PracaGrupypl.praca.dyskusjeplaca minimalna a budzet panstwa › Re: placa minimalna a budzet panstwa
  • Data: 2007-09-13 22:16:16
    Temat: Re: placa minimalna a budzet panstwa
    Od: sz <s...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte wrote:

    > Możesz podać odpowiedni przepis zakazujący?

    tak jak mowilem - to (jeszcze) nie w polsce:
    12.html?skad=rss

    > Jeśli wpływa tylko na twoje życie, to tak, jak najbardziej.
    > Kwestią jest, czy rzeczywiście wpływa _tylko_ na twoje życie, czy tylko
    > tak mniemasz.

    nie wiem co masz na mysli, ale mam nadzieje ze nie "efekt motyla", bo
    wtedy to wszyscy ludzie na swiecie wplywaja na moje zycie swoim
    oddychaniem wiec mam prawo(?) kazac im przestac(?) (i vice versa :-P)

    ale skoro mowimy o paleniu (albo zapinaniu pasow) - tutaj chyba nie
    zwiekszam ryzyka innych osob?

    > Cóż to jest wolność?
    > Jak nieco żartobliwie napisałem w innym miejscu - wolność to
    > uświadomiona konieczność.

    slyszalem to haslo ale nie widze w nim sensu. koniecznosc to sytuacja
    gdzie jest jedno wyjscie wiec nie ma tam juz miejsca na wolnosc.
    o co chodzi? (czy to czasem nie jakis klasyk marksizmu powiedzial?)

    > Granica wolności każdego człowieka jest tam, gdzie zaczyna sie wolność
    > innego człowieka.

    zgadzam sie.
    i niezapinanie pasow/palenie/wiele innych znajduje sie w obszarze
    wolnosci czlowieka bo nie wplywa na wolnosc innych.

    > Ale ma. W zakresie uzasadnionej samoobrony.

    palenie na przystanku - zgoda, bo zmusza innych do wdychania dymu.
    palenie w restauracji - nic z tego, oni sami przyszli do restauracji dla
    palacych bo tego chcieli.