PracaGrupypl.praca.dyskusjeStosunki z byłym pracodawcą › Re: Stosunki z byłym pracodawcą
  • Data: 2010-07-23 18:51:41
    Temat: Re: Stosunki z byłym pracodawcą
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr M Kuć" <k...@n...invalid> napisał

    > Umowa o pracę skończyła się i finito.

    Ale zanim się skończyła, to pracownik nie przekazał_skutecznie_swoich
    obowiązków (w sensie przekazania informacji związanych z ich wypełnianiem)
    swojemu następcy. W sumie trudno na podstawie dość lakonicznego opisu
    stwierdzić, kto w tej sytuacji zawinił - czy pracownik, bo dał ciała
    (zapomniał, nie zdążył), czy jego przełożony, bo tego nie dopilnował.
    Dla mnie to w ogóle jest dość kuriozalne, że do pewnych, ścisłych
    informacji dostęp ma tylko jedna osoba. A co w przypadku, gdyby np. zginęła
    w wypadku?

    > Jeśli strony dojdą do porozumienia,
    > to oczywiście mogą zawrzeć jakąś umowę w celu przeszkolenia następcy.

    Tyle, że do takiej sytuacji w ogóle nie powinno dojść. Pracownik przed
    odejściem powinien przekazać swoje obowiązki i związane z tym informacje
    swojemu następcy. Jeśli tego nie zrobił (z własnej winy), to powinien to
    zrobić_nieodpłatnie_jak najszybciej. Nie wiem, czy to jest jakoś prawnie
    uregulowane (nie sądzę), ale zwykła przyzwoitość nakazuje rozliczyć się z
    firmą na zero.

    > Oczywiście jeśli były pracownik zapomniał
    > odchodząc podać jakieś rzadko używane hasła, to powinien niezwłocznie
    > je przekazać byłemu pracodawcy.

    I chyba o coś takiego się właśnie rozchodzi, o ile dobrze zrozumiałem.

    Pozdrawiam
    K.