PracaGrupypl.praca.dyskusjeludzie po 30-tce do odstrzału › Re: ludzie po 30-tce do odstrzału
    From: "Przemyslaw Osmanski" <p...@N...go2.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ludzie po 30-tce do odstrzału
    Date: Mon, 18 Oct 2004 18:20:54 +0200

    > No wlasnie ze z tego co wiem to nie moze. Ktos sugerowal lekture KP, ale
    > tego co wiem jest to tez wymog UE - nie wolno np. sugerowac wieku w
    > ogloszeniach o prace. Pracodawcy (ktorzy de facto sami decyduja) czesto
    > decyduja sie na wybieg "zatrudnie XXX do pracy w mlodym, dynamicznym
    > zespole" - co znaczy "ludziom ktorych mlodymi nie mozna nazwac z gory
    > dziekujemy".
    >
    > Tak czy inaczej - jesli mialby swiadkow ze nie dostal pracy ze wzgledu
    na
    > wiek - moglby sie sadzic z firma ktora cos takiego praktykuje. W tym
> [...]

    Mam 2 kandydatow na stanowisko jeden ma 30 lat a drugi 38, zatrudniam
    pierwszego bo bardziej odpowiada mi wiekowo. I co? Teraz te drugi moze
    mnie pozwac, bo zatrudnilem młodszego (w ramach dyskryminacji)?
    W sumie bezsens, jako pracodawca zatrudniam kogo chce a nie tego kogo
    musze. To jest podstawa ^wlasnego^ biznesu, ze ^ja^ w nim decyduje a nie
    ktos. Moze bylo tak w czasach firm panstwowych i ew. teraz w spolkach
    sk.panstwa.
    IHMO lepiej jesli sie powie od razu, ze ktos nie spelnia warunkow, a nie
    po miesiacu rekrutacji stwierdzi sie ze osoby nie przyjmujemy bo jest
    'niezgodna z polityka firmy'.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    ---