PracaGrupypl.praca.dyskusjeto moze byc prawda › Re: to moze byc prawda
    From: " Marek" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: to moze byc prawda
    Date: Fri, 14 Oct 2005 08:32:33 +0000 (UTC)

    Immona <c...@n...googlemailu> napisał(a):

    > a ja Ci powiem, ze Polska cechuje sie mala elastycznoscia na tle starej UE,
    > a zwlaszcza USA. W USA przeprowadzki za praca, przekwalifikowywanie sie,
    > czeste zmienianie pracy to w bardzo wielu branzach chleb powszedni
    > traktowany jako cos normalnego.

    Po pierwsze ktoś, kto się przeprowadził i tam pracuje, to nie to samo co
    pracownik wędrowny, który ma stałe miejsce zamieszkania, ale codziennie
    jeździ po mieście, lub po całym kraju świadcząc usługi różne :)
    Po drugie w Polsce ceny wynajmu mieszkań nijak się mają do poziomu dochodów
    zwłaszcza, gdy trzeba się przeprowadzić całą rodziną.
    Po trzecie jeżeli nawet dostanę pracę gdzie indziej, to co zmieni
    przeprowadzka jeżeli tam żona będzie bezrobotna - to jeszcze gorzej, bo tu
    okresowo można zalegać z opłatami, a w wynajętym juz nie.

    Przekwalifikować się można - jasne - tylko, że w ciągu ostatnich kilku
    miesięcy potencjalni pracodawcy nie chcieli mnie nawet do prac prostych
    typu obsługa ksero czy skanera. Bezrobocie ciągle duże, a do tego na każde
    wezwanie zgłasza się cała armia studentów i rencistów.

    W lokalnej prasie co rusz pojawiają się sygnały czytelników, że nieliczne
    wakaty są tylko dla studentów, rencistów lub po znajomości, więc to nie
    jest mój wymysł z niemoznością zatrudnienia się - zwłaszcza powyzej pewnego
    wieku.

    Marek