PracaGrupypl.praca.dyskusjeZamkniete kolo !!! › Re: Zamkniete kolo !!!
  • Data: 2002-02-23 21:25:50
    Temat: Re: Zamkniete kolo !!!
    Od: "A.B." <b...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A nie spotkałeś się z opinią, że te Anderseny czy jak tam sie teraz
    > nazywaja, PWC itd. są obecni na wszystkich Dniach Kariery, konkursach
    Grasz
    > o staz
    > itp itd. nie tylko i nie przede wszystkim dlatego, ze poszukuja tak wielu
    > tak wspaniałych ale przede wszystkim w ramach bezpłatnej autoreklamy ?
    > Że nawet jak sie nie zmieścisz w tych 100 osobach werbowanych przez nich
    > rocznie to zostanie Ci przekonanie takie jakie właśnie masz o nich
    > i np. jeśli kiedyś będziesz jakimś decydentem to łatwiej podpiszesz
    > horendalny rachunek za osobodzień pracy konsultanta?

    A spotkałem się z taką opinią i sam uważam, że jest dokładnie tak jak
    napisałeś.
    Tylko to nie zmienia postaci rzeczy, że firmy te w rekrutacji kładą nacisk
    na człowieka i to co on może wnieść do firmy, jakie ma możliwości i w ogóle
    co ze sobą reprezentuje. Natomiast reszta patrzy przede wszystkim na papier
    bo papier w tym kraju jest papier i nie ważne czy masz jakąś koncepcje
    własnego rozwoju zawodowego i zdolności ważne, że pracowałeś te trzy latka,
    i już się nauczyłeś jakiś drobiazgów i to jest wszystko co od ciebie
    oczekują. A to po prostu wynika z krótkowzroczności. Spytać się w
    przeciętnej polskiej firmie jaką macie strategie, koncepcje na przyszłość,
    odp. będzie prosta i smutna po prostu przetrwać i to się przenosi też na
    kryteria rekrutacji - pracownik ma dawać od razu doraźną pomoc, teraz i w
    tym momencie, nie ważne co będzie później. I padają teraz takie firmy jak
    muchy, narzekając, że to przepisy je zabijają. A mało kto wierzy w prawdę,
    że prawdziwym i najważniejszym kapitałem firmy są pracownicy, wiedzą za to
    zachodnie wielkie koncerny a nie niestety ten nasz mały biznes

    Pzdr.
    Jacek