PracaGrupypl.praca.dyskusjeZamkniete kolo !!! › Re: Zamkniete kolo !!!
    From: "Tito" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zamkniete kolo !!!
    Date: Sat, 23 Feb 2002 18:19:11 +0100

    > Czy jest jakiś sposób na odzyskanie pieniędzy, jeżeli pracodawca nie
    > uwzględnił przekroczenia limitu i nadal odprowadzał składki na
    > ubezpieczenia społeczne?

    jest.
    firma musi nadac sprawie bieg, np. na poczatek dzwoniac do ZUSu i pytajac co
    zrobic. ZUS moze takie pieniadze odda, ale bardziej prawdopodobne jest, ze
    zechce zaliczyc nadplate w poczet skladek za nastepny rok ("obnizajac" kwote
    max.).
    ZUS nie moze oddac tego co przeslal do II filaru (albo przeslalby gdyby
    przesylal ;)), bo z tamtad zwrotow nie ma (a przynajmniej nie bylo).
    Choc jesli juz w styczniu nastapila nadplata, to moze odda?
    (gratuluje dochodow)

    Takie cos zdarzylo sie mojemu znajomemu w zeszlym roku.
    ZUS najpierw obiecal ze odda (i firma wyplacila czlowiekowi z zamiarem
    zatrzymania calego zwrotu (bo czesc jest dla firmy a czesc dla pracownika))
    ZUS jakos nie oddawal nie oddawal i jak firma znowu sie upomniala, to sie
    okazala, ze ZUS sie rozmyslil i postanowil zaliczyc w poczet skladek
    tegorocznych... :-]

    W zasadzie ZUS moglby pozwolic zanizyc skladki placone przez firme za innych
    praconwikow zeby suma sumarum sie rozliczyc, ale w wypadku o ktorym pisze z
    jakichs przyczyn tak tego nie zrobiono (nie wiem, czy nie mozna, czy nie
    przyszlo nikomu do glowy)

    pozdrawiam

    romekk