PracaGrupypl.praca.dyskusjeplaca minimalna a budzet panstwa › Re: placa minimalna a budzet panstwa
  • Data: 2007-09-14 06:24:00
    Temat: Re: placa minimalna a budzet panstwa
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Jakub Lisowski wrote:

    > Ambasada RP w Szwecji ma na to inne zdanie:
    > http://www.oslo.polemb.net/index.php?document=85
    > Najfajniejszy jest kawałek:
    > <>
    > Prezydent RP jest podmiotem wyłącznie uprawnionym do wyrażania zgody na
    > zrzeczenie się obywatelstwa polskiego. Konsekwencją tego jest sytuacja,
    > w której obywatel polski traci obywatelstwo w dniu uzyskania zgody
    > Prezydenta RP na zrzeczenie się tego obywatelstwa.
    > </>
    > Czyli, żeby zrezygnować z tej umowy muszę zawrócić gitarę jednej na
> [...]

    Ktos kiedys rozpracowal procedure zrzekania sie obywatelstwa polskiego i
    szczegolowo ja opisal na jednym z forow gazeta.pl. Procedura byla
    kosztowna, dluga, a decyzja uznaniowa i bez mozliwosci odwolania. Dla
    porownania, obywatel amerykanski chcacy zrzec sie obywatelstwa musi
    tylko w dowolnej amerykanskiej placowce dyplomatycznej poza terytorium
    USA pokazac dowod posiadania innego obywatelstwa, napisac oswiadczenie,
    ze sie zrzeka i zdac paszport.

    Mi osobiscie to nie przeszkadza, bo ze wzgledu na przynaleznosc Polski
    do UE i zwiazana z tym swobode poruszania sie po UE oraz mozliwosc
    podejmowania bez formalnosci pracy w niektorych krajach UE(a w koncu w
    dowolnym kraju UE) polskie obywatelstwo jest dla mnie dosc cenne. Jadac
    do UK mam tam wieksze prawa niz np. Nowozelandczycy. Ale w przypadku
    kogos, kto ma obywatelstwo innego kraju UE dajace mu te prawa jestem w
    stanie zrozumiec pragnienie zrzeczenia sie, wobec sklonnosci polskiej
    skarbowki do wyciagania rak po zarobiona za granica kase. I wtedy te
    utrudnienia sa oburzajace. Kazdy kraj ma prawo decydowac, kogo chce
    wpuscic - na swoje terytorium lub do grona obywateli - ale nie powinno
    sie nikomu utrudniac opuszczenia kraju lub grona obywateli (to ostatnie
    z zatrzezeniem, zeby nie produkowac bezpanstwowcow, czyli niech chetny
    ma inne obywatelstwo).

    Trzymanie swoich obywateli w panstwie na sile zawsze bylo domena panstw
    totalitarnych.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia