PracaGrupypl.praca.dyskusjeto moze byc prawda › Re: to moze byc prawda
  • Data: 2005-10-14 08:47:59
    Temat: Re: to moze byc prawda
    Od: Kira <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    vertret wrote:

    > Mój pierwszy szef powiedział, że ludzie topóty są nieszczęsliwi
    > w swojej pracy, dopóki nie zrozumieją, że to właśnie życie jest
    > do niej dodatkiem a nie odrotnie.

    Śmierdzi korporacją ;) Nie no, mimo że uwielbiam robić to co robię,
    to jednak codziennie godzina 17 wyłączam w cholerę służbową komórkę
    i do następnego dnia rano mam w nosie co się dzieje -- chyba, że
    akurat jest sytuacja wyjątkowa i wiem że cośtam będzie trzeba robić.
    Jeśli nie -- no to nie i tyle.

    Zdania jestem dokładnie odwrotnego: praca jest po to, żeby sobie
    urozmaicić życie. Natomiast o ile da się spokojnie żyć nie pracując
    (i do tego dążę :>), o tyle nie wyobrażam sobie życia samą pracą.

    > Do czasów rewolucji przemysłowej ludzi nie znali bo nie
    > potrzebowali urlopów. Każdy znajdował dla siebie naturalny rytm
    > pracy i odpoczynku.

    To jest prawda, ludzie spokojnie odpoczywali sobie tego samego
    dnia kiedy pracowali, i żyć się pewnie dawało. Tyle, że trochę
    zmieniły się czasy od tego momentu ;) Mamy znacznie większe
    stresy dnia codziennego do odreagowania, i na to już nie starcza
    wieczór ze znajomymi czy popołudnie z rodziną. To działa jeszcze
    przy pracy typowo fizycznej, na wsiach dalej tak czasami bywa.
    W mieście jest to już mało wykonalne.

    Kira