PracaGrupypl.praca.dyskusjerekrutacje i tandeta › Re: rekrutacje i tandeta
    From: "GM" <g...@w...nospam.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: rekrutacje i tandeta
    Date: Wed, 5 Apr 2006 10:47:16 +0200

    > Pewnie bym zaczął od testów na organikę, żeby wykluczyć ewentualny
    > alkoholizm ;)
    > A na serio to nie wiem - pewnie rozmowa ogólna o dotychczasowych
    > doświadczeniach życiowych i zawodowych, żeby określić poziom motywacji do
    > pracy.

    chuchnij pan no ;))

    > No i super. To w końcu rozmowa kwalifikacyjna a nie przesłuchanie. A brak
    > wyluzowania może wynikać również ze stresu przed rozmową a nie tylko
    > oczytania kiepską literaturą "fachową".

    Jedno i drugie !
    Jak ktos jest mocno zestresowany to tymbardziej posilkuje sie wyrytymi na
    pamiec haslami. Kwestia tez kto rozmawia i jak rozmawia. Ja wole uzyskac
    odpowiedz - "na programie AmericanCamp zajmowalem sie obieraniem ziemniakow
    ale bylo wesolo, poznalem ciekawych ludzi oraz zwiedzilem kraj" a czasami
    ludzie koncentruja sie na "experience" i draza temat zadzadzania kuchnia,
    zastepca glownego kucharza i inne dodatkowe obowiazki. Jak kazdy wie. To co
    mnie martwi to ze taka osoba jak powie to samo "wypolerowanemu
    selekcjonerowi" to moze to byc niegatywny efekt bo przeciez szukamy
    kompetencji zawodowych. No ale, jak wszedzie w kazdej sprawie sa lepsi i
    gorsi - tylko czasem trudniej wylapac w tak subiektywnym temacie :D

    > głównie do rekrutacji. Działania nieświadome to motywowanie pracowników,
    > codzienna "wzrokowa" ocena kompetencji, rozwój etc.

    > Mówcie co chcecie - kocham HR i wszystko co się z nim wiąże (prócz
    > rekrutacji) :)

    Ja zawsze mowie co chce :D
    Masz racje - cale zajmowanie sie zagadnieniem motywowania ludzi, kierowanie
    nimi oraz wykorzystywanie ich potencjalu zeby pracownicy i pracodawca byli
    zadowoleni jest nie do przecenienia.

    Pozdro
    GM