]

    A próbowałeś znaleźć taką pracę, i to nie np. w W-wie, ale gdzieś
    na prowincji? Może gdybyś próbował, to nie miałbyś takiego kategorycznego
    zdania na ten temat.

    [...]
    > Podsumowując: mnie jest rybka, czy znajdziecie pracę, czy nie. Możecie
    dalej
    > tkwić w przekonaniu, że pracę przynosi znajomy bocian, a że wy nie znacie
    > żadnego bociana, to już nie wasza wina.

    W ten sposób, zwalając wszystko na brak indywidualnej aktywności,
    można usprawiedliwić najbardziej głupi ustrój i najbardziej
    absurdalną rzeczywistość. Bo aktywni ludzie poradzą sobie
    w każdej rzeczywistości. Radzili sobie i nawet robili majątki
    na przemycaniu mięsa do Warszawy podczas okupacji niemieckiej,
    radzili sobie w PRL-u wstępując do PZPR i robiąc tam kariery
    (albo przynajmniej aktywnie nawiązując znajomości z ekspedientkami
    w sklepach zamiast "siedzieć na kanapie" i narzekać na głupi ustrój,
    w którym nie mogą bez znajomości kupić papieru toaletowego,
    tylko muszą do pewnego celu używać niezgodnie z przeznaczeniem
    "Trybuny Ludu").
    Czy w takich czasach też byś nawoływał tylko do aktywnego
    przystosowywania się do absurdalnej rzeczywistości
    zamiast do działań mających na celu jej zmianę?
    Bo rzeczywistość z prawie 20-procentowym bezrobociem,
    w której na jedno ogłaszane wolne miejsce pracy rzuca się
    kilkuset chętnych (swoją drogą ta statystyka świadczy o tym,
    że chyba tylko niewielka część bezrobotnych siedzi biernie
    na kanapie), jest absurdalna. Poziom bezrobocia w Polsce jest już
    prawie taki, jak w USA podczas słynnego Wielkiego Kryzysu,
    (wtedy dochodził do 25%) kiedy Amerykanie z Rooseveltem
    na czele doszli do wniosku, że tak dalej być nie może
    i zgodzili się na zastosowanie nadzwyczajnych środków.
    I nie uważali, że wystarczy nawoływać do indywidualnej
    aktywności, bo ponoć jak ktoś aktywnie szuka (zamiast siedzieć
    na kanapie), to na pewno pracę znajdzie.
    Kiedy pracodawca dostanie kilkaset odpowiedzi na swoje
    ogłoszenie, to przede wszystkim kombinuje jakby tu sobie
    ułatwić zadanie. No więc każe pani Krysi odsiać od razu
    wszystkich nie mieszczących się w przedziale wiekowym
    np. 25-35 lat, nie mających przynajmniej 5-letniej praktyki, itp.
    A przede wszystkim rozgląda się za kimś z rekomendacją
    i, przy takiej chorej sytuacji na rynku pracy, przeważnie go
    znajduje. I ja nie mam żadnej pretensji do takiego pracodawcy.
    W istniejących warunkach działa bardzo racjonalnie.
    Tylko, że w wyniku tego nie ma przeważnie żadnych szans
    osoba starsza, nawet jeśli bije na głowę młodszych konkurentów
    (bo nie ma nawet szansy się zaprezentować),
    osoba bez doświadczenia nie ma żadnych szans na zdobycie
    pierwszego doświadczenia, a zwykle wszyscy oni zostaną
    odprawieni z kwitkiem oprócz tego jednego "z rekomendacją".
    Oczywiście winni temu wszystkiemu nie są pracodawcy,
    tylko chora sytuacja na rynku pracy. Przy normalnym (np. 3%)
    poziomie bezrobocia ludzie nie trzymają się kurczowo swoich
    posad, tylko mają odwagę odchodzić z pracy w poszukiwaniu
    lepszej, dzięki temu wolne miejsca pojawiają się dużo częściej,
    i na jedno takie miejsce przypada nie kilkuset tylko np. kilku
    chętnych. W takiej sytuacji pracodawca ma dużo mniejszy wybór
    i często musi się z konieczności zgodzić na osobę starszą, albo
    bez doświadczenia czy rekomendacji dając jej szansę na zdobycie
    takiego doświadczenia lub rekomendacji.
    Dlatego trzeba się przede wszystkim starać o zmianę tej absurdalnej
    sytuacji na rynku pracy. Nie będę się tu rozpisywał nt. sposobów
    tej zmiany, bo b. dużo na ten temat napisałem w wątku "Cos w rodzaju
    podsumowania".

