PracaGrupypl.praca.dyskusjeplaca minimalna a budzet panstwa › Re: placa minimalna a budzet panstwa
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: placa minimalna a budzet panstwa
    Date: Thu, 13 Sep 2007 23:57:12 +0200

    W wiadomości news:fccaj7$jk$1@news.onet.pl sz <s...@b...no> pisze:

    > ha! mam cie! zdroworozsadkowo zalozyles ze restauracja (albo oddzielna
    > sala) przeznaczona tylko dla palacych nie lamie niczyjego prawa i powinna
    > byc dozwolona. w koncu oni tam chodza sie truc na wlasne zyczenie, tak?
    > ale nie jest dozwolona.
    Możesz podać odpowiedni przepis zakazujący?

    > bardzo sie ciesze z poprawy bezpieczenstwa i wygody zycia, ale jezeli
    > jakies dzialanie wplywa tylko na moje wlasne zycie to jest moje ryzyko i
    > przepisom nic do tego!
    Jeśli wpływa tylko na twoje życie, to tak, jak najbardziej.
    Kwestią jest, czy rzeczywiście wpływa _tylko_ na twoje życie, czy tylko tak
    mniemasz.

    > czy na przyklad ty rozwazajac zakaz tego i owego odnosisz to do siebie czy
    > wlasnie do tych "innych"?

    > po prostu nie rozumiem jak normalny czlowiek moze kazac innym zabrac mu
    > czesc swojej wolnosci.
    Cóż to jest wolność?
    Jak nieco żartobliwie napisałem w innym miejscu - wolność to uświadomiona
    konieczność.
    Granica wolności każdego człowieka jest tam, gdzie zaczyna sie wolność
    innego człowieka.

    > natomiast zrozumiale (i smutne) jest:
    > "ja to oczywiscie rozumiem i zawsze zapinam pasy ale ludzie sa glupi wiec
    > trzeba im kazac dla ich dobra"
    To się akurat da łatwo uzasadnić. Są daleko bardziej nonsensowne przepisy.

    > zakaz palenia nie jest glupi i nie jest nieracjonalny i nawet jest
    > pozyteczny dla zdrowia i w ogole wszystko z nim w porzadku oprocz tego ze
    > nikt nie powinien miec prawa go narzucac innym.
    Ale ma. W zakresie uzasadnionej samoobrony.

    --
    Jotte