PracaGrupypl.praca.dyskusjeZamkniete kolo !!! › Re: Zamkniete kolo !!!
  • Data: 2002-02-25 01:01:55
    Temat: Re: Zamkniete kolo !!!
    Od: "Przemo" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Maciek" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    news:a5950b$b56$1@news.onet.pl...

    > Natomiast reszta patrzy przede wszystkim na papier
    > (.....)

    Ciekaw jestem na jakiej podstawie wyciągasz tak uogólniające wnioski. Znasz
    całą tą "resztę" ?

    > Spytać się w
    > przeciętnej polskiej firmie jaką macie strategie, koncepcje na przyszłość,
    > odp. będzie prosta i smutna po prostu przetrwać

    Cóż, prawda jest taka, że wiele małych firm ciągnie na granicy. Dalekosiężne
    plany owszem, często istnieją, jednak na niewiele się zdadzą, jeżeli firma
    padnie.

    > i to się przenosi też na
    > kryteria rekrutacji - pracownik ma dawać od razu doraźną pomoc, teraz i w
    > tym momencie, nie ważne co będzie później. I padają teraz takie firmy jak
    > muchy, narzekając, że to przepisy je zabijają.

    Jedna uwaga - taka teoria często bywa usprawiedliwieniem własnego lenistwa.
    Pracownika zatrudnia się w konkretnym celu, aby wykonywał określoną pracę -
    a nie po to, żeby siedział i "sprawiał dobre wrażenie".
    Ponadto, kryteria oceny zależą od stanowiska. Inaczej ocenia się pracę PR'a,
    inaczej programisty, a jeszcze inaczej księgowego.

    > A mało kto wierzy w prawdę,
    > że prawdziwym i najważniejszym kapitałem firmy są pracownicy,

    Nie brakuje właścicieli małych firm, którzy w to wierzą. Problem w tym, że
    nie jest łatwo znaleźć dobrego pracownika - szczególnie, że często rozsądni
    wydawałoby się ludzie, nie dostrzegają korzyści jakie może dawać praca w
    małej firmie, i nie biorą w ogóle pod uwagę możliwości pracy w takowej ("co
    ? mam się szmacić w jakiejś małej firemce ?") - i problemem bynajmniej nie
    jest wysokość przyszłej pensji.

    > wiedzą za to
    > zachodnie wielkie koncerny a nie niestety ten nasz mały biznes

    I znowu piękne uogólnienie.
    Rozumiem, że znasz osobiście wszystkich właścicieli małych firm w Polsce ?
    (a raczej wszystkich minus jeden)

    Pozdrawiam
    Adam