    A poza tym, czy nie przyszło Ci do głowy, że tak zachwalana
    przez Ciebie indywidualna aktywność wcale nie musi zmniejszać
    bezrobocia? Przecież jeśli aktywny pan X wyprzedzi pana Y
    w wyścigu o pracę, to oznacza to tylko tyle, że bezrobotny będzie
    pan Y zamiast pana X. Bezrobocie nie zmniejszy się przez to
    ani o jedną osobę, bo nie ma miejsc pracy dla nich obu.
    A nawet jeśli pan X okaże się superaktywny i sam stworzy sobie
    miejsce pracy, to też może to oznaczać, że odbierze jakąś cząstkę
    rynku istniejącej firmie, która w wyniku tego będzie musiała
    zwolnić z pracy pana Z. Czyli bez zmiany ogólnej sytuacji
    taka aktywność jest niestety tylko wyrywaniem sobie nawzajem
    ograniczonych możliwości zarabiania pieniędzy, przypominającym
    walkę sfory zgłodniałych psów o jedną kość.
    Pewnie mi na to odpowiesz, że jednak pozytywną stroną tej aktywnej
    rywalizacji jest to, że wygrywają najlepsi. Po pierwsze mam
    co do tego duże wątpliwości, bo im bardziej nienormalna sytuacja,
    tym większe znaczenie ma "faulowanie", a nie prawdziwe zdolności,
    umiejętności, itp. A po drugie, gdyby nawet wygrywali ci naprawdę
    najlepsi, to co masz do zaproponowania tym trochę gorszym?
    Żeby zawczasu pomyśleli o eutanazji? Bo "czysta" gospodarka
    rynkowa nie daje żadnej gwarancji, że wszyscy zdolni i chętni
    do pracy będą mogli tą swoją pracę sprzedać (nawet przy myciu kibli).
    A w tym wyścigu aktywności, do którego zachęcasz, jak zresztą w każdym
    wyścigu, wszyscy nie mogą wygrać.

    Pozdrawiam
    Artur

  • 166. Data: 2002-11-25 11:36:36
    Od: "Artur Lato" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik mer <b...@n...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:arqrv3$fg9$...@n...onet.pl...
    [...]
    > W takiej sytuacji wstydziłbym się dzieciom w oczy spojrzeć i narzekać na
    ogólna sytuację,
    > komunistów, "solidaruchów", Niemców, Żydów, itp.
    > Wtedy ROBIE COKOLWIEK co mi pozwoli zarobić pieniadze.

    A jesteś pewien, że potrafisz, zwłaszcza jeśli będziesz miał już dużo lat
    i wokół setki młodszych konkurentów, również chętnych
    do ROBIENIA COKOLWIEK ?
    Czy możesz zadeklarować, że jeśli nie dasz rady, to zamiast "narzekać
    na ogólną sytuację" poddasz się eutanazji?
    (ale nawet jeśli teraz odpowiesz "tak", to ciekaw jestem jak zaśpiewasz,
    kiedy już dojdzie do takiej sytuacji)

    Pozdrawiam
    Artur

  • 167. Data: 2002-11-25 13:53:25
    Od: "Marisa" <m...@w...pl>

    >jakim cudem ten inteligent z dyplomami nie >zdołał w czasie studiów i
    wcześniejszej kariery >wyrobić sobie

    Nie ucza na studiach przebojowosci, samodzelnego myslenia, podejmowania
    decyzji. Uczelnie wypuszczaja nafaszerowanych niepotrzebna wiedza,
    Studentow. Jezeli ktos nie nauczy sie tego sam to, na pewno nie wyniesie
    tego z polskich uczelni. To cala, gorzka prawda.

    Marisa

  • 168. Data: 2002-11-25 21:01:49
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    flyer <f...@p...gazeta.pl> writes:

    [...]

    > Ale ja nie mam juz 20 lat, wiec raczej chce duzo mi nie pomoze. Owszem,
    > moge zdobywac nowe specjalnosci, ale pewnych rzeczy nie jestem w stanie
    > zmienic.

    chodzi ci o wyglad?

    przeciez do tego, zeby pracowac z klientem i byc w tym dobrym nie trzeba miec
    wygladu aniola ani byc nawet pieknym.

    rany boskie.

    starczy o siebie dbac, miec odpowiedni ubior i odowiednie nastawienie.
    polecam taka ksiazke roberta cialdiniego pt. "wywieranie wplywu na
    ludzi".
    bardoz polecam. mam nadzieje, ze pewne mity ci rozwieje.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 169. Data: 2002-11-26 06:56:16
    Od: Paweł Pollak <s...@m...pl>

    Użytkownik "Artur Lato" napisał w wiadomości

> [...]
    > a blondynka będzie opłacana przez firmę (nie zapominaj, że gospodarka
    > to nie tylko kilkuosobowe firmy prowadzone bezpośrednio przez

    I w takiej dużej firmie oczywiście nikt nie zauważy, że stanowisko
    specjalisty zajmuje głupia blondyna, bo oczywiście w żaden sposób nie
    przełoży się to na pracę i wyniki działu. Pomyśl, zanim coś napiszesz.

> [...]
    >

    > A próbowałeś znaleźć taką pracę, i to nie np. w W-wie, ale gdzieś
    > na prowincji? Może gdybyś próbował, to nie miałbyś takiego kategorycznego

    Przepraszam, czy wy każdego wieczoru powtarzacie mantrę "nie da się, nie da
    się, nie da się"?

    > dalej
    >

    > W ten sposób, zwalając wszystko na brak indywidualnej aktywności,
    > można usprawiedliwić najbardziej głupi ustrój i najbardziej
    > absurdalną rzeczywistość.

    Nie przypominam sobie, żebym cokolwiek chciał usprawiedliwiać. Wskazałem, że
    podawane przyczyny braku pracy nie są prawdziwe.

> [...]
    > kilkuset chętnych (swoją drogą ta statystyka świadczy o tym,
    > że chyba tylko niewielka część bezrobotnych siedzi biernie

    Nikt z tu biadolących nie żalił się, że nie dostał pracy, bo było za dużo
    kandydatów, tylko że nie miał znajomości. Odniosłem się do tej tezy.
    Oczywiście, że sytuacja, w której jest 20-procentowe bezrobocie jest chora.
    Sęk w tym, że ci którzy biadolą na wysokie bezrobocie, jednym tchem domagają
    się większej ochrony pracobiorców, wyższych zasiłków, utrzymania
    nierentownych przedsiębiorstw itd., a to są wszystko czynniki zwiększające
    bezrobocie.

> [...]
    > pan Y zamiast pana X. Bezrobocie nie zmniejszy się przez to
    > ani o jedną osobę, bo nie ma miejsc pracy dla nich obu.

    Jeśli dzięki aktywności pana X, firma się rozwinie, będzie mogła stworzyć
    nowe miejsce pracy. Nie dla pana Y, ale dla pana X-bis.

> [...]
    > miejsce pracy, to też może to oznaczać, że odbierze jakąś cząstkę
    > rynku istniejącej firmie, która w wyniku tego będzie musiała

    Jeśli pan X rzeczywiście będzie superaktywny i na tyle konkurencyjny, że
    odbierze część rynku istniejącej firmie, znajdzie nowe rynki zbytu i nisze
    rynkowe, to rzeczywiście pozbawi pracy pana Z, ale zatrudni panów V, W i Y.

    >Czyli bez zmiany ogólnej sytuacji
    > taka aktywność jest niestety tylko wyrywaniem sobie nawzajem
    > ograniczonych możliwości zarabiania pieniędzy, przypominającym
    > walkę sfory zgłodniałych psów o jedną kość.

    Co rozumiesz przez zmianę ogólnej sytuacji? Jak ma ona wyglądać? Rząd ma
    zadekretować, że ma być lepiej? Ogólna sytuacja jest wypadkową dwóch
    czynników: ludzkiej aktywności i warunków w jakich działają. Wiele tych
    warunków trzeba zmienić czy poprawić, niestety ludzie muszą zacząć od
    siebie, bo dopóki większość popiera socjalistyczne rozwiązania, które
    blokują aktywność i rozwój, politycy nie mają interesu, żeby forsować inne.

> [...]
    > rynkowa nie daje żadnej gwarancji, że wszyscy zdolni i chętni
    > do pracy będą mogli tą swoją pracę sprzedać (nawet przy myciu kibli).

    Żadna gospodarka nie zapewnia pełnego zatrudnienia. Tyle że im więcej
    kapitalizmu, tym mniejsze bezrobocie.

    Paweł

  • 170. Data: 2002-11-26 12:28:09
    Od: "..:: MaGuArD ::.." <m...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł Pollak" <s...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Przepraszam, czy wy każdego wieczoru powtarzacie mantrę "nie da się, nie
    da
    > się, nie da się"?
    Wtrącę się znów. Człowieku przyjedź do Włocławka (np. bo takich miast jest
    wiele). Znajdź pracę, jakąkolwiek na etat, a nie sprzedawanie latareczek na
    ulicy, jak znajdziesz to jesteś gość, ale nie znajdziesz, bo tu ludzie z
    naprawdę wysokimi (o wiele wyższymi ode mnie) kwalifikacjami nie pracują.
    Wiec jak już nie znajdziesz przestań pierdolić głupoty i rozpowszechniać
    propagandę szczęścia i dobrobytu, bo tego szczęścia i dobrobytu w Polsce nie
    ma. Przypomnę większość naszego społeczeństwa żyje na granicy (lub dawno pod
    nią) ubóstwa. A tam gdzie pracy nie ma, zaczynają się liczyć przede wszytkim
    znajomości.
    A apropos tej blondynki na stanowisku specjalisty, to nie jest ona laikiem,
    po postu jej wiedza jest o wiele mniejsza o konkurentów, więc coś tam zrobi
    i z czasem na pewno się nauczy, ale chodzi o sam fakt...

    ______oOOo____00___oOOo___ Wszystko co powiesz
    e-mail: m...@o...pl gg: 384683 może zostać i zostanie użyte
    tel./sms: +48(0)604-617-310 przeciwko Tobie!!!